تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه نوشیدنی موهیتو خیار خوشمزه به ۲ روش و خواص آن

آنچه در این مطلب خواهید خواند

موهیتو خیار یک نوشیدنی فوق العاده خوشمزه و خنک کوبایی می باشد که به راحتی تشنگی را رفع می کند و در سرتاسر دنیا بسیار محبوب و پرطرفدار است. مواد اصلی تشکیل دهنده این نوشیدنی دلچسب خیار، شکر، نعنا، لیمو، دلستر ساده، سودا، عسل و آب لیمو است.

طرز تهیه نوشیدنی موهیتو خیار خوشمزه به 2 روش و خواص آن

پای ثابت انواع موهیتو لیمو و نعنا می باشد که در این بخش از مجموعه آموزشی انواع نوشیدنی ها قصد داریم آموزش طرز تهیه نوشیدنی موهیتو خیار و خواص آن را به شما کدبانوهای گرامی آموزش بدهیم. این نوشیدنی خنک و گوارا را می توانید در این روزهای داغ و پرحرارت برای رفع خستگی و عطش یک روز کاری برای تک تک اعضای خانواده تهیه و سرو کنید. اگر شما نیز قصد آماده کردن آن را دارید با ما همراه باشید و با طرز تهیه این موهیتو خوش طعم آشنا شوید…

نوشیدنی موهیتو خیار + تزیینات

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی موهیتو خیار و نعنا و لیمو (روش اول) مواد لازم مقدار مورد نیاز خیار تازه 2 عدد شکر نصف لیوان نعنا تازه نصف لیوان لیمویی تازه 3 عدد

https://namagard.com/wp-content/uploads/2019/07/line03.gif

https://namagard.com/wp-content/uploads/2019/07/line03.gif

مراحل روش تهیه نوشیدنی موهیتو خیار و نعنا و لیمو (روش اول) مرحله اول تمام مواد مورد نیاز را از یخچال بیرون بیاورید و روی میزکار قرار دهید. مرحله دوم یک لیوان آب و نصف لیوان شکر را داخل ظرفی بریزید. سپس به مدت پنج دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا شربت قوام بیاید و اجازه بدهید تا خنک شود. مرحله سوم نعنا تازه، خیار، لیمو و شربت خنک شده را داخل پارچ بلور بریزید و یک لیوان آب به آن اضافه کنید. سپس خوب مواد را با هم میکس کنید و بعد آن را از صافی رد کنید. مرحله چهارم لبه های لیوان مخصوص موهیتو را به عسل آغشته و درون پودر نارگیل بغلطانید. سپس نوشیدنی آماده شده را به همراه تکه های یخ داخل لیوان بریزید و با برگ نعنا و لیمو تزیین کنید. نوشیدنی موهیتو خیار را می توانید به همراه یک برش قطاب عسلی سرو و میل کنید. گوارای وجود

مراحل روش تهیه نوشیدنی موهیتو خیار و نعنا و لیمو (روش اول)

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی موهیتو خیار (روش دوم) مواد لازم مقدار مورد نیاز خیار پنج حلقه دلستر ساده 1/2 لیوان برگ نعنا ده عدد سودا 1/3 لیوان عسل یک قاشق چای خوری آب لیموترش یک قاشق چای خوری

https://namagard.com/wp-content/uploads/2019/07/line03.gif

https://namagard.com/wp-content/uploads/2019/07/line03.gif

مراحل دستور تهیه نوشیدنی موهیتو خیار خوشمزه (روش دوم) مرحله اول تمام مواد مورد نیاز را آماده و روی میزکار قرار دهید. مرحله دوم خیار را خوب بشویید و پوست بگیرید، سپس به قطعات کوچک تقسیم کنید. مرحله سوم خیار خرد شده، برگ نعنا، آب لیمو ترش، عسل و دلستر ساده را در میکسر بریزید تا کامل خرد و له شوند. سپس مواد را از صافی رد کنید و آن را داخل لیوان های مخصوص موهیتو بریزید. مرحله آخر تکه های یخ و سودا را داخل لیوان بریزید و با برگ نعنا و لیموترش آن را تزیین کنید. نوشیدنی موهیتو خیار را می توانید به همراه شیرینی مشهدی سرو و میل کنید. نوووش جان

مراحل دستور تهیه نوشیدنی موهیتو خیار خوشمزه (روش دوم)

نکات مهم درباره تهیه نوشیدنی موهیتو خیار برای اندازه گیری مواد از لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید. هسته های لیمو را حتما بگیرید، زیرا باعث تلخ شدن نوشیدنی می شود. می توانید به نوشیدنی موهیتو خیار تخم شربتی هم اضافه کنید. اگر می خواهید نوشیدنی غلیظی داشته باشید، می توانید موهیتو را از صافی رد نکنید. البته این بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد.

