تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شربت عرق کاسنی|طرز تهیه شربت عرق کاسنی و تاثیرات آن بر بدن

آنچه در این مطلب خواهید خواند

شربت عرق کاسنی یکی از انواع شربت های خوشمزه و خنک ماه مبارک رمضان می باشد که برای رفع عطش روزه داران بسیار مناسب است. اجزای تشکیل دهنده این نوشیدنی خوش طعم عرق کاسنی، شکر، آب، گلاب و زعفران است.

طرز تهیه شربت عرق کاسنی و تاثیرات آن بر بدن + فیلم آموزشی

در این مطلب از مجموعه آموزشی نوشیدنی های ساده میخواهیم آموزش طرز تهیه شربت عرق کاسنی را به شما عزیزان آموزش دهیم تا با تهیه و میل آن بتوانید از خواص شگفت انگیز و بینظیر آن بهره ببرید. طرز تهیه این شربت بسیار ساده و راحت می باشد که امیدوارم از میل آن نهایت لذت را ببرید. در روزهای آینده منتظر دستورات و رسپی نوشیدنی های خوشمزه ما باشید. از اینکه نظاره گر سایت نماگرد هستید. کمال تشکر داریم.

طرز تهیه شربت عرق کاسنی و تاثیرات آن بر بدن

مواد لازم برای تهیه شربت عرق کاسنی مواد لازم مقدار مورد نیاز عرق کاسنی نصف لیوان گلاب ۳ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری شکر به میزان لازم آب به میزان لازم

شربت عرق کاسنی

مراحل طرز تهیه شربت عرق کاسنی خوشمزه مرحله اول تمام مواد مورد را نیاز را آماده و روی میز کار قرار دهید. مرحله دوم عرق کاسنی، گلاب، زعفران و آب را درون یک پارچ بلور بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس شکر را داخل یک لیوان آب گرم حل کنید تا شکر شفاف شود.

مراحل طرز تهیه شربت عرق کاسنی

و به مخلوط بالا اضافه کنید و خوب هم بزنید. شربت عرق کاسنی را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود. نوشیدنی عرق کاسنی را می توانید با یک برگ نعنا و برش لیمو تزیین و سرو کنید. نوووش جان

شربت عرق کاسنی + تزیین

نکات کاربردی و مهم درباره تهیه شربت عرق کاسنی مجلسی
برای اینکه شربت عرق کاسنی شما سالم تر و مقوی تر باشد. به جای شکر از عسل طبیعی برای شیرین شدن این نوشیدنی استفاده کنید. عسل طبیعی را قبل از اضافه کردن به شربت با کمی آب گرم حل کنید تا نرم و شفاف شود. و پس از سرد شدن به شربت عرق کاسنی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

نکات کاربردی و مهم درباره شربت عرق کاسنی

اگر مقدار شکر کم یا زیاد بود میتوانید بر حسب ذائقه خود آن را تغییر بدهید. درون این شربت می توانید از خاکشیر و تخم شربتی هم استفاده کنید. نکته ای که در رابطه با مصرف عرق کاسنی باید به آن توجه کرد. اینکه طبع کاسنی خیلی سرد می باشد. و افرادی که دارای طبع سرد هستند یا فشار خون پایین دارند باید در مصرف آن دقت کنند.

طرز تهیه شربت عرق کاسنی

خواص و فواید درمانی شگفت انگیز عرق کاسنی خوردن عرق کاسنی برای رفع آکنه، تصفیه خون، تقویت کننده قلب، کد، کلیه و معده است. برگ گیاه کاسنی حاوی ویتامین c فراوان بوده برای همین مصرف آن التهابات لثه را بهبود می‌بخشد. عرق کاسنی سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی از جمله روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، فولیک اسید آهن و پتاسیم، ویتامین A، B6، C، E و ویتامین K است. اگر قصد لاغری دارید حتما عرق کاسنی را در برنامه رژیمی خود قرار دهید.

خواص و فواید درمانی عرق کاسنی

چون فیبر موجود در عرق کاسنی باعث رفع یبوست می شود و به کنترل و کاهش وزن کمک بسیار زیادی می کند. عصاره کاسنی سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که موجب کاهش رشد تومورهای سرطانی می شود. خوردن عرق کاسنی در دوران بارداری باعث پاک سازی کبد و دفع مواد زائد و سمومات کبد و نیز تصفیه خون می شود. که یکی از روش های جلوگیری از زردی نوزادان در موقع تولد است.

فواید درمانی عرق کاسنی

 خواص بینظیر و معجزه آسای عرق کاسنی برای پوست بسیاری از جوش های صورت ناشی از گرمی و حرارت و یا کثیف شدن خون است. که منشأ همه این پدیده ها از کبد چرب است. بنابراین باید کبد را تصفیه و از خون کثیف و غلیظ پاک کرد. وقتی کبد آینه شد صورت هم به تبع آن شفاف و بدون لک و جوش می شود. عرق کاسنی، بهترین درمان برای صاف کردن کبد و درخشندگی و شفاف شدن پوست است.

خواص معجزه آسای عرق کاسنی برای پوست

 خواص دارویی گیاه کاسنی ریشه کاسنی با افزایش جریان زردآب، به بدن کمک می کند تا مواد غذایی و مایعات موجود در بدن بهتر هضم شوند. مصرف پودر ریشه خشک آن همراه با عسل برای درمان برونشیت حاد مفید است. پماد تهیه شده از برگ های له شده کاسنی برای درمان التهاب و ورم چشم مفید است. عرق کاسنی در پیش گیری از پوکی استخوان، سرطان روده و سینه موثر است.

خواص دارویی گیاه کاسنی

مخلوطی از آب کاسنی، هویج، کرفس و جعفری، غذایی مغذی برای اعصاب، چشم و سیستم عضلانی به حساب می آید. آب کاسنی همراه با کرفس و جعفری خاصیت تقویت کنندگی دارد. و برای بیماران کم خون بسیار مفید است. کاسنی در ازدیاد نطفه موثر است و انسان را از ابتلا به قولنج محفوظ نگه می دارد و توان و نیروهای بدنی را تجدید می کند.

خواص دارویی گیاه کاسنی + تزیین

روش استفاده از عرق کاسنی بهترین زمان برای نوشیدن عرق کاسنی صبح ناشتا قبل از صبحانه است. که نوشیدن آنها به همراه آب می تواند سبب افزایش دریافت مواد مغذی از گیاه کاسنی شود. البته قابل ذکر می باشد که نوشیدن داروهای گیاهی برای بیماران حتما باید تحت نظر دکتر باشد.

روش استفاده از عرق کاسنی

مضرات مصرف عرق کاسنی
مصرف بلند مدت و طولانی از عرق کاسنی موجب تخریب عروق شبکیه می‌شود. علاوه بر این مصرف طولانی مدت از این گیاه موجب افت فشار خون و افزایش ترشحات صفرا می‌شود. پس به میزان و مقدار کافی از این عرق استفاده کنید.

مضرات مصرف عرق کاسنی

گردآوری: نماگرد

شربت عرق کاسنی|طرز تهیه شربت عرق کاسنی و تاثیرات آن بر بدن

(۱) رای، میانگین: ۵ مطالب مرتبط:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شربت عرق کاسنی|طرز تهیه شربت عرق کاسنی و تاثیرات آن بر بدن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..