تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رنگرز: تک تک حریفان را آنالیز کرده‌ایم

به گزارش تابناک - بر اساس گزارش یایت رسمی فدراسیون کشتی، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی، در مورد روند آماده سازی و چگونگی حضور این تیم در المپیک مطالبی را به شرح زیر عنوان داشت:

برگزاری ۳ اردوی مهم تا المپیک در دستو کار است

۳ اردوی مقطعی و مهم تا المپیک داریم که ۲ اردو پرفشار و یک اردو نیز با کاهش فشار (Taper) خواهد بود. در زمان استراحت بین اردوها، در اردوی اول اعضای تیم ملی به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند و در پایان اردوی دوم نیز به استان مازندران خواهیم رفت.

از اجرای چرخه انتخابی تیم ملی خوشحالم

خوشحالم که چرخه انتخابی تیم ملی با حمایت فدراسیون و برای سال دوم به شکل تام و تمام اجرا شد. انجام چرخه کار بسیار خوبی بود چراکه نقشه راه انتخاب شدن ملی پوشان مشخص شد و از دل همین چرخه سعید اسماعیلی ملی پوش شد و حتی قهرمانان مدال دار ما بعضا حاشیه امن پیدا نکردند.

معتقدم در کشتی فرنگی به طور مشخص ۶ وزنی که انتخاب شدند در یک روند عادلانه، شفاف و یک مسیر روشن توانستند افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را بدست بیاورند.

بهترین کمپ تمرینی دنیا را در اختیار داریم

شرایط برگزاری اردو‌ها بسیار خوب بود و از روند موجود رضایت کامل داریم. تیم بسیار خوبی در کنار مجموعه است، مربی بدنساز، پزشک تغذیه، پزشک روانشناس، فیزیوتراپ‌ها و سایر عوامل، ضمن اینکه امکانات سخت افزاری ما بسیار عالی و در سطح استاندارد‌های دنیا است و ما یکی از بهترین کمپ‌های تمرینی دنیا را در اختیار داریم.

بهترین‌های دنیا در المپیک به میدان می‌روند

نباید فراموش کنیم رقابت‌های المپیک آوردگاه بسیاری بزرگی است و همه کشور‌های دنیا از تمامی ظرفیت‌های خود برای کسب مدال المپیک استفاده می‌کنند. در واقع ۱۶ نفری که در هر وزن کسب سهمیه کرده اند از مسیر‌های مختلف و دشواری عبور کردند و این مسابقات در بالاترین سطح کیفی این رقابت‌ها برگزار می‌شود.

توقع کسب ۲ مدال از کشتی فرنگی بجا است، کما اینکه تمامی نفرات ما شایستگی کسب مدال دارند

همه ۶ کشتی گیر ما شایستگی کسب مدال دارند، ولی باید این را در نظر بگیریم که این رقابت‌ها سطح بسیار بالایی دارد و کسب مدال در این آوردگاه کار سخت و مشکلی است. معدل کسب مدال ما در ۳ دوره اخیر ۲ مدال بوده است، البته المپیک لندن را باید بعنوان یک اتفاق بی نظیر بدانیم. در ادوار گذشته نیز معدل کسب مدال زیر یک مدال بوده است.

معتقدم توقع کسب ۲ مدال فارغ از رنگ آن، از تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک بجا است. اگرکشتی گیران در بهترین فرم بدنی خودشان بودند و خدا یاری کرد، این تیم قابلیت کسب بیش از ۲ مدال دارد. اما توقع معقول، منطقی، بجا و بر منبای عملکرد و عقبه کشتی فرنگی، کسب ۲ نشان از این آوردگاه است.

در اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شانس بیشتری برای کسب مدال داریم

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد تجربه بسیار خوبی دارد، ولی بنا به دلایل مختلف دستش از مدال کوتاه مانده است ولیکن مسیرش برای کسب مدال، طبق قرعه و جدولی که وجود دارد کار بسیار سختی است.

سعید اسماعیلی کشتی گیر بی نهایت شایسته‌ای است، ولی نباید فراموش کرد که اسماعیلی آخرین مدالش را در وزن ۶۰ کیلوگرم رقابت‌های جوانان جهان بدست آورده است و اولین حضورش در عرصه بزرگسالان در وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک است. در وزنی که کیفی‌ترین وزن المپیک است.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد آخرین سال ملی پوش شدنش به نظرم سال ۲۰۱۹ باشد. وی در وزن ۷۷ کیلوگرم اولین رقابت عرصه جهانی اش را در المپیک تجربه می‌کند، در وزنی که ۸ مدعی نزدیک به هم برای کسب مدال دارد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم علیرضا مهمدی کشتی گیر ۲۱ ساله‌ای است که سهمیه گرفته و برای اولین بار در وزن ۸۷ کیلوگرم اولین حضور جدی اش را تجربه می‌کند. مهمدی سال گذشته در وزن ۸۲ کیلوگرم و در وزن غیر المپیکی مدال کسب کرده این در حالی است که ما سال‌های سال است که نتوانستیم در وزن ۸۷ کیلوگرم مدال کسب کنیم.

