تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه خورشت لوبیا سبز مجلسی و خواص آن + کلیپ آموزشی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

خورشت لوبیا سبز یکی از انواع خورشت های خوش طعم و سنتی ما ایرانی هاست. خورشت لوبیا سبز به خاطر وجود سبزیجات درون آن بسیار مقوی بوده و برای بدن مفید است. اجزای تشکیل دهنده این خورشت خوشمزه گوشت، لوبیا سبز، گوجه فرنگی، لیمو عمانی، آرد، پیاز، روغن، زعفران، رب گوجه فرنگی، نمک و ادویه است.

طرز تهیه خورشت لوبیا سبز مجلسی و خواص آن + کلیپ آموزشی

اکثر ما کدبانوهای ایرانی هر وقت اسم لویبا سبز میاد، سریع  لویبا پلو تو ذهنمون نقش می ببند. اما در این مقاله از مجموعه آموزشی انواع خورشت ساده قصد داریم آموزش پخت خورشت لوبیا سبز فوق العاده خوش طعم و همچنین خواص بینظیر این گیاه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. رنگ سبز و قرمز مورد استفاده در خورشت لوبیا سبز باعث شده که شکل زیبایی داشته باشد و برای پذیرایی در سفره های میهمانی گزینه مناسبی باشد. امیدواریم که مورد رضایت شما عزیزان قرار بگیرد. با ما همراه باشید….

طرز تهیه خورشت لوبیا سبز مجلسی و خواص آن

مواد لازم برای پخت خورشت لوبیا سبز مجلسی مواد لازم مقدار مورد نیاز گوشت قیمه شده ۵۰۰ گرم لوبیا سبز ۶۰۰ گرم گوجه فرنگی (ریز ۱۵ الی ۲۰ عدد) (درشت ۴ عدد) لیمو عمانی ۳ عدد آرد ۱ قاشق غذاخوری پیاز سرخ شده بدون روغن ۲ قاشق غذا خوری روغن مخصوص سرخ کردن به مقدار لازم نمک و زرد چوبه به مقدار لازم زعفران دم کرده  به مقدار لازم رب گوجه فرنگی ۱ الی ۱/۵ قاشق پیاز درشت رنده شده ۱ عدد

خورشت لوبیا سبز

مراحل دستور پخت خورشت لوبیا سبز خوشمزه
ابتدا گوشت و لوبیا سبز و پیاز رنده شده را با نمک و زرد چوبه تفت بدهید. آرد را با کمی روغن تفت دهید و به آن کمی آب اضافه کنید تا از هم باز شود و در خورشت بریزید. با این کار آب خورشت غلظت پیدا میکند.

مراحل دستور پخت خورشت لوبیا سبز خوشمزه

لیمو عمانی را با پوست تکه تکه کنید و آنرا در خورشت بریزید. و سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. اگر گوجه فرنگی ریز بود که درسته در غذا بریزید.

خورشت لوبیا سبز خوشمزه

و اگر درشت بود پوست و دانه گوجه فرنگی را گرفته و آنرا به اندازه بند انگشت ریز کنید. و به همراه پیاز سرخ شده و زعفران در خورشت بریزید. چند جوش که خورد حرارت را خاموش کنید.

خورشت لوبیا سبز خوشمزه + تزیین

گوجه فرنگی نباید زیاد پخته و له شود. هر چه کمتر حرارت ببیند خوشمزه تر است و ۵ دقیقه حرارت کافیست. بعد از پختن خورشت لوبیا سبز آن را با پلو و سالاد تزیین و سرو کنید. نوووش جان

خورشت لوبیا سبز خوشمزه + فیلم آموزشی

نکات کلیدی و مهم در مورد خورشت لوبیا سبز
برای خرید لوبیا سبز بهتر است لوبیاهایی را انتخاب نمایید که غلاف آن ها سبز باشد. و دارای پوستی لطیف و بدون نقطه های قهوه ای بوده و ترد و تازه باشند. گوشت خورشتی حتماً باید تفت بخورد تا هم خوشمزه شده و هم موقع پخت بافت آن باز نشود. اگر میخواهید از آبلیمو برای چاشنی این خورشت استفاده کنید در پایان پخت اضافه کنید.

نکات کلیدی و مهم در مورد خورشت لوبیا سبز

می توانید به جای آبلیمو نصف لیوان غوره به خورشت اضافه کنید. خورشت لوبیا سبز معمولا با گوشت قرمز طبخ می شود. ولی می توان آنرا با گوشت های سفید مانند مرغ و بوقلمون هم تهیه کنید. ضمن اینکه این خورشت لوبیا سبز را می توانید بدون گوشت و به صورت کاملا گیاهی هم درست کنید.

خورشت لوبیا سبز + تزیین

فواید و خواص لوبیا سبز لوبیا سبز بسیار کم کالری بوده و فاقد چربی می باشد. لوبیا سبز منبع خوبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ریز مغذی‌ها است. لوبیا سبز به دلیل داشتن ویتامین K، برای ساختن استخوان‌هایی قوی بسیار مهم است.

خواص و فواید لوبیا سبز

لوبیا سبز برای بیماران قلبی مبتلا به دیابت و بیمارانی که دچار گرفتگی عروق هستند، مفید است. فیبری که در لوبیا سبز موجود می‌باشد باعث کاهش فشار خون می‌گردد. لوبیا سبز منبعی سرشار از آهن است.

خواص لوبیا سبز

نکات تکمیلی درباره خورشت لوبیا سبز خورشت لوبیا سبز جزو انواع خورشت می باشد. و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲ ساعت می باشد. خورشت لوبیا سبز را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید. همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار – سحر میل کرد. توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب می باشد.

کلیپ آموزشی نحوه پخت خورشت لوبیا سبز

کلیپ آموزشی نحوه پخت خورشت لوبیا سبر

توجه داشته باشید: با توجه به اینکه تامین کننده ویدئو سایت نماگرد نیست، بنابراین امکان تفاوت جزئی بین مراحل کار  توضیح داده شده و ویدئو آموزشی وجود دارد و ویدئو آموزشی صرفا جهت آشنایی بیشتر قرار داده شده است. امیدواریم از این کلیپ آموزشی نحوه پخت خورشت لوبیا سبز خوشمزه و مجلسی در منزل نهایت لذت را برده باشید و لحظات خوبی را در کنار خانواده سپری کنید. سفره هاتون پر برکت

گردآوری: نماگرد

لطفا نظر خود در مورد این مطلب را با ستاره ها از یک تا ۵ مشخص کنید!!

مطالب مرتبط:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه خورشت لوبیا سبز مجلسی و خواص آن + کلیپ آموزشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..