تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش طرز تهیه خورش ترشه سماق(سماق قاتق)مازندرانی + فیلم

آنچه در این مطلب خواهید خواند

خورش ترشه سماق یا سماق قاتق یکی از انواع خورش های مازندرانی است. این خورش طعم و مزه فوق العاده خوبی دارد ولی کمتر در سفره های ایرانی پیدا می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده این خورش لذیذ گوشت گوساله، پیاز، سیب زمینی، سماق، زردچوبه، دارچین، نمک، فلفل و روغن است.

آموزش طرز تهیه خورش ترشه سماق(سماق قاتق)مازندرانی + فیلم

سماق پایه اصلی این غذا می باشد و اگر اهل خوردن غذاهای ترش هستید، بدون شک می تواند گزینه خوبی برای برنامه غذایی شما به حساب بیاید. در این مقاله از مجموعه آموزشی انواع خورش قصد داریم آموزش پخت خورش ترشه سماق (سماق قاتق) را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. خورش ترشه سماق را می توانید به عنوان ناهار یا شام برای مهمان های عزیزتان تهیه و سرو کنید که امیدوارم از میل آن نهایت لذت را ببرید. لطفا تا پایان این رسپی با ما همراه باشید.

خورش سماق قاتق مازندرانی

مواد لازم جهت پخت خورش ترشه سماق (سماق قاتق) مواد لازم مقدار مورد نیاز سماق پنج قاشق غذاخوری گوشت گوساله دویست گرم سیب زمینی یک عدد پیاز دو عدد دارچین یک قاشق چای خوری زردچوبه ۱/۲ قاشق چای خوری نمک و فلفل به مقدار لازم روغن مایع به مقدار لازم

آموزش پخت خورش ترشه سماق

مراحل طرز تهیه خورش ترشه سماق خوشمزه مرحله اول تمام مواد مورد نیاز را آماده و روی میزکار قرار دهید. مرحله دوم گوشت گوساله را خرد کنید و در روغن کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر نمایید. مرحله سوم زردچوبه، دارچین و فلفل را به مدت دو دقیقه در روغن تفت دهید. وقتی ادویه خوب تفت خورد، از روی حرارت بردارید. سپس گوشت را همراه با ششصد میلی لیتر آب داخل قابلمه بریزید.

مراحل طرز تهیه خورش ترشه سماق خوشمزه

و ادویه های تفت داده شده را با نمک به گوشت اضافه کنید. و اجازه دهید برای دو ساعت به آرامی بپزد و نرم گردد. مرحله چهارم پیاز ها را حلقه حلقه کرده و سرخ کنید. سپس پیازهای سرخ شده را به گوشت ها اضافه کنید. مرحله پنجم سیب زمینی ها را به مربع های کوچک خرد کنید.

خورش ترشه سماق خوشمزه + تزیین

و کمی در روغن سرخ کنید و آنها را نیز به مواد داخل قابلمه بیفزایید. مرحله ششم سماق را به خورش اضافه کنید. مواد داخل قابلمه را مخلوط کنید و مزه ی خورش را بچشید.

خورش ترشه سماق خوشمزه + فیلم آموزشی

در صورت نیاز می توانید نمک یا فلفل بیشتری به خورش بیفزایید. مرحله هفتم خورش را به مدت نیم ساعت روی حرارت ملایم قرار داده تا آماده شود. خورش سماق قاتق را به همراه برنج و نان می توانید سرو و میل کنید. نوووش جان

خورش ترشه سماق

نکات طلایی درباره پخت خورش ترشه سماق  سبزی این خورش همانند خورش قورمه سبزی می باشد. سبزی های این خورش شامل ( تره ۱۵۰ گرم، جعفری ۱۵۰ گرم، گشنیز ۱۰۰ گرم، اسفناج ۵۰ گرم، شنبلیله ۵۰ گرم ) است. البته اصل این غذا با سبزی معروف شمال ( سبزی مرغ ترش ) تهیه می شود. اما اگر در دسترس ندارید از ترکیب سبزی های گفته شده استفاده کنید.

