تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟

برترین‌ها: خشونت علیه زنان و کودکان در هر نوع، هر زمان و هر مکانی خشونت علیه بشریت است. نگذاریم زنان و کودکان در دوزخ خشونت فنا گردند؛ چرا که این پدیده نه تنها زنان و کودکان که مردان جامعه را نیز به باتلاق تباهی خواهد کشاند.

زنان به شیوه‌های مختلف مورد خشونت و سوء استفاده قرار می‌گیرند؛ از آزار و خشونت فیزیکی گرفته تا سوء استفاده مالی و آزار جنسی و قاچاق. خشونت‌ها علیه زنان به هر شکلی که انجام شود، می‌تواند برای مدتی طولانی برایشان پیامد‌های منفی فیزیکی یا احساسی به همراه داشته باشد.

خشونت علیه زنان و کودکان؛ تاکِی؟

خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟

انواع خشونت علیه زنان

۱. خشونت و سوء استفاده در دوران دوستی

این نوع از خشونت در زمانی روی می‌دهد که زن با فردی در رابطه‌ای احساسی و شخصی باشد و مرد در جریان این رابطه به زن آسیب بزند. این آسیب می‌تواند فیزیکی، جنسی، کلامی یا احساسی باشد و ممکن است زمانی روی دهد که زن عمیقا عاشق اوست.

سوء استفادۀ کلامی و احساسی می‌تواند به شکل فریاد زدن، قلدری کردن، نام زن را با تحقیر صدا زدن، توهین به زن مقابل دوستان و خانواده، گفتن اینکه او سزاوار آزار است باشد. گاه نیز پس از ارتکاب این آزارها، مرد سعی می‌کند با دادن هدایایی تخلف خود را حل و فصل کرده و وعده تغییر بدهد.

از جمله سوء استفاده‌های جنسی اینکه زن را مجبور به انجام رفتاری جنسی خلاف خواست او بکنند یا او را در زمانی که موافق نیست، مجبور به رابطۀ جنسی کنند.

از نمونه‌های سوء استفاده‌های فیزیکی نیز می‌توان به زدن، هل دادن، لگد زدن، گاز گرفتن، پرت کردن اشیاء، خفه کردن یا هر نوع رفتار تهاجمی دیگر اشاره کرد. حتی مجبور کردن زن به باردار شدن برخلاف خواست او نیز نوعی از خشونت علیه زنان محسوب می‌شود.

خشونت علیه زنان و کودکان؛ تاکِی؟

۲. خشونت علیه زنان سالمند

خشونت علیه زنان سالمند زمانی روی می‌دهد که افرادی که از آن‌ها مراقبت می‌کنند آگاهانه به آن‌ها آسیب فیزیکی، احساسی و کلامی یا مالی بزنند. نادیده گرفتن سالمندان و نیازهایشان (مانند محروم کردن آن‌ها از غذا و مراقبت‌های بهداشتی) تا جایی که به آن‌ها آسیب وارد شود نیز خشونت علیه آن‌ها محسوب می‌شود.

آزار زنان سالمند و سوء استفاده از آن‌ها بسیار بیشتر از آزار مردان سالمند است. این آزار و اذیت‌ها می‌تواند در خانه، در مراکز مراقبت از آن‌ها یا در مکان‌های عمومی انجام شود.

۳. سوء استفاده احساسی و کلامی

برخی فکر می‌کنند اگر از نظر جسمی به زنان آسیبی وارد نشود، خشونتی روی نداده است. درحالیکه خشونت‌های احساسی و کلامی می‌تواند هم در کوتاه مدت و هم درازمدت، برای زنان پیامد‌هایی منفی و جدی به اندازۀ پیامد‌های خشونت‌های فیزیکی به همراه داشته باشد.

برخی از انواع خشونت‌های کلامی و احساسی عبارتند از توهین کردن، ترساندن، منزوی کردن، تلاش برای کنترل کردن، تکرار رفتار‌های حسادت آمیز، محروم کردن زن از دیدن دوستان و اعضای خانوادۀ خود، تلاش برای محروم کردن زن از ادامۀ کار یا تحصیل، جلوگیری از رفتن زن به دکتر، تهدید کردن و تصمیم گرفتن به جای زن.

اینکه از زن بخواهند تمام کار‌هایی را که در طول روز انجام داده به اطلاع مرد برساند یا در تماس دائمی با او باشد، از او بخواهد رمز عبور شخصی خود در تلفن، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی را در اختیار او بگذارد، همچنین عصبانی شدن به‌گونه‌ای که باعث ترس زن شود، کنترل وضعیت مالی زن و بازخواست چگونگی خرج کردن درآمدش نیز از دیگر انواع خشونت‌های احساسی و کلامی است.

خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟

۴. سوء استفاده مالی از زنان

سوء استفاده مالی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد خاطی سعی دارد با کنترل امور مالی زن، او را کنترل کند و بر زن برتری یابد. در چنین وضعیتی افراد خاطی تمام پول و دارایی زن را کنترل می‌کنند و اطلاعات مالی زن را از او مخفی نگه می‌دارند. معمولا سوء استفاده‌های مالی در پی سوء استفاده‌های فیزیکی روی می‌دهد.

