تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شربت سکنجبین|طرز تهیه شربت سکنجبین و فواید آن + ویدئو آموزشی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

شربت سکنجین یکی از اصیل ترین و خوشمزه ترین نوشیدنی در بین ما ایرانی هاست. این نوشیدنی قدمت بسیار زیادی دارد و گزینه خیلی خوبی برای رفع عطش روزه داران در این روزهای گرم تابستانی است. اجزای تشکیل دهنده این شربت دلچسب نعنا، شکر، سرکه و آب است.

شربت سکنجبین|طرز تهیه شربت سکنجبین و فواید آن + ویدئو آموزشی

سکنجبین در واقع مخلوطی از سرکه و عسل می باشد که به طور مساوی با هم مخلوط می شوند و از آن شربتی دلچسب و گوارا به وجود می‌آید. در این مقاله از مجموعه آموزشی بهترین نوشیدنی های ایرانی قصد داریم آموزش طرز تهیه شربت سکنجبین را به شما عزیزان آموزش بدهیم. این نوشیدنی گوارا طرز تهیه ساده ای دارد که به راحتی می توانید آن را در خانه درست کنید. لطفا تا پایان آموزش با ما همراه باشید.

طرز تهیه شربت سکنجبین و فواید آن

مواد لازم برای تهبه شربت سکنجبین مواد لازم مقدار مورد نیاز نعنا صد و پنجاه گرم شکر یک کیلوگرم آب دولیوان سرکه سفید صد گرم

شربت سکنجبین

آموزش طرز تهیه شربت سکنجبین
مرحله اول شکر و آب را با هم مخلوط کنید. و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و شکر در آب حل شود. مرحله دوم نعناها را هم خوب بشویید. و بعد داخل شهد به جوش آمده بریزید تا عطر و طعم نعنا جذب شهد شود.

شربت سکنجبین + تزیین

مرحله سوم سرکه را هم کم کم اضافه کنید و اجازه دهید شربت قوام بیاید. سپس آن را از صافی رد کنید و داخل پارچ بلور بریزید. مرحله آخر شربت آماده شده را دورن یخچال قرار بدهید تا خنک شود. برای تزیین این نوشیدنی خوشمزه میتوانید از برش لیمو و برگ نعنا استفاده کنید.

شربت سکنجبین + ویدئو آموزشی

نکات کاربردی و مهم درباره تهیه شربت سکنجبین خوب که بدانید برای تهیه شربت سکنجبین مرغوب از عسل استفاده می کردند. در صورتی که علاقه دارید شما هم این شربت را با عسل تهیه کنید. می‌توانید شکر را از مواد لازم حذف کنید و به جای آن پانصد گرم عسل اضافه کنید.

نکات کاربردی و مهم درباره تهیه شربت سکنجبین

برخی از خانمهای ایرانی دوست دارند شربت سکنجبین را با خیار درست کنند. برای این کار ابتدا خیار را به صورت ریز رنده کنید. و در هر لیوان مقداری خیار رنده شده بریزد.

طرز تهیه شربت سکنجبین + تزیین

سپس شربت سکنجبین، یخ و آب را بریزد. حتی می توانید داخل این نوشیدنی از زعفران دم کرده هم استفاده کنید. زعفران باعث خوش عطر و خوش رنگتر شدن نوشیدنی شما می شود.

طرز تهیه شربت سکنجبین + فیلم آموزشی

خواص و فواید درمانی مصرف سکنجبین سکنجبین یکی از بهترین و محبوبترین نوشیدنی‌ها در طب سنتی است. که خوردن آن صفرا را پاک و سموم را از بدن خارج می کنند. شربت سکنجبین التهاب ناشی از گرما را می‌کاهد. یک فرآورده بسیار مؤثر در رفع تشنگی ها به شمار می آید.

خواص و فواید درمانی مصرف سکنجبین

سکنجبین یک داروی لطیف کننده مواد غلیظ بدن است. داروی تسکین دهنده حرارت خون و صفرا است. خوردن شربت سکنجبین به همراه عرق کاهو یا عرق عنب الثعلب، در کاهش خشکی کام و دهان مؤثر است. اگر کاهو را با سکنجبین یا سرکه بخورید، اشتها آور است.

خواص مصرف سکنجبین

و حتی می‌تواند ملین و یبوست را از بین میبرد. در افرادی که رطوبت از ریه آن ها به سختی و با سرفه شدید خارج می شود. مصرف سکنجبین یک تسهیل کننده خروج خلط است. استفاده از سکنجبین سبب می شود اخلاط رقیق از طریق ادرار از بدن خارج شوند. سکنجبین ساده برای باز کردن انسداد عروق، رفع سردرد گرم، تقویت معده و کبد مفید است.

فواید درمانی مصرف سکنجبین

مضرات و موارد منع مصرف سکنجبین کسانی که معده ای سرد و ضعیفی دارند خوردن سکنجبین برایشان ضرر دارد. مبتلاین به افسردگی و ضعف اعصاب اصلا نباید از سکنجبین استفاده کنند. مبتلایان به دردها و مشکلات رحمی به هیج عنوان نباید سکنجبین مصرف کنند. در زمان حالت تهوع اصلا از سکنجبین استفاده نکنید. مصرف سکنجبین برای افرادی که مشکل مثانه و زخم های گواراشی دارند، اصلا خوب نیست.

مضرات مصرف سکنجبین

کسانی که دچار سرماخوردگی شده اند. و آنهایی که مبتلا به رعشه و دردهای عصبی هستند حتما باید از سکنجبین دوری کنند. در کنار خواص و فواید سکنجبین توجه کنید که خوردن سکنجبین از نفوذ غذا به سلولهای بدن جلوگیری می کنند و همچنین مبتلایان به اسهال و درد سینه نباید از آن استفاده کند. مصرف سکنجبین با خیار موجب چاقی می شود.

مضرات و موارد منع مصرف سکنجبین

نکات تکمیلی در مورد شربت سکنجبین شربت سکنجبین جزو نوشیدنی – انواع شربت می باشد. زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۵دقیقه است. و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱۵دقیقه می باشد.

نکات تکمیلی در مورد شربت سکنجبین

شربت سکنجبین را می توانید در وعده عصرانهدسر سرو کنید. همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار میل کرد. توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۸ نفر مناسب می باشد.

فیلم آموزشی دستور پخت شربت سکنجبین خانگی

ویدئو آموزشی دستور پخت شربت سکنجبین خانگی

توجه داشته باشید: با توجه به اینکه تامین کننده ویدئو سایت نماگرد نیست، بنابراین امکان تفاوت جزئی بین مراحل کار  توضیح داده شده و ویدئو آموزشی وجود دارد و ویدئو آموزشی صرفا جهت آشنایی بیشتر قرار داده شده است. در ابن ویدئو آموزشی دستور پخت شربت سکنجبین یکی از شربت های اصیل و خنک توضیح داده شده است که امیدوارم با آماده سازی آن برای مهمان های روزه دار خود نهایت لذت را ببرید. نماز و روزهاتون قبول درگاه حق

گردآوری: نماگرد

لطفا نظر خود در مورد این مطلب را با ستاره ها از یک تا ۵ مشخص کنید!!

مطالب مرتبط:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شربت سکنجبین|طرز تهیه شربت سکنجبین و فواید آن + ویدئو آموزشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..