تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایده‌های دکوارسیون طبیعی برای حیاط‌های کوچک

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: مطمئنا حیاط همه خانه ها به اندازه یک زمین فوتبال، وسعت ندارد! اما این موضوع نمی تواند باعث شود که از دکوراسیون حیاط خانه خود غافل شوید و به زیبایی آن اهمیت ندهید. داشتن باغچه ای با طبیعت زیبا و منحصربفرد می تواند روحیه شما را شادتر کند و آرامش بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورد. به همین دلیل است که قصد داریم در این مطلب، در مورد باغبانی و دکوراسیون حیاط خانه، ایده هایی را ارائه کنیم.

مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که اندازه و ابعاد فضا نباید در کارکرد و نتیجه کارمان اثر بگذارد. هر چقدر هم فضایی که در اختیار دارید کوچک باشد، از ساختن مسیرهای پیاده روی و باغچه های مختلف ابایی نداشته باشید. در زمستان هایی که برف می بارد، این مسیرها راحت تر برف روبی می شوند و معمولا تمیز نگه داشتنشان کار ساده ای است.

داشتن حیاطی کوچک می تواند خودش یک مزیت باشد. زیرا معمولا اجرای ایده های مختلف و خلاقانه در حیاط های بزرگ کار دشواری است و نیازمند صرف زمان و هزینه بیشتری خواهد بود. اما این کار در ابعاد کوچک و اندازه های محدود راحت تر و بهتر انجام می شود. می توانید قبل از هر چیز یک مداد و کاغذ بردارید و با توجه به ویژگی های حیاط خانه خود، باغچه ها و دیگر فضاهای مورد نظرتان را تصویر سازی کنید. به این ترتیب با جزئیاتی بهتری می توانید آنچه در نظر دارید را پیاده سازی کنید.

در مرحله بعد سعی کنید اندازه های حیاطتان را تخمین بزنید و اندازه گیری کنید. این کار از آن جهت اهمیت دارد که اگر نیاز به خرید وسایل جدیدی داشته باشید، بتوانید با دقت بیشتری موارد مورد نظر خود را پیدا کنید. در صورتی که بخواهید گیاهان جدیدی خریداری کنید و در باغچه ها بکارید نیز حتما وسایل مورد نیاز همچون دستکش باغبانی، و ابزار کشاورزی را تهیه کنید.

برای هر بخش از فضا، هدفی تعیین کنید

هر گوشه ای از حیاط خانه شما می تواند به طور بالقوه‌ای مورد استفاده قرار گیرد و برایتان کارایی داشته باشد. با وجود اینکه فضایی که در اختیار دارید ممکن است چندان بزرگ نباشد، اما با کمی خلاقیت می توان استفاده های مفیدی از آن داشت. یکی از ایده هایی که می توان روی آن کار کرد، طراحی محیطی برای نشستن در فضای خارجی خانه است. می توانید از یک میز گرد مناسب و چند صندلی در اطراف آن استفاده کنید. این میز و صندلی ها برای صرف غذا، مطالعه و گذراندن اوقات فراغت شما می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

ایده های دکوارسیون طبیعی برای حیاط های کوچک

می توانید در گوشه دیگری از حیاط یک میز دیگر تعبیه کنید و از آن به عنوان محلی برای قرار دادن گلدان ها و پرورش گل و گیاه خود استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانید قلمه ها و گیاهانی که برای ریشه دهی جدا کرده اید را در این قسمت قرار دهید و سایر وسایل مورد نیاز برای باغبانی، همچون کیسه های خاک و گلدان های خالی را نیز روی این میز بگذارید.

سعی کنید از تمام گوشه و زوایای حیاطی که دارید، به بهترین شکل استفاده کنید. هر قسمت از آن را به کاری اختصاص دهید. حتی اگر هیچ کاربردی برای نقاط مختلف حیاط به ذهنتان نمی رسد، مسیری برای پیاده روی در حیاط ایجاد کنید تا با چند قدمی که برمی دارید، از طراحی دلخواهی که برای حیاط منزلتان اینجام داده اید، لذت ببرید.

