تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش کامل طرز تهیه خورشت هویج تبریزی با آلو + فیلم آموزشی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

خورشت هویج با آلو از جمله غذاهای سنتی آذری زبان ها و شهر تبریز است که معمولاً نوع اصیل آن با ریشه ای به نام زردک که شباهت زیادی به هویج دارد تهیه می شود. اجزای تشکیل دهنده این خورشت خوشمزه گوشت گوسفندی، پیاز، هویج، آلو، آبلیمو یا آب غوره، گوجه فرنگی، زعفران، شکر، روغن، نمک و فلفل است.

آموزش کامل طرز تهیه خورشت هویج تبریزی با آلو + فیلم آموزشی

این خورشت هویج خوشمزه و لذیذ لزوماً به صورت شیرین تهیه نمی شود بلکه می توان آن را به صورت ملس و یا ترش نیز درست کرد و از خوردن آن لذت برد. خورشت هویج با رنگ و لعابی که دارد، خوراکی دلخواه برای کودکان نیز محسوب می شود. این خوراک سرشار از ویتامین بوده و برای افراد گیاهخوار، بدون گوشت قابل طبخ است. در مطالب گذشته در سایت نماگرد طرز تهیه خورشت های  قیمه و فسنجان مجلسی را همراه با نکات مهم و کلیپ آموزشی برای شما عزیزان فراهم کردیم. امروز در این مطلب از مجموعه آموزشی انواع خورشت مجلسی قصد داریم آموزش پخت خورشت هویج تبریزی با آلو  را به همان طریق در این پست به شما عزیزان آموزش بدهیم. با ما همراه باشید…

طرز تهیه خورشت هویج تبریزی با آلو

مواد لازم جهت تهیه خورشت هویج مواد لازم مقدار مورد نیاز گوشت مغز ران گوساله ۷۵۰ گرم پیاز سرخ شده ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری هویج ۱ کیلو گرم آلوی خشک ۲۵۰ گرم آب لیمو یا آب غوره به مقدار دلخواهش گوجه فرنگی ۱ عدد زعفران ساییده ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری شکر ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری روغن ۱۵۰ گرم نمک و فلفل به مقدار کافی

خورشت هویج تبریزی با آلو

اصول طرز تهیه خورشت هویج با آلو
ابتدا هویج را به صورت خلال خرد می کنیم و یا درشت رنده می کنیم تا سریع تر کار انجام شود. هر قدر خلال های هویج نازک تر باشند، پخته شدن خورشت همان قدر سریع تر انجام می شود. هویج را با مقداری روغن مایع مخصوص سرخ کردن (و یا روغن جامد) با حرارت متوسط تفت می دهیم تا مغز پخت نیز شود. هویج خلال شده، گوشت قیمه ای یا مرغ پخته شده و آلوها را با کمی نمک داخل ظرف بریزید.

اصول طرز تهیه خورشت هویج با آلو

و با اضافه کردن کمی آب بگذارید تا بپزد. برای لذیذتر شدن به دلخواه عصاره ی گوشت آماده نیز اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا با شعله ی متوسط بپزد. کمی بعد سری به خورشت بزنید و آن را یکدست کنید تا همه جای خوراک بصورت یکنواخت بپزد.

خورشت هویج با آلو

شعله را کم کنید و بگذارید تا خوب هویج ها پخته شوند. حال فلفل و آبلیمو و ادویه ی دلخواهتان را به آن اضافه کنید و به هم بزنید. کمی که خورشت روغن انداخت، گوجه فرنگی ها را خورد می کنیم و اضافه می کنیم. اگر دوست داشتید خورشت بیشتر معطر باشد.

طرز تهیه خورشت هویج + تزیین

کمی هم زعفران در این مرحله به آن اضافه کنید. حالا باید بگذارید تا خورشت به خوبی جا بیافتد. وقتی خوراک آبش را کشید و به اصطلاح خوب جا افتاد، برای نوش جان کردن آماده است. این خورشت، در کنار پلوی دمی و سالاد شیرازی بسیار دلچسب و لذیذ خواهد بود.

