تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گیاهان مناسب روف گاردن + گل و درختان خاص مناسب باغ بام

اگر می خواهید که روف گارنی زیبا را در محیط منزل داشته باشید و یا به ایجاد فضای سبز در پشت بام ساختمان علاقه دارید، بهتر است که در ابتدا با گیاهان، گل و درختان مناسب برای روف گاردن آشنا شوید و با استفاده از آنها به فضای منزل خود زیبایی خاصی ببخشید.

روف گاردن از رویکردهای بدیع در زمینه معماری و شهرسازی است که در پی مفاهیم توسعه پایدار ایجاد می شود و باعث افزایش سرانه فضای سبز، ارتقای کیفیت محیط و توسعه پایدار شهری می شود. این روش بستر مناسبی برای کشت گیاهانی مختلف را ایجاد می کند. گیاهان مخصوص روف گاردن ویژگی های خاصی دارند.

گیاهان مناسب روف گاردن

گیاهان ویژ] روف گاردن، با توجه به شرایط جغرافیایی و آب هوایی همان منطقه انتخبا می شود. مصلا گیاهانی که مناسب هوای مرطوب و معتدل شمال کشور هستند، در آب و هوای گرم و خشک مناطق مرکزی ایران دوام نمی آورند پس بهتر است که قبل از تهیه گیاهان روف گاردن با آنها بیشتر آشنا شوید.

گروه اول: گیاهانی که برای پوشاندن سطح خاک به کار می روند. مانند ناز ژاپنی، یال اسبی، لیزوماکیا و…

گروه دوم: گیاهان بالا رونده/پیچ و رونده:این نوع گیاهان نیز به صورت معلق در لبه پشت بام سبز و یا پوشش دیوار استفاده می شود. این نوع گیاهان از گیاهانی هستند که در تزیین بالکن و طراحی تراس بسیار نقش ایفا می کنند. مانند شیر خشت، پیچ گلیسین، پیچ امین الدوله  و انواع پیچ.

گروه سوم: گیاهان سوزنی برگ و مقاوم هستند که در تمام طول سال سبز هستند و به پشت بام سبز زیبایی خاصی می دهند. مانند کامیس پاریس.

گروه چهارم: گل و گیاه معطر و خوشبو

یکی از مزایای اصلی این باغچه ها مربوط به میزان آفتابی است که در طول روز دریافت می کنند و به همین دلیل یک محیط عالی برای استراحت و پرورش گیاه به حساب می آیند.

برای ساخت و کشت روی این پشت بام ها، نیاز به عملیات نقشه برداری دقیق و انجام محاسبات گوناگون و انتخاب مواد مناسب است. پس باید از مشاوران حرفه ای کمک بگیرید.

وجود چنین بافتی در پشت بام باعث از دست دادن گرما در تابستان و کاهش مصرف انرژی در زمستان می شود. پشت بام ساختمان احتمال شکل گیری یک محوطه در فضای داخلی ساختمان ایجاد می کند.

گیاهان مناسب روف گاردن

انتخاب بهترین گیاه برای بام سبز

انتخاب کردن گیاه برای استفاده در روف گاردن یا هر فضای سبز دیگری به شکل مصنوعی و ساخته دست انسان در ساختمان ها و فضای باز به دانش و تجربه نیاز دارد، فاکتورهای زیادی وجود دارد که در موقع انتخاب گیاهان برای روف گاردن باید مد نظر قرار گیرد، در ادامه بعضی از این موارد اشاره می کنیم:

نور کافی و مناسب برای کشت گیاهان و درختان در پشت بام نیاز آبی گیاهان و زمانبندی لازم اقلیم مکان پروژه ریشه دواندن گیاه عمق خاک مورد نیاز برای گیاهان مختلف استقامت و دوام گیاه در دماهای مختلف طیف رنگی برگ ها و گل های گیاهان مراقبت از گیاه و هرس کردن و تغذیه آن میزان حساسیت گیاهان نسبت به باد و …

توجه کردن به نکات ذکر شده موقع انتخاب گیاهان مناسب روف گاردن و پوشش های گیاهی مصنوعی به شما کمک می کند تا علاوه بر داشتن فضای سبز زیبا در پشت بام منزلتان در فصل های مختلف سال، هزینه های نگهداری و سبز نگه داشتن آنها را هم به حداقل برسانید، اگر چه تمام موارد بالا در انتخاب گیاهان برای روف گاردن مهم نیستند، ولی دو مورد آبیاری و نور در اولویت قرار گرفته و از اهمیت زیادی برخوردار می باشند.

مطلب پیشنهادی: طرح روف گاردن + مدل های روف گاردن روی پشت بام های بزرگ و کوچک

درختان ویژه روف گاردن

در سال هال اخیر بام سبز یا روف گاردن بسیار گسترش داشته است و بر خلاف گذشته که از این فضاها معمولا در پشت بام خانه های ویلایی و بزرگ استفاده می شد، امروزه در مکان های عمومی، رستوران ها و مراکز تجاری هم گرایش زیادی به فضاهای سبز مانند روف گاردن پیدا کرده اند.

روف گاردن را موقع بازسازی ساختمان ها و زمانی که محاسبات، سازه تلفیق اهداف عملکردی را انتخاب می کنند، مورد استفاده قرار می دهند. اخیرا از پشت بام هایی همچون بام پارکینگ ها هم به عنوان مکان های تفریحی مانند پارک ها برای صرف غذای پرسنل و کارمندان آن مجموعه استفاده می شود.

گیاهان مناسب روف گاردن

ویژگی های خاک روف گاردن
خاک برای گیاهان روف گاردن باید وزن کمی داشته باشد. خاک در روف گاردن باید توانایی جذب آب بیشتری داشته باشد. ویژگی های خاک در روف گاردن باید به گونه ای باشد که مواد غذایی مورد نیاز گیاهان را مرتفع سازد. فیلترینگ روف گاردن

فیلترینگ عملیاتی است که طی آن از انتقال املاح خاک به لایه های پایین تر جلوگیری می شود. این عمل با قرار دادن لایه ای از الیاف انجام می گیرد. عدم انجام این عملیات باعث تغییر بافت خاک و مسدود شدن مسیرهای زهکشی روف گاردن می شود.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون تراس و بالکن کوچک و بزرگ + تزیینات و دیزاین اواع تراس به شکلی شیک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گیاهان مناسب روف گاردن + گل و درختان خاص مناسب باغ بام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..