سوء استفاده مالی از زن باعث می‌شود که نتواند با وجود اینکه قربانی خشونت است، رابطۀ خود را با فرد خاطی قطع کند، زیرا زن همواره از این موضوع می‌ترسد که نتواند به تنهایی هزینه‌های مالی خود و فرزندانش را تامین کند.

خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟

۵. قاچاق زنان

قاچاق زنان شکلی از بردگی است. در این حالت زنان مجبور می‌شوند و یا با فریب در شرایطی قرار می‌گیرند تا در محیطی خطرناک و غیرقانونی کار کنند یا برخلاف خواستشان با دیگران رابطه جنسی داشته باشند. قاچاقچیان، زنان برده را مجبور به مصرف مواد مخدر می‌کنند، آن‌ها را محبوس می‌کنند، مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و گرسنه نگاه می‌دارند تا بتوانند روی آن‌ها کنترل داشته و مجبور به کار کنند. زنان و دختران بیشترین قربانیان قاچاق جنسی هستند.

موارد بالاو هزاران نوع سوء‌استفاده‌ی دیگر از زنان وجود دارد که تا به حال قربانیان زیادی گرفته و روزبه‌روز هم در حال افزایش است.

در این دوره و زمانه خشونت‌های دیگری هم به جز خشونت علیه زنان مشاهده می‌شود که یکی از آن‌ها خشونت علیه کودکان است. خشونت علیه کودکان شامل انواع خشونت علیه افراد زیر ۱۸ سال است که توسط والدین یا مراقبان کودک، همسالان، همسران دوم و یا غریبه‌ها ایجاد می‌شود.

خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر از اینستاگرام بازدید نمایید.

khoshonat.zanan_kodakan@

انواع خشونت علیه کودکان

بیشترین خشونت علیه کودکان شامل حداقل یکی از ۶ نوع اصلی خشونت است که در مراحل مختلف رشد کودک اتفاق می‌افتد.

بدرفتاری: شامل خشونت جسمی، جنسی، روحی و عاطفی است و غفلت از نوزادان، کودکان و نوجوانان توسط والدین، مراقبان و دیگر افراد اغلب در خانه، مدارس و یتیم خانه‌ها را شامل می‌شود.

تهدید: رفتار تهاجمی ناخواسته توسط یک کودک دیگر یا گروهی از کودکان است و شامل آزار جسمی، روانی یا اجتماعی است و اغلب در مدارس و گروه‌های کودکان مشاهده می‌شود.

خشونت علیه زنان و کودکان؛ تاکِی؟

خشونت توسط بزرگسالان: خشونت توسط جوانان در میان کودکان و نوجوانان است و اغلب در محیط‌های اجتماعی بین آشنایان و غریبه‌ها رخ می‌دهد.

خشونت جنسی: شامل آزار و اذیت جنسی فردی بی‌دفاع بوده که ممکن است گرفتار قاچاق جنسی شود.

خشونت عاطفی یا روانی: شامل محدودیت حرکات کودک، خشونت، تهدید وتبعیض و دیگر اشکال غیر جسمی خصمانه است.

کمترین حق زنان و کودکانی که اینگونه خشونت‌ها را تجربه می‌کنند، آگاهی از حقشان است، این که بدانند در این مواقع باید به چه کسی مراجعه کنند و با چه کسی دردِ دل کنند.

خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟

در جامعه‌ی ما برای رفع این مشکلات و مبارزه با هرنوع خشونت علیه زنان و کودکان بی‌گناه کشورمان، برنامه‌هایی تدوین و اجرا می‌شود. یکی از این برنامه‌ها اورژانس اجتماعی است که حاصل فعالیت‌های چندین ساله‌ی سازمان بهزیستی کشور در دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی است.

خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟

نزدیک به ۲۰ سال است که از تاسیس اورژانس اجتماعی کشور می‌گذرد، اما به گفته‌ی مسئولان هنوز ۷۰ درصد از مردم از خدماتی که اورژانس اجتماعی ارائه می‌دهد، اطلاعاتی ندارند.

خشونت علیه زنان و کودکان؛ تاکِی؟

خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟

سرکار خانم طیبه خلقی، وکیل پایه یک دادگستری (کانون وکلای دادگستری تهران) مؤسس و صاحب امتیاز مرکز مشاوره روانشناسی یسنا، سوالات حقوقی شما را در زمینه های خشونت علیه زنان و کودکان، در کتابی با همین عنوان، پاسخ می‌دهد. با ما باشید تا رسیدن به مرز بی‌خشونتی علیه من، تو و فرزندانمان.

خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟ خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟

کتاب خشونت علیه کودکان و زنان نوشته‌ی طیبه خلقی به شما آموزش می‌دهد که اورژانس اجتماعی چیست و افراد آسیب‌دیده چگونه می‌توانند از آن کمک بگیرند.

خشونت علیه زنان و کودکان؛ تاکِی؟

خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟

به امید آن روزی که هیچ‌یک از زنان و کودکان سرزمینمان مورد خشونت واقع نشوند و اگر هم خشونتی بر آن‌ها تحمیل شد، سکوت نکنند و با آگاهی کامل از حق خود دفاع کنند و از اورژانس اجتماعی برای حل این گونه مشکلات کمک بگیرند.

خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟

خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟

همین حالا با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۴۲۴۵۸۵

خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر از اینستاگرام بازدید نمایید.

khoshonat.zanan_kodakan@




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خشونت علیه زنان و کودکان؛ راه‌حل چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..