تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۵ عادت برای اینکه یک نیروی کار پربازده باشیم

برترین‌ها: طبق آماری که اخیرا توسط اداره آمار ملی منتشر شده است، افراد زیادی در سراسر کشور جویای یک کار تمام وقت می‌باشند. این در حالی است که دولت جهت اشتغال زایی برای شهروندان با مشکل مواجه شده است. در این شرایط برای یافتن کار‌های خوب باید قوی‌تر عمل کرده و عادت افراد پربازده را در خودمان ایجاد کنیم.

افراد جامعه باید تا جایی که می‌توانند تلاش کنند تا سطح توقع خود را بالا ببرند. از طرف دیگر دولت‌ها با کمک و حمایت از واحد‌های صنعتی و تجاری، باید به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی باشد که باعث بالا رفتن روحیه این افراد شود. حتی باید تشخیص داده شود که آرزو کردن و انگیزه داشتن فرآیند‌های روان شناختی پیچیده‌ای هستند که نیازمند تعهد روزانه و به وجود آوردن یک سبک زندگی مثبت اندیشانه و ایجاد عادت افراد پربازده هستند.

با در نظر گرفتن این نکته، شناسایی عادت افراد پربازده و تمریناتی که آن‌ها انجام می‌دهند به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک شغل مناسب پیدا کرده و به اهدافی که در زندگی دارید برسید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۵ عادت افراد پربازده را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید آن‌ها را در زندگی تان در نظر بگیرید تا موفق شوید.

۱- موفقیت را با شادی بسنجید نه با ثروت

نسل جدید کارمندان با فاکتور‌هایی غیر از ثروت روحیه می‌گیرند، وجود رضایت شغلی، مزایا و توانمندسازی همه نکات کلیدی هستند. این همین طور نشان دهنده‌ی یک جهش در روشی است که مردم با آن میزان موفقیت خود را اندازه می‌گیرند.

تعریف موفقیت در واحد‌های کیلو و دلار شما را بی وقفه به سمت تلاش برای به دست آوردن مقادیر بیشتر هل می‌دهند، بدون این که هیچ گاه به رضایت واقعی دست پیدا کنید. این روش تفکر می‌تواند بازدهی شما را حتی کمتر کند، پس حتما یک تصور واضح و مشخص از موفقیت برای خودتان تعیین کنید و بدانید که معنای دقیق آن برای شما چیست؛ سپس این عادت افراد پربازده را در خود ایجاد کنید.

۲- خودتان را به چالش بکشید و کار‌های سخت انجام دهید

بدون دستیابی به رشد شخصی نمی‌توانید در زندگی موفق شوید. این نیز به نوبه خود نیازمند تمایل به قبول و انجام چالش‌های سخت است. تنها از طریق حل کردن مسائل است که می‌توانیم یاد بگیریم و مهارت‌های ضروری را بیاموزیم و همین مهارت‌ها ما را برای دستیابی به موفقیت تجهیز می‌کنند. با به چالش کشیدن خود و رو به رو شدن با وظایف سنگین، همین طور می‌توانید دیدگاه خود نسبت به احتمالات درون زندگی را نیز تغییر دهید.

۱۵ عادت افراد پربازده که شما را به طرز چشمگیری موفق می‌کند

۳- به نظرات دیگران و انتقادات سازنده گوش کنید

در حالی که نظرات مثبت می‌توانند حال شما را بهتر کنند و برای رسیدن به موفقیت به شما روحیه بدهند، این توانایی پاسخگویی به انتقاد‌های سازنده است که به شما قدرت می‌دهد تا به هدف هایتان برسید. هر چه باشد، این نوع نظرات به جای این که تنها روی نقاط قوتتان تمرکز کنند، نشان می‌دهند که در کدام زمینه‌ها باید بهبود پیدا کنید. می‌توانید با تمرین و پیشرفت نقاط ضعف خود را هدف بگیرید، که باعث می‌شود به فردی قوی‌تر و انعطاف پذیرتر تبدیل شوید.

۴- از شکست‌ها درس بگیرید

در حالی که شکست آموزگار درس‌های با ارزش زندگی تلقی می‌شود، بیرون آمدن از تجربه‌های دردناک و ناامید کننده در حرف، ساده‌تر از عمل هستند. در حقیقت، این کار نیازمند توانایی رمزگشایی کردن درس‌هایی است که می‌توانیم از هر شکست بیاموزیم، تا بتوانیم آن‌ها را در آزمون‌های پیش رو در مسیر موفقیت به کار بگیریم. با روبه رو شدن با مشکل و شناسایی این که اشکال کار از کجاست، می‌توانید قدم‌های پویایی به سمت اطمینان از این که این اشتباهات را دوباره تکرار نخواهید کرد بردارید. قطعا این مورد از عادت افراد پربازده می‌تواند فوق العاده به شما کمک کند.

