تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ب ام و M5 مدل 2025 با قدرت 717 اسب بخار معرفی شد، سنگین تر و کندتر از نسل قبلی اما هیبریدی + عکس

ب‌ام‌و M5 جدید مدل 2025 با سیستم پیشرانه پلاگین هیبریدی و قدرت 717 اسب بخار و گشتاور 738 پوند-فوت عرضه می‌شود.علی‌رغم قدرت بیشتر، شتاب 0 تا 60 مایل بر ساعت در 3.4 ثانیه انجام می‌شود که 0.2 ثانیه کندتر از قبل است.

در ایالات متحده، قیمت‌ها از 119,500 دلار شروع می‌شود و فروش در سه ماهه چهارم امسال آغاز خواهد شد.

ب‌ام‌و M5 مدل 2025 اینجاست، با قدرتی بیش از همیشه. خبر بزرگ، که برای طرفداران سری M ب‌ام‌و بسیار مهم است، این است که پرچمدار دنیای سدان‌های فوق العاده سرانجام الکتریفیکاسیون را پذیرفته است. این تغییر شاید حتی مهم‌تر از زمانی باشد که این مدل طرح دیفرانسیل عقب را به نفع سیستم چهار چرخ محرک کنار گذاشت، و مطمئناً طرفداران را دو دسته خواهد کرد - به خصوص وقتی بشنوند که این خودرو چقدر سنگین شده است.

در واقع، M5 هیبریدی مدتی بود که در دستور کار قرار داشت و تا حدودی اجتناب‌ناپذیر بود. کاری که ب‌ام‌و مجبور به انجامش نبود (و در واقع، ممکن است مرسدس با نسل بعدی E63 انجام ندهد) حفظ موتور V8 غرنده بود. خوشحال خواهید شد که بدانید نه تنها M5 موتور V8 توربوشارژ 4.4 لیتری خود را حفظ کرده، بلکه قدرت ترکیبی آن به رقم بسیار خوب 717 اسب بخار (727 پی‌اس / 535 کیلووات) و گشتاور 738 پوند-فوت (1,000 نیوتن متر) می‌رسد.

خروجی موتور احتراق داخلی به تنهایی در واقع کمی کمتر از 600 اسب بخار مدل قبلی است، البته بدون کمک موتور الکتریکی. در جدیدترین شکل خود، نیمه موتور احتراق داخلی نسل هفتم M5، 577 اسب بخار (569 بی‌اچ‌پی / 424 کیلووات) بین 5,600 تا 6,500 دور در دقیقه و گشتاور 553 پوند-فوت (750 نیوتن متر) از دور موتور پایین 1,800 دور در دقیقه تولید می‌کند.

موتور اساساً همان موتور S68 است که در پرچمدار سری M، یعنی XM سوپر-شاسی بلند ظاهر می‌شود، اما با تنظیمات متفاوت. در واقع، شباهت‌های زیادی بین XM و سیستم پیشرانه M5 جدید وجود دارد، به طوری که موتور الکتریکی 194 اسب بخار و 207 پوند-فوت گشتاور به خروجی کلی هر دو خودرو اضافه می‌کند.

ب‌ام‌و M5 مدل 2025 وزن سنگین

یکی از شباهت‌های بین M5 جدید و پرچمدار XM این است که هر دو خودرو نمی‌توانند سنگینی خود را پنهان کنند. رژیم باتری‌های هیبریدی و موتورهای الکتریکی کاری جز افزایش وزن M5 نکرده است. در حالی که وزن خالص M5 سدان قبلی 4,345 پوند (1,971 کیلوگرم) بود، وزن M5 مدل 2025 به رقم چشمگیر 5,390 پوند (2,445 کیلوگرم) رسیده است.

این افزایش 24 درصدی وزن بین مدل‌هاست. بله، مدل‌های عملکرد بالای لوکس، مانند M5، معمولاً با گذشت سال‌ها سنگین‌تر می‌شوند. با این حال، زمانی که نوبت به تغییر از پلتفرم دیفرانسیل عقب M5 F10 مدل 2012 به سیستم چهار چرخ محرک F90 مدل 2017 رسید، خودروی جدیدتر در واقع به لطف اقدامات گسترده کاهش وزن برای جبران سیستم پیشرانه جدید، سبک‌تر بود.

این افزایش وزن ممکن است توضیح دهد که چرا، حتی با 16 درصد قدرت بیشتر، ب‌ام‌و M5 مدل 2025 در واقع در رسیدن به سرعت 60 مایل بر ساعت (96 کیلومتر بر ساعت) از M5 قبلی کندتر است. بله، ما داریم مو را از ماست می‌کشیم، اما M5 F90 می‌توانست این اسپرینت را در 3.2 ثانیه انجام دهد، در حالی که M5 G90 جدید مدل 2025 کمی بیشتر، یعنی 3.4 ثانیه طول می‌کشد.

