تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گریه کردن بعد از رابطه جنسی، طبیعی است

۸۶۴۸۸۰

۲۲۵ 

برترین ها: اگر برای‌تان پیش آمده که بعد از رابطه جنسی گریه کرده باشید باید بدانید که این امر کاملا طبیعی است و شما تنها نیستید. این اشک‌ها ممکن است اشک شادی، اشک تسکین یافتن و یا اشک اندوه باشند. ضمنا اشک‌هایی که حین رابطه جنسی یا بعد از آن جاری می‌شوند می‌توانند یک واکنش صرفا فیزیکی باشند.

در علم پزشکی و روانشناسی گریه کردن بعد از رابطه جنسی را «اندوه پسا آمیزشی» یا postcoital dysphoria می‌نامند. علا‌ئم PCD می‌تواند شامل احساس بغض، اندوه و تحریک پذیری بعد از یک رابطه‌ی جنسی توافقی بشود، حتی اگر آن رابطه کاملا رضایت بخش بوده باشد.

PCD لزوما به ارگاسم مربوط نمی‌شود و می‌تواند برای هر کسی روی بدهد، چه زن و چه مرد و در هر موقعیتی. تحقیقات انجام شده روی این موضوع اندک است، بنابراین به سختی می‌توان گفت چند درصد افراد این حالت را تجربه می‌کنند. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ محققان ۲۳۰ زن ناهمجنس گرا را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند PCD میان‌شان شایع است.

در سال ۲۰۱۸ نیز محققان با استفاده از پرسشنامه‌هایی بدون نام و نشان دریافتند در میان ۱۲۰۸ مرد، ۴۱ درصدشان PCD را تجربه می‌کردند و بیشتر از ۴ درصد اینطور اعلام کردند که مدام دچار این حالت می‌شوند.

چرا گریه کردن بعد از رابطه جنسی کاملا طبیعی است؟

با ما همراه باشید تا برای‌تان بگوییم علت گریه کردن بعد از رابطه جنسی معمولا چیست و اگر شما یا همسرتان دچار چنین حالتی هستید چه باید بکنید.

شوق و شادی

طیفی از هیجانات می‌توانند منجر به گریه شوند که همه‌ی آن‌ها بد نیستند. همه‌ی ما اشک شادی را تجربه کرده‌ایم، مثلا در مراسم ازدواج یک دوست صمیمی یا به دنیا آمدن فرزندمان. همین اتفاق می‌تواند هنگام رابطه جنسی یا بعد از آن روی بدهد. ممکن است از عشق زیاد به همسرتان اشک‌های‌تان جاری شوند یا به این دلیل که بهترین رابطه‌ی جنسی عمرتان را تجربه کرده‌اید اشک شوق بریزید. اگر مدت زمان زیادی از آخرین رابطه جنسی‌تان گذشته باشد یا مدت‌ها منتظرش بوده باشید نیز ممکن است دچار احساسات شدیدی شوید که اشک‌های‌تان را جاری کنند.

احساس آشفتگی از شرایط پیش آمده

آیا در آن لحظه پریشان و آشفته بوده‌اید؟ آیا نقش بازی می‌کردید یا خیال پردازی‌هایی حین رابطه داشته‌اید؟ این شرایط می‌تواند تنش ایجاد کرده و شما را در طوفانی از هیجانات قرار بدهد. شاید فورا تحت تاثیر پیامد‌های اتفاقی که افتاده قرار بگیرید، یا بترسید و یا در خلسه و سرمستی فرو بروید. اشک‌های شما ممکن است صرفا به دلیل احساسی که از ارتعاشات بدن‌تان به شما دست می‌دهد باشد؛ غرقابی از شور و شگفتی توام با ترس.

احساس شگفتی از واکنش بدن‌تان

آیا شدیدترین ارگاسم عمرتان را تجربه کرده‌اید؟ آیا اصلا اولین بار بود که به ارگاسم می‌رسیدید؟ لذت عمیق جسمی بدون تردید می‌تواند شگفت انگیز باشد و عجیب نیست که به گریه بیفتید. برعکس، شاید هم به خاطر واکنش ضعف بدن‌تان اشک‌های‌تان جاری شوند. اگر به دنبال یک رابطه‌ی جنسی بسیار عالی بوده باشید و در نهایت به چیزی که می‌خواستید نرسید، ممکن است احساس ناتوانی و ناامیدی کرده و تنش وارد شده موجب روان شدن اشک‌های‌تان شود.

