تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فوت و فن های داشتن آکواریوم در منزل - آکا

آکاایران: یک راست بروم سر اصل مطلب؛ استفاده از برخی تزیینات مانند آکواریوم با ماهی های رنگارنگ نه تنها فضای داخلی خانه شما را زیباتر می کند و به جذابیت بصری آن می افزاید، بلکه اگر کمی دقت کنید، متوجه می شوید هم خود و هم مهمانان تان احساس بهتری از حضور در خانه دارید.

مجله منزل: یک راست بروم سر اصل مطلب؛ استفاده از برخی تزیینات مانند آکواریوم با ماهی های رنگارنگ نه تنها فضای داخلی خانه شما را زیباتر می کند و به جذابیت بصری آن می افزاید، بلکه اگر کمی دقت کنید، متوجه می شوید هم خود و هم مهمانان تان احساس بهتری از حضور در خانه دارید. قبول دارم که بهره بردن از این زیبایی بصری و حس خوشایند آن نیاز به داشتن معلوماتی در این زمینه دارد؛ اینکه اصول جانمایی برای آکواریوم چیست؟ چگونه باید دکوراسیونی جذاب در داخل این فضای آبی داشت؟ یا از این عنصر دکوراتیو با چه ترفندی می توان بیشترین بهره را در زیبایی فضا برد؟ عجله نکنید؛ پس قدم به قدم با هم  پیش برویم تا شما هم این دانش را کسب کنید.
,آکواریوم،دکوراسیون,[categoriy] فوت و فن های داشتن آکواریوم در منزل

فوت و فن های داشتن آکواریوم در منزل - آکاآکواریوم،دکوراسیون

آکاایران: فوت و فن های داشتن آکواریوم در منزل

 


 ابعاد آکواریوم


به گزارش آکاایران: یادتان باشد اندازه آکواریوم به فضای خانه شما بستگی دارد؛ بنابراین در گام نخست برای اینکه بدانید خانه شیشه ای ماهی های شما چه ابعادی باید داشته باشد، مکان مناسب در چیدمان خانه تان را پیدا کنید.
,آکواریوم،دکوراسیون,[categoriy] فوت و فن های داشتن آکواریوم در منزل  


چند قدم کوچک  تا شیر آب


قدم اول برای تصمیم گیری درباره جای مناسب، این است که نباید دسترسی به منابع آب از محل جای گیری خانه ماهی های تان برای شما سخت باشد. اصل بر این است که در آکواریوم هایی که ماهی های زیادی دارند یا مخزن هایی با طول 35 تا 80 سانتی متر، عرض 20 تا 35 سانتی‎متر که ارتفاع شان بین   30تا  50سانتی متر است، هر هفته آب را عوض کنید. برای آکواریوم های بزرگ تر هم این کار در فاصله زمانی یک ماهه انجام می شود؛ بنابراین حواس تان به این نکته مهم باشد.

,آکواریوم،دکوراسیون,[categoriy] فوت و فن های داشتن آکواریوم در منزل

نباید ها
همسایگی  با اسپیکرها ممنوع
 برخلاف شرط نزدیکی به آب دوری از اسپیکرهای وسایل صوتی نکته مهمی است که باید هنگام جانمایی آکواریوم در دکوراسیون خانه آن را در نظر داشته باشید. فراموش نکنید این جانداران باله دار قادر هستند حتی ارتعاشات ضعیف را در آب حس کنند؛ بنابراین صداهای محیطی بلند آنها را دچار ترس و استرس می کند. علاوه بر این، خانه جدید ماهی های خود را نباید در محلی پرتردد که ممکن است هر فردی ضربه ای به سطح مخزن وارد کند، قرار دهید. همچنین آکواریوم را نزدیک در اتاق یا ورودی خانه نگذارید؛ زیرا هر ضربه ناشی از باز و بسته شدن آن شوک و استرس زیادی به ماهی ها وارد کرده و به قولی دل شان را می لرزاند و سلامت شان را  به مخاطره می اندازد.
,آکواریوم،دکوراسیون,[categoriy] فوت و فن های داشتن آکواریوم در منزل  