برای ثبت در سوابق، نسل F90 با M5 کامپتیشن 617 اسب بخاری حتی سریع‌تر شتاب می‌گرفت و به شتاب 0-60 مایل بر ساعت در 3.1 ثانیه می‌رسید، در حالی که M5 CS با 627 اسب بخار این زمان را به 2.9 ثانیه کاهش داد. حداکثر سرعت بدون تغییر باقی مانده و به 155 مایل بر ساعت (250 کیلومتر بر ساعت) یا 190 مایل بر ساعت (306 کیلومتر بر ساعت) با بسته M Driver محدود شده است.

سیستم هیبریدی داستان هیبرید ب‌ام‌و M5 مدل 2025

پس سیستم هیبریدی دقیقاً برای چه چیزی خوب است، اگر نه برای بهبود شتاب مستقیم یا حداکثر سرعت؟ خب، ب‌ام‌و تخمین می‌زند که M5 قادر خواهد بود در حالت تمام الکتریکی با صفر آلایندگی، 25 مایل (40 کیلومتر) حرکت کند. این مقدار زیادی به نظر نمی‌رسد چون، در واقع، زیاد نیست. شاید فقط برای رفتن به فروشگاه و خرید کمی شیر کافی باشد.

البته، ب‌ام‌و M5ها فقط درباره سرعت در خط مستقیم نیستند. سیستم‌های پیشرانه آنها به خاطر ارائه قدرت انعطاف‌پذیری که می‌تواند مطابق خواسته راننده خم شود، مشهور هستند. موتور V8 به عنوان موتوری با ماهیت دور بالا توصیف شده است، در حالی که بخش الکتریکی، قدرت ثابتی را در سراسر محدوده دور موتور فراهم می‌کند.

همه اینها توسط یک گیربکس هشت سرعته "M Steptronic" مدیریت می‌شود، در حالی که یک مرحله پیش‌دنده‌ای ثبت شده بین روتور موتور الکتریکی و شفت ورودی گیربکس اتوماتیک، خروجی واقعی 207 پوند-فوت (281 نیوتن متر) موتور را به 332 پوند-فوت (450 نیوتن متر) افزایش می‌دهد.

ب‌ام‌و همچنین سیستم جدید "کنترل بوست" را معرفی کرده است. با عقب کشیدن و نگه داشتن پدال سمت چپ، تمام سیستم‌های خودرو را در تهاجمی‌ترین تنظیمات قرار می‌دهید. این امکان پاسخگویی فوری را بدون نیاز به تعهد ذهنی برای دست و پنجه نرم کردن با تنظیمات حالت اسپرت فراهم می‌کند.

سیستم چهار چرخ محرک اینجا ماندنی است

مانند مدل قبلی، M5 جدید مدل 2025 دارای سیستم چهار چرخ محرک است. تنظیم پیش‌فرض قدرت را به هر چهار چرخ می‌فرستد، اما اگر می‌خواهید برخی حرکات دریفت کلاسیک خودروهای M را انجام دهید، می‌توانید یا تنظیم چهار چرخ محرک با تمایل به عقب را انتخاب کنید یا اگر شلوار بزرگسالی‌تان را پوشیده‌اید، محرک جلو را کاملاً قفل کنید تا برخی شیطنت‌های کلاسیک دیفرانسیل عقب را تجربه کنید.

در مورد سیستم چهار چرخ محرک، علاوه بر تقسیم گشتاور بین محورها، دیفرانسیل فعال M نیز می‌تواند توزیع قدرت بین چرخ‌های چپ و راست را مدیریت کند. بسته به آنچه مغز خودرو بهترین مسیر عمل می‌داند، M5 می‌تواند قدرت را به یک چرخ منفرد ارسال کند تا اثرات کم‌فرمانی را خنثی کند.

همانطور که از M5 انتظار می‌رود، جزئیات نردی مخصوص مدل زیادی زیر پوست وجود دارد که برای بهبود سدان پرچمدار عملکردشان تغییر کرده است. به عنوان مثال، پایه‌های موتور و گیربکس مخصوص این مدل هستند و سیستم تعلیق در مقایسه با مدل‌های معمولی کاملاً بازطراحی شده است. سیستم تعلیق جلو دو جناغی از قطعات آلومینیومی سبک‌تر برای کاهش جرم فنربندی نشده استفاده می‌کند (در این مرحله هر کمکی مفید است)، با بازوهای کنترل مسیر جدید، بازوهای کنترل کمبر و بازوهای راهنما برای سیستم تعلیق عقب.

طراحی ظاهری BMW M5 ظاهر: می‌توانست بدتر باشد

تا اینجا درباره طراحی صحبت نکرده‌ایم. و خب، اگرچه ظاهر آنقدر شوکه‌کننده و حیرت‌انگیز نیست که از ب‌ام‌و انتظار داشتیم، اما به سختی می‌توان M5 جدید را "زیبا" نامید.

