تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویژگی‌ها و مشخصات فنی خودروی زرهی کامرات اوکراین

کامرات یک نفربر زرهی ۴×۴ نسل بعدی است که توسط شرکت اوکراینی آرمور با همکاری PrJSC ‘KrAZ’ ساخته شده است. این خودرو اولین نفربر زرهی اوکراینی است که دارای حداکثر کلاس حفاظتی PZSA-۶ است که معادل STANAG ۴۵۶۹ سطح ۳ محسوب می‌شود.

کامرات-ام، نوعی از نفربر زرهی کامرات است که بر اساس خودروی زرهی چرخدار نواتور ساخته شده است. این خودرو به پرتابگر موشک ضد تانک استوگنا- پی مجهز شده است. خودرو‌های کامرات-ام مجهز به دستگاه‌های آکوستیک برد بلند LRAD-۱۰۰۰Xi در تمرینات آموزشی مشترک تاکتیکی ویژه وزارت امور داخلی اوکراین در نوامبر ۲۰۲۱ شرکت کردند.

این خودروی زرهی اوکراین بر اساس پروژه مهندسی سخت افزار مدولار مبتنی بر کامرات-ام برای تبدیل خودرو‌های زرهی به عنوان فینالیست چالش سیکورسکی انتخاب شد. چالش سیکورسکی یک اکوسیستم باز است که توسعه فناوری های نوآورانه را برای تقویت اقتصاد اوکراین مورد تشویق قرار می دهد.

کامرات-ال که یک واحد کنترل سطح تاکتیکی چند منظوره مبتنی بر وسیله نقلیه مقاوم در برابر مین مقاوم در برابر مین است، همراه با کامرات-ام در نمایشگاه آینده دیجیتال ارتش در اکتبر ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته شد. کامرات-ال و کامرات-ام اصلاح شده در یک رژه نظامی که در جشن سی امین روز استقلال اوکراین در اوت ۲۰۲۱ برگزار شد، به نمایش گذاشته شدند.

طراحی و ویژگی‌های خودروی زرهی کامرات

خودروی زرهی کامرات بر اساس شاسی خودروی آفرود داخلی KrAZ-۵۲۳۳، ۴×۴ ساخته شده است. این خودرو می‌تواند دو خدمه و هشت مسافر را در خود جای دهد. طول کلی این نفربر زرهی ۷.۱۹ متر، عرض آن ۲.۵۵ متر و ارتفاع آن ۲.۶ متر است. همچنین این خودرو دارای وزن ناخالص ۱۶۴۰۰ کیلوگرم است.

مکانیزم درب ارائه شده توسط TriMark امکان قفل برقی درب‌های سنگین با وزن حداکثر ۳۰۰ کیلوگرم را فراهم می‌کند. همه در‌ها با الزامات مقاومت FMVSS ۲۰۶ مطابقت دارند. این خودرو مجهز به محافظ شوک الکتریکی و وینچ ضد آب با ظرفیت بکسل ۱۰ تن است. سیستم‌های دیگری مانند دوربین‌های جلو و عقب و ناوبری جی پی اس نیز بر روی خودرو نصب شده است.

تمام چراغ‌های نصب شده روی خودروکه از مواد پلی کربنات ساخته شده در برابر گرد و غبار، آب و گچ مقاوم هستند. فضای داخلی خودرو دارای استتار کامل، جزئی و تنظیمات روشنایی در شب است. این نفربر زرهی اوکراینی همچنین دارای تهویه مطبوع، بخاری، کیت کمک‌های اولیه و سیستم‌های تهویه با گاز‌های پودری است.

تسلیحات در نفربر زرهی کامرات

کامرات به یک ماژول جنگی ۱۲.۷ میلی متری سرمات، یک موشک هدایت شونده ضد تانک ۱۰۷ میلی متری کورسار یا سیستم‌های موشکی اسکیف ضد تانک قابل حمل توسط انسان مجهز است. ماژول رزمی یک سکوی دوار را با ریل برای شلیک موشک، یک واحد نیرو و یک سیستم هدایت یکپارچه می‌کند.

کورسار می‌تواند با اهداف زمینی از جمله تانک ها، خودرو‌های زرهی و خودرو‌های شناسایی جنگی و همچنین اهداف هوایی مانند هلیکوپتر‌ها و هواپیما‌های بدون سرنشین درگیر شود.

حفاظت از خود کامرات

طبقه بندی PZSA-۶ خودرو را قادر می‌سازد تا از خدمه خود در برابر گلوله‌های ۷.۶۲ میلی متری شلیک شده از فواصل ۱۰ متری محافظت کند. شیشه زره پوش محافظت مشابهی مانند زره اصلی را ارائه می‌دهد. این نفربر زرهی دارای محافظ انفجار دیواری و صندلی‌های ضربه گیر مجهز به سیستم پیشرفته تضعیف دمپر انرژی است.

این وسیله نقلیه ایمنی بهبود یافته‌ای را فراهم می‌کند، زیرا به یک میله جدید محافظ مین مجهز شده است که از خدمه در برابر انفجار در زیر بدنه آن محافظت می‌کند. این خودرو می‌تواند از انفجار ۶ کیلوگرم TNT در زیر چرخ یا پایین دوام بیاورد.

کامرات دارای سیستم‌های تهویه فیلتر برای محافظت از سرنشینان در برابر آلاینده‌های طبیعی و سلاح‌های کشتار جمعی است. این خودرو مجهز به سیستم اطفاء حریق با آشکارساز‌های فرابنفش و مادون قرمز است.

این خودروی زرهی مجهز به موتور شش سیلندر توربوشارژر است که حداکثر قدرت ۳۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتن متر را ارائه می‌دهد. موتور خودرو دارای صفحات زرهی اضافی برای محافظت در برابر گلوله‌های ۷.۶۲ میلی متری است. کامرات ظرفیت نگهداری ۳۵۰ لیتر سوخت را دارد. این نیروگاه به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد تا با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

این وسیله نقلیه با یک سیستم باد لاستیک متمرکز نصب شده است که به راننده اجازه می‌دهد فشار تایر را بدون خروج از کابین مدیریت کند. این سیستم به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد تا با حفظ فشار لاستیک به طور خودکار در زمین‌های ناهموار تردد کند.

نفربر زرهی کامرات همچنین مجهز به سیستم ران-فلت (تایر پنچررو) است که به خودرو اجازه می‌دهد در صورت سوراخ شدن یا کاهش فشار هوا تا ۵۰ کیلومتر با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت کار کند. این نفربر زرهی را می‌توان با هواپیمای هرکولس C-۱۳۰ ساخت شرکت لاکهید مارتین حمل کرد.

مشخصات فنی کلی کامرات

نوع خودرو: نفربر زرهی

سازنده: شرکت آرمور اوکراین

طول: ۷.۱۹ متر

عرض: ۲.۵۵ متر

خدمه: ۱۰




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویژگی‌ها و مشخصات فنی خودروی زرهی کامرات اوکراین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..