نکات طلایی درباره پخت خورش ترشه سماق

خورش سماق به صورت ترش طبخ می شود. البته میتوانید میزان سماق و گرد لیمو را کم یا زیاد کنید. به جای گوشت گوساله می توانید از مرغ با بوقلمون هم استفاده کنید. سماق را بیش از اندازه نریزید چون خورشت شما تلخ مزه خواهد شد.

فیلم آموزشی دستور پخت خورش ترشه سماق محبوب

فوت و فن خورش ترشه سماق (سماق قاتق) در صورت عدم دسترسی به استاک مرغ، می‌توانید از همان مقدار آب، به‌همراه ۱/۲  قرص عصاره مرغ استفاده کنید. در صورت دسترسی، می‌توانید مقداری خالواش و چوچاغ به مخلوط سبزی اضافه کنید.

دستور پخت خورش سماق قاتق

خواص و فواید درمانی سماق برای سلامتی بدن مصرف سماق برای مبارزه با میکروب، مبارزه با سرطان و جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است. داروئی سماق اثر خوبی روی کنترل قند خون، سلامت قلب، پیش گیری از بیماری ها و حتی تسکین درد دارد. سماق کالری کم، اما ویتامین C بسیار بالایی دارد. طبق تحقیقات علمی سماق دارای آنتی اکسیدان می باشد.

خواص و فواید درمانی سماق برای سلامت بدن

که با سلول های بدی که مسئول بیماری های قلبی، پیری زودرس و اختلالات شکم مبارزه می کنند. خوردن سماق به کاهش کلسترول و قند خون کمک می کند. سماق برای دفع ادرار و التهاب دردناک و التهاب ناشی از التهاب مثانه استفاده می شود. مصرف سماق احتمال ابتلا به پوکی استخوان در استخوان ران، گردن و ستون فقرات را از بین می برد.

خواص درمانی سماق

فواید مصرف چای سماق

فواید مصرف چایی سماق

بنابراین برای بیماری های زمستانی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا خوب و مفید است.

چای سماق برای مخلوطی از مشکلات آسم، تنگی نفس، اسهال، سرفه، گلو درد و عفونت مفید در نظر گرفته می شود.

چایی سماق

طرز استفاده درست از سماق می توان آن را روی مرغ یا ماهی پاشید و استفاده کرد. همچنین می توانید سماق را به ماست یا سیب زمینی شیرین فصلی یا چیپس اضافه کنید. در نوشیدنی ها نیز خوشمزه می باشد و حتی می توانید از لیموناد سماق استفاده کنید.

طرز استفاده درست از سماق

نکات تکمیلی در مورد خورش ترشه سماق (سماق قاتق) خورش ترشه سماق جزو غذای محلی – مازندرانی می باشد. زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱ ساعت است. و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲ ساعت می باشد. خورش ترشه سماق را می توانید در وعده نهار – شام سرو کنید. همچنین می توان در ماه رمضان به عنوان افطار میل کرد. توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۶ نفر مناسب می باشد.

نکات تکمیلی در مورد خورش ترشه سماق (سماق قاتق)

فیلم آموزشی دستور پخت خورش ترشه سماق محبوب

توجه داشته باشید: با توجه به اینکه تامین کننده ویدئو سایت نماگرد نیست، بنابراین امکان تفاوت جزئی بین مراحل کار  توضیح داده شده و ویدئو آموزشی وجود دارد و ویدئو آموزشی صرفا جهت آشنایی بیشتر قرار داده شده است. امیدوارم از این فیلم آموزشی دستور پخت خورش ترش سماق محبوب نهایت لذت را ببرید و با میل آن در کنار خانواده لحظات خوب و خوشی را سپری کنید. شاد و سلامت باشید.

گردآوری: نماگرد

آموزش طرز تهیه خورش ترشه سماق(سماق قاتق)مازندرانی + فیلم

(۱) رای، میانگین: ۵ مطالب مرتبط:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش طرز تهیه خورش ترشه سماق(سماق قاتق)مازندرانی + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..