تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شریفی‌زارچی: در انتخابات مجلس رأی ندادم اما نتیجه چه شد؟/ فاضلی: این دروغ بزرگ است که دولت‌ها با یکدیگر فرق نمی‌کنند

به گزارش خبرآنلاین، علی شریفی زارچی، استادیار اعزامی دانشگاه صنعتی شریف در نشست «انتخابات؛ مقاومت نامحدود» گفت: در مورد گسل شدیدی که اتفاق افتاده اگر نخواهیم به آن توجه کنیم چه بسا ۴ سال دیگر جامعه ناامیدتر شده باشد ، من در این چند روز و در همایش های آقای پزشکیان جوانان و نوجوانان زیادی دیدم اما حضور آن‌ها مانند موجی نبود که ۹۲ و ۹۶ دیدیم.

بنابر گزارش ایلنا، وی افزود: وضعیت الان اینطور است که افتخار می‌کنند که یک وجب از خاک ایران جدا نشده اما ۱۵۰ هزار نفر در یک سال از کشور رفتند رفتن این جمعیت معادل سقوط یک شهر است. من روزی که تصمیم گرفتم شناخت خیلی کمی از آقای پزشکیان داشتم، اما رقبای ایشان را کاملاً می‌شناختم.

این استاد دانشگاه گفت: شما با مدرک دکترای الهیات با ۵+۱ مذاکره کردید و الان بسته پیشنهادی‌ات موجود است، درباره موضوع هسته‌ای صحبت بوده اما شما گفتید اول برویم ساختار شورای امنیت را اصلاح کنیم، بعد شکاف فقر و ثروت در کشورهای اروپایی و غربی را حل کنیم.

وی ادامه داد: من در انتخابات مجلس رأی ندادم و نتیجه چه شد؟ آقایی که می‌گفت اراذل دانشگاه شریف را باید ۱۰ سال ممنوع‌الخروج کنیم الان شده نماینده مجلس و ۴ سال قرار است قانون بنویسد.

شریفی زارچی با بین اینکه تغییر قدرت در بعضی از کشورها یعنی نگاه شگرفی ایجاد شود، گفت: تعداد زیادی از اعضای شورای عالی وجود دارند که بخشی از اعضای آن‌ها تغییر ناپذیرند.

وی گفت: دغدغه دیگر جوانان این جمله دکتر فاضلی است که می‌گوید من انتخابات را امر اخلاقی نمی‌دانم، جوانان می‌گویند من اگر رأی بدهم هنوز داغ فعالان نوجوان در دل من است. خب اگر رای ندهیم چه می‌شود؟ آیا درست می‌شود یا اینکه فلان کاندیدا رای می‌آورد که همین الان می‌گوید آن طرح یا قانون را اجرا خواهد کرد؟

این دروغ بزرگ است که دولت‌ها با یکدیگر فرق نمی‌کنند

همچنین بنابر گزارش ایلنا، محمد فاضلی، جامعه‌شناس و پژوهشگر در نشست «انتخابات؛ مقاومت نامحدود»، گفت: گزاره اول من این است که انتخابات یک مسأله اخلاقی نیست یعنی اینگونه نیست که شما وقتی وارد انتخابات می‌شوید و رای می‌دهید کنشی غیراخلاقی مرتکب شده اید، این مسأله اکنون در جامعه ایران بسیار تکرار می‌شود.

وی افزود: به انتخابات و رأی دادن اخلاقی و غیراخلاقی نگاه نکنید، حکومت ها فقط وقتی تن به پذیرش خواست مردم داده‌اند که توازن شکل گرفته است.

این استاد جامعه شناسی تصریح کرد: مکانیسمی که می‌توانیم با آن قدرت تولید کنیم از نظر من امروز انتخابات است، من به پشتوانه قریب به ۳۰ سالی که در حوزه علوم اجتماعی بودم تصورم این است که با حضور در انتخابات می‌توان کاری را پیش برد.

وی ادامه داد: در تاریخ بشر امنیت از ابتدا همواره وجود داشته است، حکومت هایی در طول تاریخ توسعه یا پیشرفت و اتفاقات دیگر را رقم زدند اما دموکراسی لوکس‌ترین و گران‌ترین مطالبه بوده است. حل کردن ناترازی ها و توسعه نیافتگی‌ها از طریق فرآیندهای یکجایی و یکباره شدنی نیست. مسأله که مدنظر باشد مهاجرت نخبگان، ناترازی انرژی و ... برای هیچکدام راهکار لحظه‌ای و دکمه‌ای ندارد که یک دکمه را بزنند و حل شود

این استاد دانشگاه یادآور شد: اصلاحات الزاماً سیاسی نیست، هر اصلاحی از سیاست می‌گذرد اما سیاست الزاماً اول نیست، اصلاح وضعیت آبخوان ها، اصلاح وضعیت کشاورزی، اصلاح وضعیت حمل و نقل، اصلاح وضعیت برق در ایران، اصلاح وضعیت مدیریت سیلاب در ایران و ... اصلاحات زیادی نیاز است که همه این ها زندگی مردم را بهتر می‌کنند و دولت اجرا کننده آن‌هاست

وی با بیان اینکه این دروغ بزرگ است که دولت‌ها با یکدیگر فرق نمی‌کنند، گفت: بخش مهمی از مشکلات ما محصول تحریم است و حل آن نیاز به رفع تحریم یا تعلیق یا هر اتفاق دیگری شدنی نیست که با توافق و اتحاد در داخل.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شریفی‌زارچی: در انتخابات مجلس رأی ندادم اما نتیجه چه شد؟/ فاضلی: این دروغ بزرگ است که دولت‌ها با یکدیگر فرق نمی‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..