تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۸ مرحله کلیدی برای دنبال کردن رویا‌ها

۸۵۲۷۸۶

۳۸۴ 

برترین ها - ترجمه از امیر ابوالمعصوم: اگر می‌دانستید که هیچ مانعی بر سر راهتان قرار نخواهد گرفت، چه راهی را انتخاب می‌کردید؟ «رابرت شولر»

یکی از اساسی‌ترین سوالاتی که می‌توانیم از خودمان بپرسیم، این است که واقعا در زندگی چه چیزی می‌خواهیم؟ اما وقتی شما رویای خود را دنبال کرده باشید و در اواسط راه، شکست سهمگینی خورده باشید، این سوال چه فایده‌ای دارد؟ وقتی به ما بگویند که به اندازه‌ی کافی خوب نیستیم، سرخوردگی بی حد و مرزی بر ما چیره می‌شود. افتضاح‌تر وقتی است که در مقابل دیگران ضایع شویم. چگونه می‌خواهید در چنین وضعی دوباره سر پا بایستید؟

وقتی استراتژی‌های درستی را برای رد شدن از موانع زندگی در پیش بگیرید، آن زمان است که می‌توانید به دنبال کردن رویا‌های خود ادامه دهید و برای به دست آوردن آن‌ها تلاش کنید. به همین منظور در این مقاله برای شما دوستان عزیز سایت برترین ها، ۸ مرحله برای پشت سر گذاشتن شکست و دنبال کردن رویا‌ها را.

8 مرحله کلیدی برای دنبال کردن رویاها

۱. عقاید مردم راجع به شما اصلاً نباید اهمیتی داشته باشد

قرار نیست همه‌ی اطرافیان و دوستان و خانواده، شما را به خاطر دنبال کردن رویا‌هایی که دارید تشویق کنند. به آن صدای آرامی گوش بدهید که در درونتان جریان دارد. او قطعاً به شما خواهد گفت که برای رسیدن به نهایت پتانسیل خود به چه چیز‌هایی نیاز دارید.

ممکن است در حال حاضر، این صدا در حد یک زمزمه‌ی کوچک باشد، اما هر چقدر که توجه بیشتری به آن معطوف کنید، این صدا نیز بلندتر خواهد شد. به خودتان اجازه بدهید که این صدا را دنبال کند و مدام در جست و جوی افرادی باشید که شما را حمایت کرده و با شما هم عقیده هستند.

۲. به موانع راه، مانند یک آزمون نگاه کنید

همه ما در مسیر دنبال کردن رویا‌های خود با مشکلات بزرگی رو به رو شده ایم، اما چیزی که اهمیت دارد این است که امکان دارد این اتفاق به منزله‌ی یک آزمون برای ما باشد. ما انسان‌ها گاهی به نگهبان باغ عدن می‌رسیم، افسانه‌ای که قبل از رسیدن به بهشت اتفاق می‌افتد و بعد از رد شدن از آن، تنها رستگاری به سراغ مان می‌آید. پس رد کردن این نگهبان، کار بسیار ساده‌ای است. تنها کاری که باید بکنید، این است که به حرکت به سمت جلو و دنبال کردن رویا‌های خود ادامه بدهید.

۳. به هیچ وجه پا پس نکشید

وقتی زندگی تان را وقف دنبال کردن راه قلبتان می‌کنید، در حقیقت یک قدم بزرگ برمی دارید، در ادامه شکست می‌خورید و حس می‌کنید که وقتِ جا زدن است. اما لطفاً، لطفاً، لطفاً تسلیم نشوید. یاد گرفتن نمودار منحنی عملکرد می‌تواند به این کار کمک کند.

اگر در تلاش برای یادگیری، مقاومت و استواری به خرج دهید، قطعاً پیشرفت می‌کنید. پس همین طور ادامه دهید و در پی دنبال کردن رویا‌های خود باشید!

8 مرحله کلیدی برای دنبال کردن رویاها

۴. شکست را به عنوان یک بازخورد معنی کنید

آیا می‌دانستید که اپرا وینفری از کارش به عنوان یک خبرنگار در تلویزیون عزل شده بود، چرا که پتانسیل کافی برای این کار را نداشت؟ او پس از آن به بخش صحبت‌های روزمره رفت و برای مدت ۲۵ سال برنامه اش را ادامه داد، و الان «شوی اپرا وینفری» یکی از پر بیننده‌ترین برنامه‌های دنیاست! تنها به یک دلیل، چون تصمیم گرفت با جدیت به دنبال کردن رویاهایش ادامه دهد.