https://namagard.com/wp-content/uploads/2019/07/line03.gif

https://namagard.com/wp-content/uploads/2019/07/line03.gif

خواص درمانی خیار خیار از نظر طب سنتی طبع بسیار سرد دارد که زیاده روی در آن باعث سردی می شود. خیار سرشار از ویتامین های A ، B ، C ، B6 ، B5، B1 ، B2 و مواد معدنی از جمله فولیک اسید، کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم است. خیار برای رفع عطش بسیار خوب می باشد و خوردن، بوییدن و مالیدن خیار بر پیشانی سردرد را برطرف خواهد کرد. ریختن آب خیار به صورت قطره قطره داخل بینی برای رفع گرفتگی، بی حوصلگی و کم خوابی بسیار مفید است. نوشیدن آب خیار برای رفع تب های شدید، التهاب معده، پاک کردن کبد، دفع سنگ کلیه و مثانه سومند است. اشخاصی که دیابت و قند خون دارند بعد از غذا خیار مصرف کنند.

خواص درمانی مصرف خیار

فواید بی نظیر خیار برای پوست برای رفع چین و چروک پوست و رفع سیاهی دور چشم خیار را حقله کنید و روی صورت قرار دهید. اگر پوست چربی دارید، خیار را با آب مقطر بپزید و از صافی رد کنید و هر روز صورت را با آن شست شو دهید. برای رفع خارش و حساسیت از ضماد خیار استفاده کنید. برای درمان آفتاب سوختگی ضماد خیار را به صورت بزنید و بعد با روغن زیتون چرب کنید. برای رفع کک و مک و لکه های قهوه ای ضماد خیار و شیر را با هم مخلوط کنید سپس به صورت بزنید. خیار برای درمان سوختگی های سطحی، خارش و گزش زنبور بسیار مفید است.

https://namagard.com/wp-content/uploads/2019/07/line03.gif

https://namagard.com/wp-content/uploads/2019/07/line03.gif

مضرات و عوارض جانبی مصرف زیاد خیار اشخاصی که اسهال دارند از خوردن خیار جدا خودداری کنند. کسایی که مشکل معده و قولنج دارند اصلا خیار با پوست مصرف نکنند. افرادی که دچار سوءهاضمه و معده های ضعیف هستند، حتما خیار را با عسل یا مویز یا رازیانه میل کنند. خیار زرد رنگ و خیلی رسیده خوردن آن باعث ایجاد دل درد می شود و افرادی که طبع صفراوی و دموی دارند، اصلا مصرف نکنند. اشخاصی که دچار بیماری های از جمله رماتیسم، زخم اثنی عشر، ورم کلیه، سنگ کلیه و کمر درد هستند از خوردن خیارشور خودداری کنند.

مضرات و عوارض جانبی مصرف زیاد خیار

خواص مصرف خیار در دوران بارداری و شیردهی برای رفع یبوست در دوران بارداری حتما به طور مدوام از خیار استفاده کنید. برای آسان شدن زایمان مصرف 10 گرم پوست خشک شده خیار سبز توصیه می شود. مادران شیرده دقت داشته باشند که خوردن بیش از اندازه خیار باعث نفخ معده کودک می شود، پس در خوردن آن مراعات کنید.

https://namagard.com/wp-content/uploads/2019/07/line03.gif

https://namagard.com/wp-content/uploads/2019/07/line03.gif

فواید پوست و تخم خیار افرادی که دچار بیماری یرقان هستند با جوشانده پوست خیار و نوشیدن سه روز متوالی بیماری کامل از بدن آن ها خارج می شود. در طب سنتی برای رفع مسمومیت و اختلالات گوارشی از عصاره برگ های له شده خیار استفاده می کنند. خوردن تخم خیار بسیار خواب آور، آرام بخش و خون را کاملا تصفیه می کند.

فواید پوست و تخم خیار

نکات تکمیلی در مورد نوشیدنی موهیتو خیار موهیتو خیار جزو نوشیدنیاسموتی می باشد. زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه است. نوشیدنی موهیتو خیار را می توانید در وعده صبحانهعصرانه – سرو کنید. توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب می باشد.

گردآوری: نماگرد

طرز تهیه نوشیدنی موهیتو خیار خوشمزه به ۲ روش و خواص آن

2 رای، میانگین: (4.5) (90%)



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه نوشیدنی موهیتو خیار خوشمزه به ۲ روش و خواص آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..