اصل مهم را جا نیندازید


نباید آکواریوم را در معرض تغییرات شدید نور یا دما و در مجاورت شومینه یا رادیاتور بگذارید؛ بنابراین فضای موجود در مجاورت پنجره به ویژه اگر در معرض نور مستقیم قرار دارد را برای جانمایی مخزن ماهی ها فراموش کنید.
راهرونشینی ممنوع


یک اصل به نسبت مهم دیگر هم این است که اگر خانه شما راهروی بزرگی دارد که وسوسه تان می کند تا آکواریوم را در آنجا قرار دهید، راحت بگویم بی خیال این کار شوید. خانه جدید ماهی های خود را در محلی پرتردد قرار ندهید؛ ضمن اینکه قطعا این مکان دید چندانی در دکوراسیون خانه شما ندارد و همه زحمات تان برای زیباتر شدن خانه به هدر می رود.
,آکواریوم،دکوراسیون,[categoriy] فوت و فن های داشتن آکواریوم در منزل  


اهمیت سطح صاف و هموار


به طور قطع آکواریوم شما باید روی سطحی جا خوش کند؛ فضایی که دید بهتری به این قطعه از طبیعتی که به خانه آورده اید، بدهد و زیبایی فضای شما را نیز چندبرابر کند. پس برای اینکه همه این مزایا را داشته باشید، آن را روی سطحی هموار و به عبارتی صاف که تحمل وزن مخزن مورد نظر را دارد، قرار دهید.
کدام آکواریوم زیباتر است؟


یادتان باشد آکواریوم نباید آنقدر کوچک باشد که فقط به ظرفی با چند ماهی تبدیل شود و نتواند به زیبایی خانه شما اضافه کند. آکواریوم بهتر است سطح وسیع تری داشته باشد؛ یعنی طول و عرض آن تا حد امکان متناسب با فضای شما وسیع باشد. این ویژگی هم زیبایی بصری را در خانه بیشتر خواهد کرد و هم  باعث می شود اکسیژن متناسب با محیط هم بیشتر شود. نتیجه این تدبیر شما هدیه اکسیژن کافی به آبزیان و نمایی بهتر برای اتاقی است که آکواریوم را در آن قرار خواهید داد.
باید ها
بهترین مکان آکواریوم


اما با وجود چنین نبایدهایی بهترین مکان برای جانمایی آکواریوم فضای باز خانه است؛ مثلا سالن پذیرایی یا جایی که افراد خانواده و مهمانان بیشتر در آنجا جمع می شوند و به راحتی رو به روی آن می‎توانند بنشینند و بازی ماهی ها را تماشا کنند.

,آکواریوم،دکوراسیون,[categoriy] فوت و فن های داشتن آکواریوم در منزل  


فنگ شویی چه می گوید؟


حال به چند توصیه مهم در این باره و در ارتباط با فنگ شویی هم توجه کنید. هیچ وقت این مخزن پر از ماهی را درون اتاق خواب قرار ندهید؛ زیرا حس خوشایندی به شما نخواهد داد. اما اینکه بهترین مکان کجا خواهد بود، سوالی اساسی است که در جواب آن باید گفت براساس اصول فنگ شویی جنوب شرقی خانه از مناسب ترین فضاها برای قرارگیری آکواریوم است. تعجب نکنید چون گفته می شود این قسمت مربوط به ثروت بوده؛ بنابراین آب، با جذب انرژی باعث افزایش ثروت و برکت در خانه خواهد شد یا قسمت شمالی خانه که دارای عنصر بوده و با کار و حرفه در ارتباط است. همچنین شرق و جنوب شرقی که مربوط به بخش خانواده است از فضاهای مناسب برای جانمایی آکواریوم به شمار می رود.
خلاقیت های جذاب در دکوراسیون آکواریوم


تا اینجا همه توصیه ها به جانمایی آکواریوم در خانه ختم شد اما یادتان باشد فضای این مخزن هم نیاز به تزیینات ویژه دارد. پس شما باید در این زمینه هم کمی ذوق و خلاقیت به خرج دهید.