واکنش بیولوژیکی

تخمین زده می‌شود که چیزی بین ۳۲ تا ۴۶ درصد از خانم‌ها PCD را تجربه می‌کنند، اما تحقیقات زیادی در مورد علت آن انجام نشده است. ممکن است پای تغییرات هورمونی حین رابطه جنسی در میان باشد که می‌تواند هیجانات شدید ایجاد کند. گریه کردن می‌تواند مکانیسمی برای کاهش تنش و شدت تحریک فیزیکی نیز باشد. گاهی قرار گرفتن در آستانه‌ی یائسگی و به تبع دچار خشکی واژن شدن هم می‌تواند سبب شود احساس کنید ناگهان تمام شور و انرژی جنسی‌تان فروکش کرده است و این قطعا می‌تواند اشک‌تان را در بیاورد. پس می‌بینید که گاهی کاملا فیزیکیست.

درد

به دلایل زیادی ممکن است حین رابطه جنسی احساس درد کنید. دخول دردناک، دیس پارانویا نامیده می‌شود که شامل احساس درد، حین یا بعد از رابطه‌ی جنسی به دلایل زیر می‌شود:

کمبود روان کننده (لوبریکانت) ضربه یا آسیب واژن عفونت واژینال یا عفونت مجاری ادراری اگزما یا دیگر عوارض پوستی در ناحیه‌ی تناسلی اسپاسم غیر ارداری عضلات واژن که به آن واژینیسم می‌گویند ناهنجاری‌های تناسلی


درد فیزیکی ناشی از رابطه جنسی قابل درمان است، بنابراین می‌توانید این موضوع را با پزشک خود مطرح کنید. اگر فعالیت‌های جنسی با همسرتان برای شما درد و ناراحتی ایجاد می‌کند (هر اندازه) با همسرتان در موردش حرف بزنید تا شاید بتوانید شیوه‌هایی پیدا کنید که هر دوی‌تان بپسندید و برای شما هم ناراحت کننده نباشد.

اضطراب

گریه کردن یک واکنش طبیعی نسبت به استرس و ترس و اضطراب است. به طور کلی وقتی احساس اضطراب می‌کنید، به سختی می‌توانید آن را نادیده بگیرید و به رابطه‌ی جنسی بپردازید. بدن‌تان ممکن است با حرکات پیش برود، اما فکرتان جای دیگریست؛ بنابراین بعد از رابطه جنسی احتمالا به گریه خواهید افتاد. شاید بعد از رابطه جنسی نگران شوید که مبادا نتوانسته باشید همسرتان را راضی کنید و انتظارات او را برآورده نمایید. همه‌ی این نگرانی‌ها و اضطراب‌ها می‌توانند اشک‌تان را درآورند.

احساس گناه

دلایل زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما احساس گناه بابت فعالیت جنسی‌تان بدهند. ممکن است در مرحله‌ای از زندگی‌تان کسی به شما بگوید فعالیت جنسی اساسا بد است، اما شما نباید اجازه بدهید این تئوری‌ها در زمان‌هایی نامناسب فکرتان را مشغول کنند. شاید هم تصویر درستی از بدن و اندام خود ندارید یا از اینکه برهنه دیده شوید خجالت می‌کشید. احساس گناه و شرمندگی بعد از رابطه جنسی می‌تواند ریشه در سایر مشکلات داشته باشد که الان به اتاق خواب‌تان هم کشیده شده است.

احساس ناامیدی

احساس ناامیدی بعد از رابطه جنسی چندان غیرمعمول نیست و می‌تواند به دلیل خود رابطه جنسی باشد. آیا انتظار خاصی داشتید و اتفاق دیگری افتاد؟ به همسرتان گفته بودید روش خاصی را دوست دارید، اما او به شیوه‌ی دیگری عمل کرد؟ فکر می‌کردید به همسرتان لذت می‌دهید، اما آشکارا دیدید که اینطور نشد؟ مشکلات حل نشده و آشفتگی‌های احساسی در درون یک رابطه می‌تواند به زندگی جنسی‌تان هجوم بیاورد. شاید اصلا در مورد کیفیت رابطه‌تان تردید یا با همسرتان اختلاف نظر داشته باشید. رابطه جنسی همیشه عالی نمی‌شود. گاهی یکی از طرفین یا هر دو ممکن است احساس ناامیدی کند.

