تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش طرز تهیه خورشت خلال بادام خوشمزه کرمانشاهی + فیلم

آنچه در این مطلب خواهید خواند

خورشت خلال بادام یکی از معروفترین و خوشمزه ترین خورشت های سنتی استان کرمانشاه است. اکثر مردم  کرمانشاه این خورشت را با روغن حیوانی درست می کنند، چون عطر و طعم خیلی خاصی به خورشت می دهد. اجزای تشکیل دهنده این خورشت خوش طعم گوشت، زرشک، پیاز، رب گوجه فرنگی، گلاب، زعفران، خلال بادام، چوب دارچین، نمک، زردچوبه و لیموعمانی است.

آموزش طرز تهیه خورشت خلال بادام خوشمزه کرمانشاهی + فیلم

خورشت خلال بادام شباهت خاصی به خورشت قیمه دارد و به جای لپه از خلال بادام استفاده می شود. در این مطلب از مجموعه آموزشی خورشت های مجلسی قصد داریم آموزش پخت خورشت خلال بادام خوشمزه کرمانشاهی را به شما هنرمندان عزیز آموزش دهیم. خورشت خلال بادام یکی از انواع خورشت های مجلسی و بی نظیر می باشد که در مراسم مهم و ایام خاص تهیه و سرو می شود. امیدوارم از تهیه و میل آن نهایت لذت را ببرید. با ما همراه باشید.

آموزش خورشت خلال بادام خوشمزه کرمانشاهی

مواد لازم برای پخت خورشت خلال بادام کرمانشاهی مواد لازم مقدار مورد نیاز خلال بادام درشت دویست و پنجاه گرم زرشک یک پیمانه گوشت قرمز سیصد گرم لیمو عمانی دو عدد پیاز یک عدد گلاب پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری زعفران دم کرده ۱/۲ پیمانه چوب دارچین دو تکه کوچک نمک و زردچوبه به میزان لازم

خورشت خلال بادام

آموزش دستور پخت خورشت خلال بادام خوشمزه
ابتدا پیاز را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم و طلایی شود. سپس گوشت خرد شده را اضافه کنید، تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. پس از تغییر رنگ گوشت مقداری زرد چوبه اضافه کنید و تفت دهید. بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید، چند دقیقه تفت دهید.

آموزش دستور پخت خورشت خلال بادام خوشمزه

سپس ۶ پیمانه آب بریزید و در قابلمه را ببندید تا گوشت با حرارت ملایم به مدت ۲ ساعت بپزد. در این مرحله خلال بادام را خوب بشویید و حدود ۱ ساعت در آب گرم خیس کنید تا نرم شود. سپس ۵ دقیقه داخل زعفران دم کرده خیس کنید تا خوشرنگ شود. میزان کمی زعفران را بسایید و در آب جوش حل کنید.

خورشت خلال بادام خوشمزه

و ۱۵ دقیقه روی بخار آب قرار دهید تا دم بکشد و رنگ دهد. وقتی آب خورشت کم شد؛ خلال بادام، زرشک، زعفران، چوب دارچین، گلاب، لیمو عمانی و نمک را به خورشت اضافه کنید. باید به اندازه یک بند انگشت روی خورشت آب باشد.

خورشت خلال بادام + تزیین

در این مرحله حرارت را بسیار کم کنید و حدود ۳۰ دقیقه خورشت را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید خورشت کاملا جا بیفتد. پس از پایان پخت چوب دارچین را خارج کنید و نمک غذا را تست کنید. سپس در ظرف بریزید و به همراه برنج، سبزی خوردن، ماست و نوشیدنی خاکشیر سرو کنید. نوووووش جان

خورشت خلال بادام + فیلم آموزشی

نکات طلایی درباه پخت خورشت خلال بادام
برای پخت خورشت خلال بادام بهتر است از گوشت گوسفند استفاده کنید. اما اگر به هر دلیلی از خوردن گوشت قرمز منع هستید. می توانید به جای گوشت قرمز از مرغ یا بوقلمون هم استفاده کنید. گوشت قرمز یا سفید را کوچک و ریز خرد کنید، لازم است که از خورشت قیمه کمی کوچکتر باشند.

نکات طلایی درباره پخت خورشت خلال بادام

اگر پس از پخت آب خورشت زیاد بود کمی حرارت را بالا ببرید تا آب اضافی آن بخار شود. در هنگام پخت گوشت به آن نمک نزنید زیرا مانع پختن گوشت خواهد شد. لیمو عمانی ها را از وسط برش دهید و هسته ی آن را خارج نمایید. همچنین نباید بیشتر از نیم ساعت در قابلمه باشد، زیرا غذا را تلخ می کند.

