تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش طرز تهیه نوشیدنی خاکشیر مجلسی و خواص آن + ویدئو

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نوشیدنی خاکشیر یکی از انواع نوشیدنی های گوارا و اصیل ما ایرانی هاست که از قدیم الایام برای رفع تشنگی و عطش در روزهای گرم تابستان از آن استفاده می کردند. اجزای تشکیل دهنده این نوشیدنی خوش طعم خاکشیر، آب، گلاب و شکر است.

آموزش طرز تهیه نوشیدنی خاکشیر مجلسی و خواص آن + ویدئو

نوشیدنی خاکشیر مثل نوشیدنی تخم شربتی یکی از محبوب ترین نوشیدنی در ماه مبارک رمضان است. خوردن آن در موقع سحر و افطار باعث رفع عطش شما می شود و در طول روز کمتر احساس تشنگی می کنید. در این بخش از مجموعه آموزشی انواع نوشیدنی مجلسی می خواهیم آموزش طرز تهیه نوشیدنی خاکشیر و خواص آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. طرز تهیه این نوشیدنی بسیار ساده و راحت می باشد که امیدوارم از تهیه و میل آن نهایت لذت را ببرید. با ما همراه باشید…

طرز تهیه نوشیدنی خاکشیر مجلسی

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی خاکشیر مواد لازم مقدار مورد نیاز خاکشیر ۱/۲ پیمانه شکر یک پیمانه آب خنک شش پیمانه گلاب دو قاشق غذاخوری

نوشیدنی خاکشیر

مراحل نحوه تهیه نوشیدنی خاکشیر دلچسب مرحله اول تمام مواد مورد نیاز را آماده و روی میز کار قرار دهید. مرحله دوم باید به خوبی و با دقت خاکشیر را پاک کنید. به این صورت که خاکشیر را به همراه ۲ لیوان آب در یک ظرف گود بریزید. و زمان بدهید تا تمام برگ و شن ریزه و خاشاک خاکشیر روی سطح آب بیاید.

مراحل نحوه تهیه نوشیدنی خاکشیر دلچسب

سپس آب آن را خالی کنید و این کار را ۳ بار ادامه بدهید تا کاملا خاکشیر تمیز و شفاف شوند. مرحله سوم خاکشیر را به همراه شکر درون یک پارچ بلور بریزید. سپس آب خنک را به آن اضافه کنید. و نوشیدنی را به همراه یک قاشق بلند خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل و شفاف شود.

نوشیدنی خاکشیر دلچسب + تزیین

در صورتی که شیرینی شربت زیاد بود کمی آب ختک اضافه کنید. در مرحله آخر گلاب را به نوشیدنی اضافه کنید. نوشیدنی خاکشیر خنک و گوارا را به همراه برگ نعنا و برش کیک لیمویی تزیین و سرو کنید.. نووووش جان

نوشیدنی خاکشیر دلچسب + ویدئو آموزشی

نکات کاربردی درباه تهیه نوشیدنی خاکشیر اضافه کردن مقداری آبلیمو هم طعم بسیار لذیذ و دلچسبی به شربت خاکشیر شما می دهد. حتی می توانید از زعفران دم کرده هم درون این نوشیدنی بریزید. باعث خوشرنگ تر شدن آن می شود.

نکات کاربردی درباره نوشیدنی خاکشیر

اگر شکر در آب کامل حد نشد. می توانید شکر را داخل آب گرم حل کنید و سپس به نوشیدنی خاکشیر اضافه کنید.  برای زیباتر شدن شربت خاکشیر می توانید از قالب های یخی به شکل های مختلف استفاده کنید.

نوشیدنی خاکشیر + تزیین

به این صورت که خاکشیر خیس خورده و غلیظ را درون قالبهای یخی بریزید و داخل فریزر قرار دهید. موقع سرو شربت آب و شکر و گلاب غلیظ درست کنید. و درون لیوان های سرو بریزد و قالبهای یخ خاکشیر را داخل آن قرار دهید.