جلوپنجره، که دیگر به شکل کلیه‌های ب‌ام‌و نیست، اکنون طراحی "بسته" مشکی براق دارد که مرکز آن محل قرارگیری بسیاری از سیستم‌های کمک راننده است. تقریباً شبیه یک خودروی الکتریکی به نظر می‌رسد و ما تعجب می‌کنیم که آیا این روش ب‌ام‌و برای عادت دادن ما به خطوط مبهم طراحی است. البته، حاشیه جلوپنجره می‌تواند نورپردازی شود - چرا که نه؟ - و یک نوار افقی که از عرض جلوپنجره می‌گذرد با نشان مدل M5 را خواهید دید.

ب ام و M5 دارای گلگیرهای عریض‌تر است، با چرخ‌های جلو 3 اینچ پهن‌تر از خودروی استاندارد و چرخ‌های عقب 1.9 اینچ پهن‌تر. چرخ‌ها هم در عرض و هم در قطر متفاوت هستند، M5 مدل 2025 دارای رینگ‌های 20 اینچی جلو و 21 اینچی عقب است. چرخ‌ها با تایرهای عملکرد بالای 285/40 ZR20 جلو و 295/35 ZR21 عقب پوشیده شده‌اند، در حالی که سه طرح رینگ مختلف ارائه می‌شود.

پشت چرخ‌ها، دیسک‌های ترمز بزرگی به اندازه درب سطل زباله خواهید دید. شوخی نمی‌کنیم - با 16 اینچ در جلو و 15.7 اینچ در عقب، آنها از چرخ‌های بسیاری از خودروهای ارزان قیمت بزرگترند. در جلو کالیپرهای شش پیستونه و در عقب کالیپر تک پیستونه شناور دارید.

اگر می‌خواهید در یک تمرین بیهوده وزن کم کنید، می‌توانید ترمزهای کربن سرامیکی M را انتخاب کنید که 55 پوند (1% از وزن خالص خودرو) را کاهش می‌دهد. آنها همچنین کارهای معمول را انجام می‌دهند، مانند مقاومت بهتر در برابر کاهش کارایی، و حتی با کالیپرهای طلایی رنگ عرضه می‌شوند.

پشت گلگیرهای جلو، دریچه‌های عملکردی وجود دارد که بخشی از سیستم خنک‌کننده خودرو را تشکیل می‌دهند و جریان هوا را به دو رادیاتور کمکی دور هدایت می‌کنند. عقب خودرو دارای اسپویلر عقب M و اگزوزهای دوقلوی کروم مشکی M است. همچنین آینه‌های آیرودینامیک و نشان M5 نصب شده روی ستون D را مشاهده خواهید کرد.

طراحی داخلی یک فرمان جدید و نورپردازی داخلی

برخلاف M2، هیچ گزینه صندلی کربنی فانتزی برای M5 جدید ارائه نخواهد شد. در عوض، صندلی‌های چند منظوره M را دریافت می‌کنید که به عنوان تعادلی بین راحتی در مسافت‌های طولانی و پشتیبانی در پیست معرفی شده‌اند.

چندین گزینه رنگی برای روکش داخلی وجود دارد، اما انتخاب برتر ب‌ام‌و برای سال 2025، بسته چرم کامل مرینو متالیک ب‌ام‌و Individual است. این اثر قرار است بسیار خیره‌کننده باشد، با رنگ‌های دو تُنی مشکی/بنفش تیره و خاکستری تاپ/آبی لاگون مروارید افکت که در خود چرم نمایان می‌شود - به ویژه برای قسمت‌های پشت سر و شانه صندلی‌ها.

طراحی فرمان جدیدی وجود دارد، با گرمکن که اکنون استاندارد است و (احتمالاً) پشت دیوار پرداخت نیست. همچنین نورپردازی داخلی مخصوص M5 و سیستم صوتی محیطی Bowers & Wilkins استاندارد، نمایشگر سر بالا، و سقف پانورامیک Sky Lounge خودرو وجود دارد. طرفداران سقف‌های سبک وزن نیز می‌توانند سقف را از جنس کربن انتخاب کنند تا 66 پوند وزن کم کنند.

در نهایت، سیستم عامل 8.5 ب‌ام‌و وجود دارد. هدف اصلی این سیستم عامل حذف بیشتر دکمه‌های فیزیکی از کابین خودروها بوده است، که ما طرفدار آن نیستیم. نمایشگر خمیده میزبان برخی آیکون‌های گرافیکی مخصوص M است و از یک صفحه نمایش اطلاعات 12.3 اینچی و یک صفحه نمایش کنترل بزرگتر 14.9 اینچی تشکیل شده است.

قیمت چقدر خواهد بود؟

ب‌ام‌و M5 مدل 2025 ماه آینده در فستیوال سرعت گودوود رونمایی جهانی خواهد داشت. تولید نیز در ماه جولای در کارخانه دینگولفینگ شرکت آغاز خواهد شد. قیمت‌گذاری با MSRP پایه 119,500 دلار به علاوه 1,175 دلار هزینه حمل و نقل و تحویل شروع خواهد شد، که 16 درصد افزایش نسبت به قیمت عرضه 102,600 دلاری M5 مدل 2018 است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ب ام و M5 مدل 2025 با قدرت 717 اسب بخار معرفی شد، سنگین تر و کندتر از نسل قبلی اما هیبریدی + عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..