تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در سفر به چین این غذاهای خیابانی خوشمزه را میل کنید

غذاهای چینی

غذا می تواند بخشی از فرهنگ هر کشوری باشد. همچنین یکی از بخش های لذت بخش سفر است. امتحان کردن غذا و خوردن غذاهای محلی و خیابانی می تواند بسیار لذت بخش باشد.

چین کشوری بزرگ و با عظمت است که با میل کردن غذاهای محلی و خیابانی می توانید طعم های متنوع آشپزی را در این کشور تجربه کنید. غذاهای خیابانی در کشور چین بسیار خوشمزه هستند و بسیار طرفدار دارند و همچنین به دلیل قیمت مناسبی که دارند برای گردشگران بسیار مناسب هستند.

۱. دامپلینگ یا کوفته؛ جیائوزی (jiǎozi)

غذاهای چینی

این غذای لذیذ که به‌صورت هلالی یا به شکل کوفته پیچیده می‌شود را در هرجایی از چین، مغازه‌های کوچک در ایستگاه قطار تا خیابان‌های پرجنب و جوش، می‌توان یافت. با چاپستیک یکی از این خمیر‌های نازک که درون آن با گوشت تازه پر شده است را بردارید و درون سس سویا یا چیلی که چاشنی لذیذ این غذا است، فرو ببرید و میل کنید. تعدادی از هتل‌ها و تورهای گروهی کلاسی برای آموزش درست کردن دامپلینگ به گردشگران، سازماندهی می‌کنند، اما طرز تهیه خانگی آن بهتر است. به‌طور سنتی، خانواده‌های چینی دامپلینگ را برای رهایی از بیماری‌های زمستانی سرو می‌کنند.

۲. شیانگ پنکیک؛ شیانگ بینگ (xian bing)

غذاهای چینی

این خوراکی گاهی اوقات خشک اما همیشه لذیذ است؛ میان وعده‌ای چینی-اسلامی که در مرکز شهر چین یافت می‌‌شود. گوشت تازه را همراه با مقدار کمی کلم، کلم بروکلی، زنجبیل تازه، پیاز خردشده و روغن چیلی درون دو خمیر نازک قرار داده و می‌پیچند و سرخ می‌کنند. یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن این غذا، غرفه‌های کوچک و بی‌شماری است که در محله مسلمان‌نشین Xi’an  چین قرار دارد.

۳. بیجینگ پنکیک؛ جیان‌بینگ (jianbing)

غذاهای چینی

این خوراک قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد و در پایتخت این کشور از محبوبیت زیادی بر‌خوردار است. حتی اگر عجله هم داشته باشید، باید بدانید که این غذا ارزش صبر کردن را دارد. ابتدا خمیر نازکی را بر روی کوره پهن می‌کنند، سپس بر روی آن مخلفاتی نظیر انواع ادویه، سس و ترشی قرار داده و خمیر تردشده را شبیه به یک ساندویچ، می‌پیچند و سرو می‌کنند.

مطالب مرتبط

۴. کلوچه بخار‌پز؛ بائوزی (baozi)

غذاهای چینی

اگر هنگام صبح افراد زیادی از گردشگران و مردمان محلی را دیدید که اطراف ظرفی بزرگ، جمع شده‌اند، اصلا تعجب نکنید؛ زیرا شانس بزرگی نصیب شما شده و بهتر است شما نیز به این جمع بپیوندید. یک انتخاب عالی و محبوب برای صبحانه، بائوزی در سبد‌های بامبوی دارای بخار سرو می‌شود، اما شما برای سیر شدن فقط به یک یا دو عدد از آن احتیاج خواهید داشت. از خمیری ضخیم‌تر تهیه‌شده و مخلفات درون آن هم از جیائوزی بیشتر است، اما لوبیا قرمز و گوشت چرخ‌کرده‌ی گاو از مواد اصلی این غذا هستند. با یک گاز به محض اینکه دندان‌های شما به میان این غذا برسد، طعم بی‌نظیر آن را حس خواهید کرد.

۵. میوه‌های شیرین در یک چوب؛ تانگولو (tánghúlu)

غذاهای چینی

اگر بعد از خوردن یک شام سنگین به چیزی شیرین احتیاج داشتید، حتما تانگولو را امتحان کنید. میوه‌هایی نظیر انگور، زالزالک و توت‌فرنگی را به سیخ چوبی می‌کشند و درون شربتی قرار داده تا کریستالی و سخت شوند. این میوه‌ی آب‌نباتی که نوعی درمان نیز محسوب می‌شود، اولین بار ۸۰۰ سال پیش درست شد و اعتقاد بر این است که به هضم غذا کمک می‌کند. برای خوردن ابتدا باید از لایه‌ی قندی آن بگذرید، سپس به میو‌های شیرین برسید. بهتر است برای اولین بار آن را در بازار Wangfujing پکن امتحان کنید.

۶. رول برنجی؛ cífàntuán

غذاهای چینی

این غذا بیشتر با شیر سویا سرو می‌شود و یکی دیگر از خوراک‌های معروف و محبوب برای صبحانه است که بیشتر در شهر‌های شانگهای،هنگ‌کنگ و تایوان یافت می‌شود. برنج بخار‌پز داغ را درون خمیر نازک و تردی با نام یو تیائو (you tiao) قرار می‌دهند و شبیه به سوشی رول می‌کنند. Cífàntuán، می‌تواند شیرین یا نمکی باشد. برای خوشمزه‌تر شدن غذا می‌توانید در کنار آن کنجد، قارچ، ترشی سبزیجات و گوشت خوک هم میل کنید. بهترین مکان برای سرو این غذا، دکه‌های پایین پلازا ۶۶ در شهر شانگهای است، اما می‌توانید در جستجوی جای بهتری هم باشید.

۷. برنج سرخ شده؛ چائو فان (chǎo fàn)

غذاهای چینی

از شرق تا غرب، چائو فان یکی از غذا‌های معروف و شناخته‌شده‌ی چینی است. ابتدا تخم‌مرغ را شکسته و درون وک می‌ریزند، سپس برنج، پیاز و قطعات کوچک گوشت (گوشت گاو، گوشت مرغ یا خوک) با آن اضافه شده و در حرارت بالا هم زده می‌شود. نتیجه‌ی نهایی درون یک کاسه ریخته شده و همان‌طور که بخار از آن بلند می‌شود برای سرو جلوی شما قرار می‌گیرد. می‌توانید این غذا را با چوب‌های مخصوص همراه با ادویه‌های چینی میل کنید، اما اگر هنوز تازه‌کار هستید، بهتر است از قاشق استفاده کنید.

منبع کجارو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در سفر به چین این غذاهای خیابانی خوشمزه را میل کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..