«چیزی به عنوان شکست در زندگی وجود ندارد. شکست در واقع، مسیر حرکت ما را تغییر می‌دهد» اپرا وینفری

۵. راه‌های جایگزینی برای رسیدن به اهدافتان پیدا کنید

اگر در رسیدن به یک هدف خاص شکست خوردید، سعی کنید از در دیگری وارد شوید. مهارت‌های تازه‌ای یاد بگیرید و یا به دنبال کمک بگردید. فکر کردن و یافتن راه حل‌های جایگزین را به عنوان یک تمرین برای خودتان قرار دهید.

۶. صدای منتقد درونی تان را با جملات مثبت بمب باران کنید

وقتی منطقه‌ی آسودگی خود را به قصد دنبال کردن راه قلبتان ترک می‌کنید، صدای منتقد درونی تان مدام به شما می‌گوید که به اندازه‌ی کافی خوب نیستید و یا شما یک دغل باز هستید. این بدین معنی نیست که این جملات و نظرات صحیح هستند. تحقیقات نشان داده که شما می‌توانید با جملاتی مثل «ادامه بده» یا «تو می‌تونی این کارو انجام بدی» به خوبی از پسِ این عقاید منفی بر بیایید.

۷. احساس ترس را به هیجان تغییر دهید

وقتی چیزی شما را می‌ترساند، سیستم عصبی شما به صورت خودکار شما را برای فرار یا مبارزه آماده می‌کند. آیا می‌دانستید که واکنش عصبی ما در هنگام هیجان زده شدن نیز دقیقاً به همین صورت است؟

در نتیجه بار بعدی که پیشانی تان عرق کرد و یا احساس ترس به شما رخنه کرد، سعی کنید این نشانه‌ها را به عنوان هیجان زدگی تفسیر کنید، تا انرژی مضاعفی برای هدف پیش رو و دنبال کردن رویا‌های خود کسب کنید. این کار می‌تواند هر چیزی باشد، صحبت کردن با یک فرد خاص، یک مصاحبه‌ی کاری و یا پیروزی در یک رقابت.

8 مرحله کلیدی برای دنبال کردن رویاها

۸. یک جلوه‌ی بصری برای هدفتان رسم کنید

یک نوع داستان از خودتان در آینده بنویسید. از وقتی که به هدفتان رسیده اید و زندگی دلخواه تان را در اختیار دارید و هر شب آن را دوره کنید. این کار برای وقتی است که ابر‌های شک و شبهه و تسلیم به دور سر شما می‌چرخند و سعی دارند شما را عقب بکشند. از ضعیف‌ترین روزنه‌های نور برای جلوگیری از منحرف شدن استفاده کنید. این عامل می‌تواند هر چیزی باشد، یک عکس یا یک جمله؛ در مجموع، هر چیزی که شما را در مسیر اصلی حفظ کند.

«هیچ چیز مثل یک رویا نمی‌تواند آینده را بسازد.» __ ویکتور هوگو

شما با موهبتی زاده شده اید که در تمام سیاره‌ها تک و بی همتاست. وقتی شما با موسیقی مخصوص خودتان شروع به رقصیدن می‌کنید، در واقع بهترین رقص تمام ادوار به نمایش در می‌آید. اما وقتی به ساز فرد دیگری برقصید و هدف فرد دیگری را در زندگی دنبال کنید، آن زمان است که از صخره‌های شکست به پایین سقوط می‌کنید.

تحقیقاتی که در دانشگاه سان فرانسیسکو انجام شده، نشان می‌دهند که داشتن یک سرگرمی به کاهش استرس، افزایش میزان شادی و افزایش کیفیت عملکرد شما در شغلتان کمک می‌کند. پس یک قلمو بردارید و سراغ بوم بروید و یا به یک علاقه‌ی قدیمی مثل فوتبال بازی کردن برگردید. چه کسی می‌داند؟ شاید همین پروژه‌های فرعی شما را به یک حرفه‌ی کاملاً تازه رهنمون کند.

منبع: lifehack




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۸ مرحله کلیدی برای دنبال کردن رویا‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..