تزیین قالبهای یخی با خاکشیر

خواص و فواید درمانی گیاه خاکشیر
طبع گیاه خاکشیر سرد و تر می باشد. برای تنظیم فشار خون بالا، مقدار یک لیوان تخم خاکشیر را بکوبید و تا بصورت پودری نرم آید. سپس پودر خاکشیر را در ظرفی ریخته و به آن به آرامی آب اضافه کنید تا خمیری نرم و یک دست ایجاد شود. برای تنظیم فشار خون خود این خمیر نرم را روی پاهایتان بمالید.

خواص و فواید درمانی گیاه خاکشیر

برای درمان سنگ کلیه خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط نموده سپس میل کنید. در طب سنتی به طور شفاف در منابع مختلفی آمده است که خاکشیر برای درمان و تسکین التهاب مجاری ادراری و کلیه مفید و شفابخش است. خاکشیر موجب کاهش و درمان کامل التهاب مجاری ادراری و کلیه می شود. برای دفع و رفع سنگ کلیه نوشیدن روزانه ۴ تا ۵ لیوان خاکشیر با شیرینی طبیعی مثل سکنجبین بسیار توصیه می شود.

خواص گیاه خاکشیر

استفاده از شربت خاکشیر هنگاه صبح و ناشتا همراه با شیر موجب افزایش وزن و درمان لاغری می شود. برای کاهش وزن مقدار یک قاشق غذا خوری خاکشیر را شسته و در یک لیوان آب ولرم حل کرده و با مقدار کم شکر شیرین نموده و صبح ناشتا میل کنید. خاکشیر جاذب آب است و برای مدت طولانی بدن را در مقابل بی آبی مقاوم می کند. و استفاده از آن صبح ها و به مدت طولانی موجب کاهش وزن می شود.

فواید گیاه خاکشیر

به جهت از بین رفتن لک‌های پوستی خاکشیر را به مدت ۲ هفته هر روز با ترنجبین بخورید. اگر تصمیم دارید وزن خود را افزایش دهید. هر روز صبح قبل از صبحانه خاکشیر میل کنید.

طرز تهیه نوشیدنی خاکشیر مجلسی

خاکشیر را اگر با شیر تازه بخورید، چاق می شود. اگر فرزندان شما علاقه ای به خوردن خاکشیر ندارند. می‌توانید برای خوراندن آن به کودکانتان ژله خاکشیر درست کنید.

ویدئو آموزشی طرز تهیه نوشیدنی خاکشیر

موارد احتیاطی و منع مصرف خاکشیر
مصرف خاکشیر در دوران ابتدایی بارداری به علت شل شدن دهانه رحم خطرناک ممنوع است. افراد مبتلا به ورم و زخم معده از مصرف خاکشیر اجتناب کنند. افراد مبتلا به آرتروز و روماتیسم مصرف خاکشیر را محدود کنند و توصیه می گردد خاکشیر را با عرق نعناع یا عسل استفاده کنند. بعضی از افرادی که با مصرف خاکشیر سردرد میگیرند آن را با کتیرا مصرف کنند.

موارد احتیاطی و منع مصرف خاکشیر

ویدئو آموزشی طرز تهیه نوشیدنی خاکشیر

توجه داشته باشید: با توجه به اینکه تامین کننده ویدئو سایت نماگرد نیست، بنابراین امکان تفاوت جزئی بین مراحل کار  توضیح داده شده و ویدئو آموزشی وجود دارد و ویدئو آموزشی صرفا جهت آشنایی بیشتر قرار داده شده است. امیدوارم این ویدئو آموزشی طرز تهیه نوشیدنی خاکشیر مجلسی مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد و با میل آن در کنار خانواده سر سفره های افطاری لذت ببرید و لحظات خوبی را سپری کنید.

گردآوری: نماگرد

لطفا نظر خود در مورد این مطلب را با ستاره ها از یک تا ۵ مشخص کنید!!

مطالب مرتبط:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش طرز تهیه نوشیدنی خاکشیر مجلسی و خواص آن + ویدئو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..