تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه یتیمچه لذیذ و بسیار خوشمزه + ویدیوی آموزشی

یتیمچه غذایی محلی و بسیار لذیذ است که کالری پایینی هم دارد. این غذا دستور پخت های متفاوت دارد که در ان مطلب رایج ترین روش پخت را به شما آموزش می دهیم.

یتیمچه یکی از غذاهای محلی خوشمزه است. در هر شهری یتیمچه را به سبکی خاص طبخ می کنند که در این مطلب رایج ترین روش که بسیار راحت است را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه یتیمچه

پایه اصلی این غذا بادمجان است که باید قبل از طبخ غذا دقت کنید که تلخی بادمجان را بگیرید. می توانید این غذا را به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه در سفره افطار ماه رمضان هم قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه یتیمچه پیاز درشت :۵ عدد رب گوجه فرنگی : ۱.۵ قاشق غذا خوری نمک و فلفل و زردچوبه : به میزان لازم بادمجان : ۵ عدد سیب زمینی : ۵ عدد روغن یا کره : ۲ قاشق غذا خوری گوجه فرنگی : ۵ عدد فلفل دلمه ای بزرگ : ۱ عدد روش پخت یتیمچه

در طرز تهیه یتیمچه در ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و حلقه ای خرد کنید و کمی نمک روی بادمجان های خرد شده بریزید تا طعم تلخی آنها از بین برود و در حدود کمتر از 40 دقیقه بادمجان ها را خوب بشویید تا نمک آنها از بین برود.

در قابلمه ای مناسب کمی روغن یا کره با کمی زردچوبه اضافه کنید و پیازهای نگینی خرد شده را که از قبل آماده کرده اید به روغن و یا کره اضافه کنید تا رنگ آنها طلایی شود.

پس از سرخ شدن پیازها گوجه فرنگی را که به صورت حلقه ای خرد کرده اید به پیازها اضافه کنید و بگذارید روی شعله کم گاز تا گوجه فرنگی آبی بیندازند.

پس از حدود 5 دقیقه بادمجان ها را که به صورت حلقه ای و درشت خرد کرده اید را روی گوجه ها به صورت مرتب بچینید و سپس فلفل دلمه ای را به صورت ریزتر و نگینی خرد کنید و روی بادمجان ها بریزید. سیب زمینی ها را پوست بکنید و آنها را هم به صورت حلقه ای خرد کنید و در روی قابلمه به صورت مرتب بچینید.

در آخرین مرحله رب گوجه فرنگی را با نصف لیوان مخلوط کنید تا خوب رب در آن حل شود و به آن نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید و در آخر کمی روغن به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید و شعله گاز را کم کنید. مدت زمان لازم برای پخت یتیمچه در حدود 30 تا 40 دقیقه می باشد.

طرز تهیه یتیمچه لذیذ و بسیار خوشمزه

نکاتی طلایی برای طبخ بهتر یتیمچه و خوشمزه تر شدن

همان گونه که توضیح دادیم چون در این غذا بادمجان استفاده می شود باید دقت کنید تا بادمجان به کار رفته در این غذا تلخ نباشد زیرا بادمجان تلخ طعم نامطبوعی به یتیمچه می دهد.

از بادمجان هایی باید استفاده کنید که رنگ پوست آنها مشکی براق است و لکه هایی روی پوست آنها مشاهده نشود. در موقع خرد کردن بادمجان ها دقت کنید که دانه درون بادمجان ها کم باشد زیرا بادمجان های پر دانه تلخ هستند.

چنانچه از کره برای طبخ یتیمچه استفاده می کنید در ابتدا پیاز را بدون کره در قابلمه بریزید تا کمی گرم شود و سپس کره را به پیاز اضافه کنید، این کار باعث می شود تا کره نسوزد.

چنانچه شما از بیماری فشار خون رنج می برید به شما توصیه می کنیم که در تهیه این غذا از نمک کمتر استفاده کنید و در آن سیر بریزید زیرا سیر جزو سبزیجاتی است که باعث کاهش فشار خون می شود.

دستور تهیه یتیمچه به روشی دوم

یتیمچه از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن را بادمجان و گوجه فرنگی تشکیل دهند، در ادامه روش دوم از طرز تهیه یتیمچه را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم بادمجان بزرگ/ ۴ عدد گوجه فرنگی متوسط/ ۴ عدد پیاز متوسط/ ۲ عدد سیر/ ۴ حبه نمک، زردچوبه و فلفل سیاه/ به مقدار کافی روغن/ به میزان کافی روش تهیه یتیمچه

پس از گرفتن پوست بادمجان ها، آنها را بشویید و با دستمال تمیز خشک کنید و به دو نیم تقسیم کنید، سپس آنها را در اندازه های 2 تا 3 سانتی متری خرد کنید تا به شکل قطعات کوچم مکعبی در آید.

پیازهای خرد شده را هم در تابه ای بزرگ که به میزان لازم روغن دارد، روی حرارت تفت دهید تا سبک شود و طلایی رنگ شود، سیرهای خرد شده را به آن اضافه کنید و باز کمی تفت دهید و از تابه بیرون آورید.

بادمجان های خرد شده را درون تابه بریزید و سرخ کنید، سپس پیازها و سیرهای سرخ شده را به آن اضافه کنید، گوجه فرنگی های خرد شده را به مواد درون تابه اضافه کنید و سپس کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه هم اضافه کنید.

پس از اینکه تمام مواد را درون تابه اضافه کردید، حدود نصف لیوان آب داغ روی مواد بریزید و سپس درب تابه را ببندید تا با حرارت ملایم بپزد و آماده شود، حدود 20 تا 30 دقیقه برای پخت این غذا زمان کافی است و وقتی که به روغن افتاد، می توانید برای سرو آماده کنید. در صورت دلخواه می توانید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی هم در روغن تفت دهید و به مواد اضافه کنید، در انتها می توانید این غذا را با نان، ترشی و سبزی خوردن میل کنید.

در صورتی که شما در رژیم غذایی خود به دنبال استفاده از غذاهای خوشمزه با کالری پایین هستید می توانید این غذای محلی را در برنامه رژیمی غذایی روزانه خود قرار دهید. پس از پخته شدن یتیمچه می توانید آن را با سبزی و ماست موسیر و نان میل کنید.

در ادامه ویدیوی آموزشی طرز تهیه یتیمچه را هم مشاهده کنید.

در ادامه طرز تهیه یتیمچه کبابی و یتیمچه کدو را هم بخوانید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه یتیمچه لذیذ و بسیار خوشمزه + ویدیوی آموزشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..