تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پردازنده دسکتاپ جدید AMD تا ۵۵درصد سریع‌تر از Core i9 13900K ظاهر شد

بنچمارک فاش‌شده از پردازنده‌ی دسکتاپی جدید AMD نشان می‌دهد که از Core i9-13900K بسیار سریع‌تر است.

نمونه‌ی اولیه‌ی پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای Ryzen 9 9950X با معماری Zen 5 در نرم‌افزار بنچمارک‌گیری AIDA64 رؤیت شد. نتایج این بنچمارک توسط یکی از کاربران به اشتراک گذاشته شده است.

Ryzen 9 9950X در پردازش‌های FP32 و FP64، امتیاز کمی پایین‌تر از سری Ryzen Threadripper کسب کرد. این نمونه‌ی مهندسی با پیکربندی رم دو کاناله‌ی DDR5 با سرعت ۸٬۰۰۰ مگاترنسفر‌بر‌ثانیه مورد آزمایش قرار گرفت.

نتایج بنچمارک و مقایسه‌ی پردازنده‌ی Ryzen 9 9950X

طبق نتایج بنچمارک، عملکرد Ryzen 9 9950X نسبت‌به Ryzen 9 7950X حدود ۳۹ تا ۴۵ درصد و نسبت‌به Core i9-13900K بین ۵۵ تا ۶۰ درصد بهتر است. با فرض صحت این نتایج، می‌توان گفت جدیدترین پردازنده‌ی AMD در رقابت‌های میان‌رده به‌طور واضح برنده خواهد بود؛ اما در مقایسه‌با پردازنده‌های قدرتمندتر که تعداد هسته‌های بیشتری دارند، باید فاکتورهای دیگری را نیز در نظر گرفت.

مقالات مرتبط

جدیدترین پردازنده AMD در عملکرد رمزنگاری AES حدود ۵۵ درصد سریع‌تر از Core i9-13900K و ۱۱ درصد سریع‌تر از Threadripper Pro 7975WX است؛ اما در پردازش‌های نقطه شناور FP32 و FP64 به‌ترتیب ۱۳ و ۱۶ درصد از تردریپر سرعت کمتری دارد.

بنچمارک یادشده با استفاده از شتاب‌دهنده‌ی AVX-512 انجام شده است که می‌تواند دلیل افزایش حدود ۴۰ درصدی عملکرد پردازنده‌ی AMD باشد. AVX-512 زمانی که به درستی برای یک حجم کاری خاص اعمال شود، باعث بهبود چشمگیر عملکرد می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پردازنده دسکتاپ جدید AMD تا ۵۵درصد سریع‌تر از Core i9 13900K ظاهر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..