طرز تهیه خورشت هویج + فیلم آموزشی

نکات کلیدی درباره اصول پخت خورشت هویج
به جای هویج فرنگی می توان از زردک (هویجهای زرد رنگ قندی) نیز استفاده کنید. هویج حتماً باید خلالی نازک خرد شود در غیر این صورت طعم خورشت کاملاً تغییر می کند. پیشنهاد می کنم برای رژیمی کردن این خورشت، هویج را به جای سرخ کردن، آبپز نکنید.

نکات کلیدی درباره اصول پخت خورشت هویج

چون در آن صورت به هیچ عنوان مزه خورشت هویج نخواهد داد و حتی کمی شیرین خواهد شد. چاشنی اصلی این خورشت، زعفران و آبلیمو یا آبغوره است. لذا برای خوش طعم تر شدن بهتر است زعفران خورشت، زیاد باشد.

اصول پخت خورشت هویج

میزان رب این خورشت، نباید زیاد باشد زیرا خورشت طعم رب گوجه فرنگی به خود می گیرد. ضمناً این کار باعث می شود هویجهای خورشت کمی حالت له شده به خود بگیرند. می توانید در تفت دادن گوشت از کره استفاده کنید تا خورشت لذیذتر شود.

اصول پخت خورشت هویج + تزیین

درون خورشت هویج به جای گوشت گوسفندی از گوشت سفید مثل مرغ و بوقلمون هم استفاده کنید. و همین طور اگر خورشت روی حرارت ملایم بپزد خورشت لذیذتر خواهد شد.

اصول پخت خورشت هویج + فیلم آموزشی

خواص و فواید شگفت انگیز هویج خوردن هویج برای کاهش چین و چروک پوست و جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است. خوردن روزانه یک لیوان آب هویج در تقویت بینایی بسیار موثر است.

خواص و فواید شگفت انگیز هویج

هویج سرشار از مواد مغذی از جمله فیبر، پتاسیم، بتاکارون و آنتی اکسیدان است. هویج ها منبع خوب و مناسبی از انواع ویتامین ها مثل ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین K و ویتامین B است.

خواص و فواید هویج

ارزش غذایی و مزایایی  مصرف هویج محتوای آب موجود در هویج، حدود ۱۰ درصد کربوهیدرات دارد. هویج دارای چربی و پروتئین بسیار کمی است. یک عدد هویج متوسط خام حاوی ۲۵ گرم کالری است. خوردن هویج خطر ابتلا به سرطان معده، سرطان پستان و سرطان پروستات را کاهش می هد.

ارزش غذایی و مزایایی مصرف هویج

عوارض جانبی و هشدار در مورد مصرف هویج سوپ هویج دارای مقدار زیادی آبورتیون می باشد که خوردن آن در دوران بارداری باعث سقط جنین می شود. خوردن هویج برای کودکان مضر می باشد چون باعث حساسیت و خارش می شود. هویج ممکن است که منجر به نفخ شکم شود.

عوارض جانبی و هشدار در مورد مصرف هویج

نکات تکمیلی در مورد خورشت هویج خورشت هویج جزو انواع خورشت می باشد. زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱۵دقیقه است. و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲ ساعت می باشد.

دستور پخت خورشت هویج

خورشت هویج را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید. همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار – سحر میل کرد. توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور پخت برای ۶ نفر مناسب می باشد.

فیلم آموزشی دستور پخت خورشت هویج خوشمزه

فیلم آموزشی دستور پخت خورشت هویج خوشمزه

توجه داشته باشید: با توجه به اینکه تامین کننده ویدئو سایت نماگرد نیست، بنابراین امکان تفاوت جزئی بین مراحل کار  توضیح داده شده و ویدئو آموزشی وجود دارد و ویدئو آموزشی صرفا جهت آشنایی بیشتر قرار داده شده است. امیدوارم  این فیلم آموزشی دستور پخت خورشت هویج خوشمزه برایتان مفید بوده باشد و با میل آن در کنار خانواده لحظات شادی را سپری کنید. طاعات و عباداتتان قبول درگاه حق

گردآوری: نماگرد

آموزش کامل طرز تهیه خورشت هویج تبریزی با آلو + فیلم آموزشی

(۲) رای، میانگین: ۵ مطالب مرتبط:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش کامل طرز تهیه خورشت هویج تبریزی با آلو + فیلم آموزشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..