۵- یک برنامه‌ی متداوم برای زود بیدار شدن از خواب داشته باشید

در حالی که تحقیقات اخیر بیان کرده اند که لذت بردن از هشت ساعت خواب در طول روز ممکن است پویایی مغز را به طور منفی تحت تاثیر قرار دهد، هنوز اهمیت دارد که یک برنامه‌ی خواب متداوم داشته باشید. این باعث می‌شود به انسان سحرخیزی که هر روز راس ساعت مشخصی از خواب بیدار می‌شود تبدیل شوید و راحت‌تر بتوانید زمان خود را بهینه سازی کنید و یک برنامه‌ی پربازده برای خود بسازید. پس در حالی که باقی مردم هنوز در خواب ناز هستند، شما می‌توانید در حال انجام فعالیت‌های سازنده برای قدرتمند کردن ذهن و بدن‌تان برای روزی که در پیش رو دارید باشید.

۶- یک نگرش مثبت انتخاب کنید

در حالی که بعضی افراد ترس از شکست را عامل کلیدی روحیه افراد تلقی می‌کنند، این طرز فکر با احتمال بیشتری شما را از دستیابی به موفقیت باز می‌دارد. در عوض، بهتر است که فعال باشید و در هر زمینه‌ای که می‌خواهید فعالیت کنید، دیدگاه مثبتی در پیش بگیرید. در میان متغیر‌هایی که می‌توانند شانس موفقیت شما را تحت تاثیر قرار دهند، بسیار حیاتی است که نگرش خود را تحت کنترل در آورده و مثبت نگری را به عنوان وسیله‌ای برای شناسایی فرصت‌ها به کار بگیرید.

۱۵ عادت افراد پربازده که شما را به طرز چشمگیری موفق می‌کند

۷- برای دستیابی به موفقیت در هر روز متعهد باشید

در حالی که بیدار شدن یک روز صبح زود با نگرشی فعال و مثبت قابل تشویق است، اگر نتوانید این رویه را هر روز در پیش بگیرید، ارزش آن از بین می‌رود. به همین خاطر متعهد بودن به برنامه‌ی روزانه تان و دنبال کردن اهدافتان، برای رسیدن به موفقیت ضروری هستند و یکی از مهمترین عادت افراد پربازده محسوب می‌شود. در غیر این صورت، فشار زندگی روزمره تمرکز شما را منحرف خواهد کرد. در حالی که این کار به مقدار بسیار زیادی انرژی و سرسختی نیاز دارد، در نهایت قدرتی به شما خواهد بخشید که می‌توانید در یک بازه‌ی طولانی به موفقیت برسید.

۸- از رقیبان و آدم‌های اطرافتان سخت‌تر کار کنید

در حالی که تنها می‌توانید میزان تلاش‌های خودتان را در دستیابی به اهدافتان کنترل کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که موفقیت هر فرد وابسته به افراد اطرافش نیز هست. به عنوان مثال زمانی که برای یک هدف یا جایزه با دیگران در حال رقابت هستید، باید از هر چه در توان دارید مایه بگذارید و از هیچ اقدامی فرو گذار نکنید تا موفق شوید. انجام این کار وابسته به سطح تعهد شما است، زیرا تعهد به این که از دیگران سخت‌تر کار کنید از نیروی درونی شما سرچشمه می‌گیرد.

۹- رضایت را دشمن خود بدانید

یکی از بزرگ‌ترین موانع در برابر موفقیت در بلند مدت خشنودی از خود است که می‌تواند به سادگی بعد از دریافت نظرات مثبت و دستیابی به اهداف کوتاه مدت بروز پیدا کند. باید در تلاش باشید تا از این دستاورد‌ها به عنوان سکوی پرش خود استفاده کنید و خود را دوباره با نیروی مضاعف به هدف متعهد کنید. کریستیانو رونالدو را به عنوان مثال در نظر بگیرید او کسی است که با وجود این که به عنوان بهترین بازیکن جهان شناخته شده است هنوز هم خودش را متعهد به انجام تمرینات بدنسازی سخت روزانه می‌داند و مشوق بهبود شخصی است.

۱۰- از هیچ کس نترسید

دنبال کردن موفقیت در زمینه‌ی کاری که انتخاب کرده اید بسیار مشکل است. در نگاه اول شاید به این خاطر باشد که شما بدون شک با افراد هدفمند و ترسناکی که برای رسیدن به هدفی مشابه با شما تلاش می‌کنند رو به رو خواهید شد. نباید به این افراد اجازه بدهید شما را تضعیف کنند و از شما قدرتمندتر شوند، زیرا این شما را در موقعیت بازنده قرار می‌دهد و وادارتان می‌کند که در رقابت احساس طرف ضعیف‌تر را داشته باشید.

۱۵ عادت افراد پربازده که شما را به طرز چشمگیری موفق می‌کند

در حالی که باید همیشه به رقیبان خود احترام بگذارید، مهم است که نترس باقی بمانید و از استعدادتان برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید. نترس بودن هم عادت افراد پربازده است که در اکثر مواقع برای آن‌ها هدیه‌هایی به همراه آورده است.