۲ مدعی که شانس بیشتری برای کسب مدال دارند و امیدواریم که خوشرنگترین مدال را کسب کنند محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم است که انتظار کسب مدال از آن‌ها طبیعی است. اما در ۴ وزن دیگر شرایط و مسیر ما برای رسیدن به مدال مسیر بسیار دشوار و صعب العبوری است.

اشتباهات داوری می‌تواند کار را سخت کند

در مورد قرعه بد و یا اشتباهات داوری، اولا کشتی گیران ما بدون درنظر گرفتن پیش فرض‌هایی از این جنس باید به روی تشک بروند و رقابت کنند. معتقدم کشتی گیران نباید خودشان را دربند و اسیر تفکراتی از این جنس کنند. در ادامه چیزی که بسیار بسیار مهم است این است که در کشتی فرنگی بخواهیم یا نخواهیم یک مفهوم به نام خاک کم کاری و پوئن اخطار وجود دارد که در این زمینه واقعا دست داور‌ها باز است که بتوانند بر مبنای یک سری تفاسیر این پوئن اخطار را جابجا کنند. این در حالی است که قرار نیست داور بخواهد امتیاز یک فن را ندهد و یا کم بدهد بلکه آن چیزی که اتفاق افتاده است این است که یک داور سهوا یا عمدا می‌تواند فرآیند یک کشتی را متوقف یا مختل کند.

وقتی کشتی گیر فعال است و کار می‌کند و در این لحظه یک اخطار نابجا به آن بدهید آن هم در یک تایم مهمی از کشتی، کاملا تمرکز را از وی می‌گیرند و برنامه فنی آن را بهم می‌ریزند و باعث می‌شوند شاکله کار از دست خارج شود.

اما آن چیزی که وجود دارد ما در هیچ دوره‌ای از رقابت‌های المپیک و قهرمانی جهان حمایت داوری را به همراه نداشتیم و کاملا این موضوع مسبوق به سابقه است.

قرعه و رنکینگ بسیار با اهمیت است

در المپیک ۸ کشتی گیر رنکینگ دارند و در جا‌های مختلف جدول قرار می‌گیرند. ما در وزن ۶۰ کیلوگرم رنکینگ داریم، اما قهرمان و نایب قهرمان جهان در گروه محسن نژاد حضور دارند.

در ۶۷ کیلوگرم نیز رنک داریم، اما باز هم قهرمان و نایب قهرمان جهان در گروه ما است و در اوزان ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم سخت‌ترین قرعه را داریم.

در وزن ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم نمایندگان ما رنکینگ ندارند و عملا با توجه به کسرت کشتی گیران با کیفیت در این اوزان، قطعا از دور اول رقابت‌های بسیار دشواری خواهند داشت و با توجه به جدول، در هیچ جایی نمی‌توانند ببازند چراکه احتمال حذف است و حریفان در دور‌های بعد بهتر می‌شوند.

در وزن ۹۷ با توجه به حضور ساروی در رنکینگ مجارستان، مسیر وی برای رسیدن به فینال کمی سخت است، اما در کشتی ماقبل فینال، مبارزه دشواری با حریف بلاروس خواهد داشت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم رضا کایالپ و امین میرزازاده با توجه به رنکینگ، در دو سوی جدول هستند. اما آن چیزی که وجود دارد اینکه لوپز رنکینگ ندارد و ممکن است در هر جای جدول قرار بگیرد و قبل از فینال با نماینده ما روبرو شود.

در حال آنالیز تمامی رقبا هستیم

قطعا ما برای هر کشتی و هر رقابت یک استراتژی مشخص منطبق بر آنالیز صورت گرفته داریم. چند هفته است که کار را شروع کردیم، در اتاق آنالیز کمپ تیم‌های ملی، فیلم‌های حریفان دیده می‌شود و ما بعد از آمادگی تکنیکی و جسمانی و حفظ آن، به دنبال دیدن فیلم کشتی حریفان و آنالیز آن‌ها و آمادگی روحی و روانی کشتی گیران هستیم.

حضور برخی از کشتی گیران در چرخه کمک بزرگی به تیم ملی کرد

اتفاق خوبی که در چرخ افتاد حضور برخی از کشتی گیران و ایجاد رقابت بود. اینکه ده بزرگی، محمدرضا و محمد علی گرایی، ناصر علیزاده، مهدی بالی و فردین هدایتی در چرخه حضور داشتند و رقابت خوبی را ایجاد کردند تا کشتی گیران احساس خطر کرده و بیشتر کار کنند کمک بزرگی به تیم ملی کرد.

رنگرز در پایان با قدردانی از تمامی دست اندرکاران کشتی کشور که برآیند کار آن‌ها بر بهبود روند کار تیم ملی تأثیر گذاشته است، خاطرنشان کرد: من و همکارانم در تیم ملی تمامی تلاش خود را می‌کنیم که ملی پوشان با بهترین آمادگی راهی المپیک شوند و بتوانیم با کسب افتخار باعث شادی مردم و سربلندی کشورمان شویم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رنگرز: تک تک حریفان را آنالیز کرده‌ایم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..