خورشت خلال بادام + تزیین

فوت و فن های تهیه خورشت خلال بادام
علت اینکه از پودر دارچین در خورشت استفاده نمی کنیم. اینست که پودر دارچین باعث بد رنگ شدن خورشت خلال بادام می شود. برای همین از چوب دارچین در خورشت خلال بادام استفاده می کنیم.

فوت و فن های تهیه خورشت خلال بادام

که بتوانیم در پایان آن را از خورشت خارج کنیم. بجای گلاب می توانید از پودر گل محمدی استفاده کنید. هر دو خورشت خلال بادام کرمانشاهی خوش عطر و خوش طعم می کنند.

خورشت خلال بادام + فیلم آموزشی

خواص و فواید درمانی بینظیر بادام خوردن بادام چربی های غیر اشباع و مفید برای بدن تولید می کنند که در کاهش و کم کلسترول بدن کمک زیادی می کند. فیبر موجود در بادام، به سم زدایی بدن کمک می کند تا سیستم گوارشی بهتر عمل کند و جلوگیری از سرطان می کند. بادام سرشار از کلسیم می باشد که خوردن آن قند خون را تثبیت و از گرفتن دیابت جلوگیری می کند.

خواص و فواید درمانی بینظیر بادام

بادام سرشار از اسید فولیک می باشد؛ که به خانم های باردار توصیه می شود حتما از بادام استفاده کنند. چون نقش مهمی در رشد سلول های سالم و تنظیم کننده بافتی دارد، بنابراین برای رشد جنین سالم، بسیار مهم است. بادام داری مواد معدنی از جمله مس، آهن و ویتامین ها است.

فواید درمانی بینظیر بادام

که خوردن آن شروع به تولید سدیم هموگلوبین می شود. بنابراین می تواند یک اقدام پیشگیرانه برای کم خونی باشد. بادام، منبع خوبی از مواد مغذی ای مانند کلسیم و فسفر است. که باعث جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوان ها و دندان ها می شود.

خواص و فواید مصرف بادام

خواص روغن بادام برای پوست و مو روغن بادام سرشار از ویتامین E، ویتامین A ، ویتامین B ، پتاسیم، پروتئین، روی و مواد معدنی است. روغن‌ بادام پوست را تغذیه‌ کرده و آن را صاف‌، نرم و مرطوب می کند. برای رفع تیرگی زیر چشم از روغن بادام استفاده کنید. برای رفع چین و چروک پوست صورت خود را با روغن بادام ماساژ بدهید.

خواص روغن بادام برای پوست و مو

استفاده منظم از روغن بادام جلوگیری از ریزش مو می کند. و باعث افزایش درخشندگی و حجم مو می‌شود. ماساژ منظم مو با این روغن بادام می‌تواند از موخوره نیز جلوگیری‌ کند. برای از بین بردن شوره سر با روغن بادام موی خود را ماساژ دهید.

خواص روغن بادام + تزیین

نکات تکمیلی در مورد خورشت خلال بادام کرمانشاهی
خورشت خلال کرمانشاه جزو خورشت ایرانیمحلی می باشد. زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱۰دقیقه است. و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱ ساعت می باشد.

نکات تکمیلی در مورد خورشت خلال بادام کرمانشاهی

خورشت خلال کرمانشاه را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید. همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطارسحر میل کرد. توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۶ نفر مناسب می باشد.

فیلم آموزشی دستور پخت خورشت خلال بادام مجلسی

فیلم آموزشی دستور پخت خورشت خلال بادام مجلسی

توجه داشته باشید: با توجه به اینکه تامین کننده ویدئو سایت نماگرد نیست، بنابراین امکان تفاوت جزئی بین مراحل کار  توضیح داده شده و ویدئو آموزشی وجود دارد و ویدئو آموزشی صرفا جهت آشنایی بیشتر قرار داده شده است. امیدواریم از این فیلم آموزشی دستور پخت خورشت خلال بادام مجلسی در منزل نهایت لذت را برده باشید و لحظات خوبی را در کنار خانواده سپری کنید. سفره هاتون پر برکت

گردآوری: نماگرد

آموزش طرز تهیه خورشت خلال بادام خوشمزه کرمانشاهی + فیلم

(۱) رای، میانگین: ۵ مطالب مرتبط:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش طرز تهیه خورشت خلال بادام خوشمزه کرمانشاهی + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..