۱۱- اهدافتان را روی کاغذ بیاورید

چه باور کنید یا نه، قدرت لیست کار‌های روزانه در روانشناسی نیز اثبات شده است. این لیست‌ها معمولا برای امور روزانه‌ای که باید تکمیل شوند نوشته می‌شوند. این گونه لیست‌ها یک برنامه‌ی زمانی قابل اجرا برای افراد به وجود می‌آورند که به آن‌ها اجازه می‌دهند در حین انجام کارهایشان بر روند پیشرفت‌شان نظارت داشته باشند.

این عادت افراد پربازده باعث اطمینان از این می‌شود که در حال رسیدن به اهدافتان در مدت زمان مشخص هستید. همچنین متعهد بودن به اهداف بلند مدت روی کاغذ، می‌تواند به شما کمک کند تا در زمان‌های سخت با روحیه و متمرکز باقی بمانید.

۱۲- خودتان را با افراد موفق و مثبت نگر احاطه کنید

داشتن یک گروه از دوستان با شخصیت‌های متفاوت و متنوع چیز خوبی است، اما ضروری است که افراد درون دایره‌ی اجتماعی شما نگرش مشابهی به کار و موفقیت در زمینه تخصصی‌شان داشته باشند. به عنوان مثال اگر دوستانی دارید که تمایل دارند تمرکز شما را از کار دور کنند، ممکن است در نهایت نیاز باشد که بین نگه داشتن سبک زندگی فعلی و تلاش برای موفقیت یکی را انتخاب کنید.

اگر فکر حذف کردن افراد از زندگی تان برای شما ناخوشایند است، از خودتان بپرسید که آیا یک دوست حقیقی اهداف بلند مدت شما را با باز داشتن شما از دستیابی به موفقیت به خطر می‌اندازد یا خیر؟ همیشه به یاد داشته باشید که شما میانگین ۵ نفر از اطرافتان هستید و احاطه شدن با افراد عالی عادت افراد پربازده است که تاثیر شگرفی روی موفقیت آن‌ها دارد.

۱۳- بدنتان را سالم و روی فرم نگه دارید

بر اساس فلسفه‌ی راه ورزشکاران، روش‌های زندگی متفاوتی هستند که می‌توانند تعادل میان تناسب اندام و پویایی ذهنی را حفظ کنند. مطالعات زیادی وجود دارند که رابطه‌ی این دو را اثبات کرده اند، و به وضوح مشخص است که تمرینات ورزشی به طور منظم بازده مغز را بهبود می‌بخشند. پس اگر می‌خواهید قوای لازم برای رسیدن به موفقیت‌های شخصی و کاری مورد نظرتان را داشته باشید، داشتن یک بدن سالم و متناسب امری ضروری است که عادت افراد پربازده نیز می‌باشد.

۱۴- تنها روی دستیابی به اهدافتان تمرکز کنید

در حالی که ثروت ممکن است مناسب‌ترین مقیاس برای موفقیت نباشد، می‌تواند برای سرمایه گذاری روی بهبود شخصی و کار استفاده شود که عادت افراد پربازده است. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که روی توسعه‌ی شغل و کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید، تا این که تنها بخواهید کالا‌هایی را خریداری کنید که تنها کاربردشان به وجود آوردن یک تصور سطحی است.

تصمیم گیری برای این سرمایه گذاری‌ها عادت افراد پربازده و یک بخش اساسی برای دنبال کردن موفقیت است؛ زیرا شما را وادار می‌کند تا به اهدافتان و این که چه قدر دستیابی به آن‌ها برایتان ارزشمند است فکر کنید.

۱۵ عادت افراد پربازده که شما را به طرز چشمگیری موفق می‌کند

۱۵- برای قربانی کردن آمادگی داشته باشید

ممکن است در مسیر موفقیت وادار به قربانی کردن بعضی چیز‌ها بشوید. زیرا هر هدفی که ارزش دستیابی داشته باشد به سادگی به دست نمی‌آید. قانون قربانی کردن می‌گوید که شما نمی‌توانید به چیزی که می‌خواهید برسید؛ مگر این که حاضر باشید در عوض چیزی را از دست بدهید. پس باید حاضر باشید که زندگی تجملاتی و بسیاری از دارایی هایتان را قربانی موفقیت در کارتان کنید.

حرف آخر

تعریف موفقیت مفهوم گسترده‌ای بوده و برای هرکس معنای یگانه‌ای دارد. مشخص کردن این که معنای آن برای شما چیست و توسعه دادن اهداف بلند مدت قدم‌های مهمی در راستای دستیابی به شادی هستند، در حالی که شما همین طور باید حاضر باشید که سبک زندگی خود را تغییر دهید و نگاه کلی خود را نسبت به زندگی بازنگری کنید. سعی کنید از این مطلب استفاده کرده و یک یا چند عادت افراد پربازده را در خودتان تقویت نمایید.

منبع: lifehack




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۵ عادت برای اینکه یک نیروی کار پربازده باشیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..