استفاده از ارتفاع

در حیاط های کوچک، با توجه به محدود بودن فضا، استفاده از ارتفاع حائز اهمیت خواهد بود. برای این منظور به کار بردن قفسه ها، داربست های چوبی، فنس ها و دیگر موارد اینچنینی که امکان آویختن گلدان ها یا قرار دادن دیگر وسایل را فراهم می کنند، مفید خواهد بود. این ایده می تواند برای پرورش گیاهان رونده هم مناسب باشد. به عنوان مثال سبزیجات و صیفیجاتی مثل گوجه فرنگی می توانند از این طریق در باغچه های کوچکتان رشد کنند.

ایده های دکوارسیون طبیعی برای حیاط های کوچک

به کار بردن آینه

نصب آینه، بهترین روش برای بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک است. از همین طریق می توانید حیاط های کوچک خانه خود را نیز تغییر دهید و به بهبود دکوراسیون این فضاها کمک کنید. فقط بایستی توجه داشته باشید که قرار گرفتن آینه ها در محیط های خارجی، می تواند چالش هایی را نیز با خود به همراه داشته باشد. به عنوان مثال آینه ها با تغییرات دمایی که اتفاق می افتد می توانند مه آلود و کدر شوند و یا به مرور زمان آسیب ببینند. بنابراین به چنین مواردی نیز باید توجه داشته باشید.

یادتان باشد که برای آینه حیاط نیاز به ظاهری خاص با طراحی عجیب و خاص ندارید. مهم ترین عامل برای قرار دادن آینه ای در حیاط خانه، محل قرارگیری آن و جای مناسبی است که برای آن در نظر می گیرید. پس از آنکه آینه را به خوبی در جای خود مستقر کردید، می توانید به این موضوع فکر کنید که تا چه حد به بزرگ تر نشان دادن حیاط کوچک شما کمک کرده است.

کفپوش حیاط

اگر تمام حیاط شما با گیاهان سبز پوشیده نشده است، یا فضای باغچه هایتان کوچک و محدود است، هیچ ایرادی ندارد و نمی توان گفت که در این صورت از یک محیط طبیعی دلپذیر نمی توانید لذت ببرید. اگر حیاط شما دارای کفپوش های سنگی یا سیمانی باشد، نیازی به خراب کردن آن و کاشت گیاهان سبز ندارید. می توانید فضای میان باغچه هایتان را با تخته سنگ های مسطح بپوشانید و محیطی برای پیاده روی در اطراف حیاط ایجاد کنید. همچنین می توانید از المان های دکوراتیو دیگری در حیاط استفاده کنید. به عنوان مثال یک دوچرخه قدیمی که سبدی از گل در جلوی آن قرار گرفته است، می تواند نمونه ای ایده آل از این موارد باشد.

ایده های دکوارسیون طبیعی برای حیاط های کوچک
کاربردهای چندگانه

گاهی اوقات استفاده از برخی وسایل در حیاط می تواند کاربردهای مختلفی را برایتان فراهم کند. به طور مثال استفاده از میزی در گوشه حیاط ممکن است در بعضی از مهمانی هایی که در حیاط برگزار می کنید، به عنوان میز تدارکات و وسایل مهمانی مورد استفاده قرار بگیرد. در دیگر مواقع، چنین میزی برای قرار دادن گلدان ها و وسایل باغبانی مفید خواهد بود. اگر فضایی که در اختیار دارید، خیلی محدود است و می خواهید از محیط استفاده بهینه تری داشته باشید، می توانید از انواعی از میزها استفاده کنید که قابل جمع شدن یا تا شدن هستند و می توانید آنها را در زمان هایی که استفاده نمی شوند، از دکوراسیون محیط حذف نمایید.

با نکاتی که در اینجا گفته شد، می توانید حیاط کوچک خودتان را مطابق با سلیقه خودتان و با بکارگیری خلاقیت خود طراحی کنید و تغییراتی که لازم دارید را ایجاد نمایید. اما به یاد داشته باشید که تغییر دکوراسیون حیاط و تبدیل آن به محیط دلخواهتان می تواند امری زمان بر باشد و در طی مدت زمان زیادی به آنچه که می خواهید تبدیل شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایده‌های دکوارسیون طبیعی برای حیاط‌های کوچک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..