تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش میزان واردات خودرو، ترخیص 2900 دستگاه از گمرک در 10 روز + جدول تیرماه 1403

در اوایل تابستان 1403، شاهد تحولی قابل توجه در صنعت خودروی کشور بودیم. طبق گزارش‌های رسمی، روند واردات و ترخیص خودروهای خارجی سرعت چشمگیری به خود گرفته است. بر اساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی، تا پایان خرداد ماه، تعداد خودروهای وارداتی به مرز 6 هزار دستگاه رسید. این آمار نشان‌دهنده رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به دوره مشابه در سال گذشته است.

آخرین داده‌های منتشر شده از سوی گمرک ایران حاکی از آن است که تا تاریخ 20 خرداد، 12 هزار و 704 دستگاه خودروی سواری در محوطه‌های گمرکی موجود بوده است. از این تعداد، 4 هزار و 15 دستگاه تا آن زمان ترخیص شده بودند. نکته قابل توجه این است که طی تنها 10 روز پس از این تاریخ، حدود 2900 دستگاه خودرو دیگر نیز از گمرک ترخیص شدند.

مقایسه آمار سه ماهه نخست سال 1403 با دوره مشابه در سال قبل، تصویری روشن از افزایش چشمگیر واردات خودرو ارائه می‌دهد. در سه ماه اول امسال، 6926 دستگاه خودروی سواری به ارزش 137 میلیون دلار وارد کشور شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، تنها 284 دستگاه به ارزش 6.8 میلیون دلار وارد شده بود.

نکته قابل تأمل دیگر این است که تعداد خودروهای ترخیص شده از گمرکات در سال جاری، بیش از 40 درصد از کل خودروهای وارداتی در سال 1402 را تشکیل می‌دهد. در سال گذشته، مجموعاً 11 هزار و 122 دستگاه خودرو سواری به ارزش 218 میلیون دلار وارد کشور شده بود.

وضعیت فعلی خودروهای موجود در محوطه گمرکی نیز قابل توجه است. از مجموع خودروهای حاضر، 6 هزار و 434 دستگاه به گمرک اظهار شده و در حال طی مراحل تشریفات گمرکی هستند. همچنین، 6 هزار و 270 دستگاه هنوز به گمرک اظهار نشده‌اند.

جدول آمار ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات شرح تعداد دستگاه ارزش (میلیون دلار) خودروهای وارد شده تا پایان خرداد ماه ۶۰۰۰ - خودروهای موجود در محوطه های گمرکی تا ۲۰ خرداد ماه ۱۲۷۰۴ - خودروهای ترخیص شده تا ۲۰ خرداد ماه ۴۰۱۵ - خودروهای وارد شده در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ ۶۹۲۶ ۱۳۷ خودروهای وارد شده در سه ماهه نخست سال قبل ۲۸۴ ۶.۸ خودروهای ترخیص شده در ۱۰ روز ۲۹۰۰ - خودروهای وارد شده در سال گذشته ۱۱۱۲۲ ۲۱۸ خودروهای اظهار شده به گمرک و در حال انجام تشریفات گمرکی ۶۴۳۴ - خودروهای هنوز اظهار نشده به گمرک ۶۲۷۰ - داغ ترین اخبار هفته موتورهای جدید آریا و شاهین جوانان، خودروهای سایپا با 3 پیشرانه جدید مگاموتور عرضه می شود + مشخصات

موتورهای جدید آریا و شاهین جوانان، خودروهای سایپا با 3 پیشرانه جدید مگاموتور عرضه می شود + مشخصات افزایش میزان واردات خودرو، ترخیص 2900 دستگاه از گمرک در 10 روز + جدول تیرماه 1403

افزایش میزان واردات خودرو، ترخیص 2900 دستگاه از گمرک در 10 روز + جدول تیرماه 1403 کارخانه آذویکو به مزایده گذاشته می‌ شود + ابلاغیه

کارخانه آذویکو به مزایده گذاشته می‌ شود + ابلاغیه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش میزان واردات خودرو، ترخیص 2900 دستگاه از گمرک در 10 روز + جدول تیرماه 1403»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..