چرا گریه کردن بعد از رابطه جنسی کاملا طبیعی است؟

افسردگی

اگر مکررا گریه می‌کنید ممکن است علامت افسردگی یا مشکل روحی دیگری باشد که باید شناسایی شود. سایر علائم افسردگی شامل غم و اندوه، احساس ناتوانی و تحریک پذیری و یا خشم، اضطراب، مشکل در به خواب رفتن، بیقراری و یا خستگی، تغییرات اشتها، درد‌های بی‌دلیل، از دست دادن علاقه نسب به فعالیت‌های معمول مانند رابطه جنسی و از دست دادن تمرکز یا حافظه می‌شود. احتمال PCD در میان زنانی که دچار افسردگی پس از زایمان هستند بیشتر است که دلیل آن می‌تواند نوسانات ناگهانی هورمونی باشد.

یادآوری خاطرات بد گذشته

اگر قربانی تجاوز جنسی باشید، برخی از حرکات یا رفتار‌ها می‌توانند خاطرات تلخی را در ذهن‌تان بیدار کنند و احساس کنید نمی‌توانید جلوی اشک‌های‌تان را بگیرید که واکنشی قابل درک است. بهتر است در این زمینه به یک روان درمانگر مراجعه کنید تا مهارت‌های غلبه بر چنین احساساتی را به شما یاد بدهد.

چه باید بکنید

در مورد درد و ناراحتی فیزیکی، حین یا بعد از رابطه جنسی باید به پزشک مراجعه نمایید. خیلی از علت‌های این نوع درد قابل درمان می‌باشند. در موارد دیگر باید علت را پیدا کنید که می‌توانید با پرسیدن این سوال‌ها از خود بهتر به راه حل برسید:. آیا فقط چند قطره اشک بود یا واقعا داشتم گریه می‌کردم؟. آیا درد و ناراحتی‌ام فیزیکی بود یا هیجانی؟. وقتی گریه‌ام گرفت در ذهنم چه می‌گذشت؟ آیا افکارم خوشایند بود یا ناراحت کننده؟. آیا گریه کردن باعث شد تنشم فروکش کند یا بدترش کرد؟

اگر جواب‌هایی که دادید بیشتر به سمت احساس شور و شگفتی ناشی از عشق یا لذت جسمی متمایل بود پس جایی برای نگرانی وجود ندارد. اما اگر پاسخ‌هایی که دادید بیشتر به مشکلات عاطفی و هیجانی در درون رابطه مربوط بودند:

به خودتان زمان بدهید

روز بعد دوباره این سوال‌ها را پیش خود مرور کنید تا کمی به خودتان زمان بدهید و بتوانید احساسات خود را به درستی کشف نمایید.

با همسرتان حرف بزنید

حل و فصل کردن مشکلات رابطه می‌تواند کمک‌تان کند زندگی جنسی‌تان را نیز بهتر کنید.

در مورد مسائل جنسی‌تان حرف بزنید

درمورد آنچه دوست دارید و ندارید با همسرتان حرف بزنید. مراقب باشید نقد و سرزنش نکنید بلکه همدیگر را تشویق کنید که بیشتر احساسات و نظرت خود را رو کنید و هدف‌تان تقویت زندگی جنسی‌تان باشد.

اگر همسرتان گریه می‌کند

دیدن گریه‌ی همسر بعد از رابطه جنسی می‌تواند کمی دستپاچه کننده باشد بنابراین:. از او بپرسید آیا مشکلی وجود دارد، اما سعی کنید او را نرنجانید، سرزنش نکنید یا مقصر ندانید. کاری کنید احساس آرامش کند، اما به احساسات او احترام بگذارید و اگر نیاز دارد تنها باشد او را تنها بگذارید. بعدا در فرصتی مناسب در این مورد حرف بزنید، با احترام به حرف‌هایش گوش بدهید، و اگر همچنان دوست ندارد در این مورد حرف بزند اصرار نکنید.

منبع: healthline




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گریه کردن بعد از رابطه جنسی، طبیعی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..