تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات حملات تروریستی مرگبار در داغستان روسیه که به مرگ ۱۵ پلیس انجامید + ویدئو

داغستان روسیه دیروز شاهد حملات تروریستی مرگباری بود. به دنبال حمله گروهی از افراد مسلح به یک کنیسه، دو کلیسای ارتدوکس و یک پاسگاه پلیس در جمهوری داغستان روسیه شمار بالایی از جمله دست‌کم ۱۵ پلیس جان خود را از دست دادند.

این حملات روز یکشنبه در دو شهر مخاچ‌قلعه و دربند انجام شده و کمیته تحقیقات روسیه می‌گوید پرونده جنایی با عنوان «اقدام تروریستی» باز کرده است.

وزارت کشور روسیه یکشنبه شب از ادامه حمله تروریستی به یک کلیسا در پایتخت داغستان و گروگان گرفته شدن ۴۰ نفر خبر داد. همچنین تعداد زخمی‌های این حادثه تاکنون دست‌کم ۲۵ نفر اعلام شده است.

لحظات هولناک حملات مرگبار در داغستان روسیه + ویدئو لحظات هولناک حملات مرگبار در داغستان روسیه + ویدئو

نیروهای امنیتی روسیه اعلام کردند پنج نفر از مهاجمان کشته شده‌اند و عملیات تعیین هویت و تعقیب دیگر مهاجمان در جریان است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته، اما گروه داعش طی سال‌های گذشته چندین حمله در خاک روسیه انجام داده که خونین‌ترین آنها حمله فروردین‌ماه امسال بود که ۱۴۵ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

لحظات هولناک حملات مرگبار در داغستان روسیه + ویدئو لحظات هولناک حملات مرگبار در داغستان روسیه + ویدئو

داغستان یکی از فقیرترین مناطق در روسیه است که اکثریت جمعیت آن مسلمانند. این منطقه با گرجستان و جمهوری آدربایجان مرز مشترک دارد.

بر اساس گزارش‌های مقامات محلی، یک کنیسه در محل سکونت یک جامعه باستانی یهودی و یک کلیسای ارتودوکس که در لیست میراث یونسکو قرار دارد، از اهداف این حملات بوده‌اند.

لحظات هولناک حملات مرگبار در داغستان روسیه + ویدئو لحظات هولناک حملات مرگبار در داغستان روسیه + ویدئو لحظات هولناک حملات مرگبار در داغستان روسیه + ویدئو

افراد مسلح به یک پست بازرسی پلیس در مخاچ‌قلعه، شهر اصلی داغستان در ساحل دریای خزر، نیز حمله کرده‌اند.

مقام‌های محلی شهر دربند داغستان می‌گویند یکی از قربانیان این حمله یک کشیش ۶۶ ساله بوده است.

لحظات هولناک حملات مرگبار در داغستان روسیه + ویدئو

رسانه‌های دولتی روسیه به نقل از مقام‌های امنیتی گفتند که دو تن از فرزندان رئیس ناحیه «سرگودقلعه» در مرکز داغستان جزو مهاجمان بودند و رئیس ناحیه نیز بازداشت شده است.

همچنین کنیسه هدف قرار گرفته در این شهر طعمه حریق شده و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ساختمان‌هایی را در مخاچ‌قلعه و دربند نشان‌می‌دهد که در آتش می‌سوزند.

لحظات هولناک حملات مرگبار در داغستان روسیه + ویدئو داغستان روسیه کجاست؟

جمهوری داغستان منطقه‌ای کوهستانی در قسمت شرقی قفقاز شمالی، متنوع‌ترین منطقه از نظر قومی و زبانی روسیه و خانه حداقل ۴۰ قومیت مختلف است.

این واحد فدرال که به صورت یک جمهوری اداره می‌شود یکی از ۸۵ واحد فدرال کشور روسیه است. مرکز و بزرگ‌ترین شهر آن مَخاچ‌قلعه (ماخاچکالا) نام دارد که در سواحل دریای خزر بنا شده است. پس از شهر مخاچ‌قلعه، شهر دربند مهم‌ترین شهر این جمهوری به حساب می‌آید.

جمعیت داغستان حدود ۳.۲ میلیون نفر است و اکثریت داغستانی‌ها مسلمان سنی هستند.

ورود تشیّع به داغستان را زمان انعقاد عهدنامه ترکمنچای دانسته‌اند که طی آن ۱۷ شهر ایران که بیشتر شیعه‌نشین بودند تحت تسلّط روسیه قرار گرفتند.

لحظات هولناک حملات مرگبار در داغستان روسیه + ویدئو

امروزه داغستان مجرای خطوط لوله اصلی نفت و گاز است که از دریای خزر به قلب روسیه می‌رود.

داغستان زادگاه شیخ شامل داغستانی، مبارز افسانه‌ای اسلامی است که در قرن نوزدهم به مدت ۲۵ سال در برابر حکومت روسیه مقاومت کرد. بسیاری از خیابان‌ها و مکان‌ها در این منطقه، به نام او نامگذاری شده‌اند.

داغستان تا قرن دوازده هجری شمسی، جزئی از ایران بود و به دنبال قرارداد گلستان از ایران جدا شد.

لحظات هولناک حملات مرگبار در داغستان روسیه + ویدئو

ورزش کشتی در این منطقه ریشه تاریخی دارد و کشتی‌گیران زیادی از این منطقه در رقابت‌های بین‌المللی ازجمله المپیک موفق به کسب مدال‌های مهم شده‌اند.

حبیب نورماگمدوف و شربوتدین ماگومدوف ازجمله چهره‌های شناخته‌شده هنرهای رزمی ترکیبی اهل داغستان روسیه هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات حملات تروریستی مرگبار در داغستان روسیه که به مرگ ۱۵ پلیس انجامید + ویدئو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..