,آکواریوم،دکوراسیون,[categoriy] فوت و فن های داشتن آکواریوم در منزل  


1. قدم اول توجه به کف این فضاست که قرار است فیلترها و لوله های هوا در آن جا خوش کنند و نمای زشتی هم نداشته باشند. پس بهتر است فیلترها را از جنس زیر شنی انتخاب کنید و بعد تمام کف آکواریوم را با شن بپوشانید.  
2. گام بعدی نصب کردن شیلنگ هوا است که باید آن را با بست به لوله خروجی هوا متصل کنید تا به زبان ساده رها نباشد و منظره شما را به هم نریزد. برای اینکه شیلنگ ها بعد از مدتی از زیر شن و ماسه ها بیرون نزنند، آنها را با بست های پلاستیکی به کفی ها ببندید اما زیاد زورتان را به نمایش نگذارید؛ زیرا ممکن است ناخواسته مانع از هوارسانی به آبزیانی که همسایه شما هستند شوید؛ ضمن اینکه این کار ظاهر آکواریوم را نیز زشت می کند.
3. استفاده از سنگ،پناهگاهی برای ماهی ها و بازی و حتی تخم ریزی آنهاست و در ضمن زیبایی این فضا را چندبرابر می کند. پس از سنگ ها برای ساخت فضاهایی دنج مانند تپه کوچک، سنگر یا غار استفاده کنید؛ البته کوزه های سفالی در ایجاد فضایی دلنشین  هم برای شما که تماشاگر آکواریوم هستید و هم برای ماهی ها موثر خواهد بود. کوزه ها را یا در دو سوی آکواریوم یا در فضای میانی آن جانمایی کنید؛ البته بهتر است علاوه بر دهنه بخشی از دیوار کناری یا انتهایی آن را نیز باز بگذارید.
4. آبشار هم محیط زندگی ماهی های شما را طبیعی خواهد کرد و هم به طور قطع جلوه بیشتری به خانه تان خواهد بخشید. سادگی این راهکار در این است که این امکان وجود دارد که خودتان  این فضا را ایجاد کنید. برای اجرای چنین ایده ای لوله ای پلاستیکی که قطر آن اجازه عبور شن ها را نیز می دهد و رابطی از جنس پلاستیک تهیه کرده و لوله اکسیژن، همچنین سنگ و پمپ هوا را هم خریداری کنید. در قدم نخست انتهای لوله را از حالت مسطح بیرون بیاورید و اوریب کوچکی در یک طرف آن ایجاد کنید. رابط را درون لوله قرار دهید. بعد لوله هوا را از یک سو داخل کرده و به سنگ هوا وصل کنید. اکنون باید لوله را با کمک سنگ، شن و گیاهان کف آکواریوم از جلوی چشم پنهان کنید.

,آکواریوم،دکوراسیون,[categoriy] فوت و فن های داشتن آکواریوم در منزل  


5. استفاده از قطعات چوب یا تزیینات چوبی توصیه دیگری است که برای شما داریم. اجرای این ایده به آکواریوم شما عمق و به آبزیان شما آرامش خواهد داد؛ البته برای اینکه ماهی ها بیمار نشوند باید قبل از اینکه تکه چوب مورد نظر را درون محل زندگی آنها بگذارید، ابتدا حدود 15 روز آن را داخل ظرف آبی قرار داده و دو تا سه بار نیز آب آن را عوض کنید.  در مرحله بعد دو تا سه بار آن را درون آب بجوشانید تا به خوبی ضدعفونی شود. حالا می توانید این عنصر جدید را وارد آکواریوم تان کنید.
6. گیاهان چه طبیعی و چه مصنوعی هم به زیبایی های بصری آکواریوم اضافه خواهند کرد و استرس آبزیان درون این مخزن را  از حضور در محیطی بسته از بین خواهند برد. در کنار این محاسن بد نیست بدانید گیاهان به رشد موجودات تک سلولی کمک می کنند که این خود چرخه اکوسیستمی را در آکواریوم تقویت خواهد کرد. گیاهان را می توان در لابه لا یا اطراف سنگ ها جا داد که ترکیب رنگ سبز و فضای ایجاد شده زیبایی خانه جدید ماهی های شما را چندبرابر می کند.

برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت  taaghche.ir اقدام نمائید.
ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:
,آکواریوم،دکوراسیون,[categoriy] فوت و فن های داشتن آکواریوم در منزل  



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فوت و فن های داشتن آکواریوم در منزل - آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..