تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیرعامل انتروپیک می‌گوید درآمد پایه همگانی برای حل بحران هوش مصنوعی کافی نیست

پیشرفت‌های سریع در حوزه هوش مصنوعی می‌تواند قدرت و ثروت را در دست عده معدودی از افراد متمرکز کند. مدیرعامل انتروپیک می‌گوید اگرچه ارائه یک درآمد پایه همگانی (UBI) می‌تواند برای کاهش این بحران کمک‌کننده باشد، اما برای حل آن کافی نیست و باید تغییرات اقتصادی بزرگ‌تری رخ دهد.

پیشرفت‌های هوش مصنوعی احتمالاً موجب خواهد شد که قدرت و ثروت در اختیار افراد معدودی در جهان قرار بگیرد. به‌همین دلیل بسیاری از فعالان دنیای فناوری ایده ارائه یک درآمد پایه همگانی برای شهروندان را مطرح کرده‌اند. بااین‌حال، بعضی از آن‌ها نگرانند که UBI برای حل این مشکل کافی نباشد. «داریو آمودی»، مدیرعامل انتروپیک که مدل هوش مصنوعی Claude را ساخته است، دراین‌باره به تایم می‌گوید:

«قطعاً باور دارم که اجرای این ایده بهتر از این است که هیچ کاری نکنیم. اما دنیایی را ترجیح می‌دهم که در آن همه افراد بتوانند مشارکت کنند. شرایط تا حدی دیستوپیایی خواهد شد اگر چند نفر وجود داشته باشند که بتوانند تریلیون‌ها دلار پول دربیاورند، و بعد دولت این ثروت را در اختیار توده‌های ناآگاه مردم پخش کند.»

درآمد پایه همگانی مشکل هوش مصنوعی را حل نمی‌کند

آمودی معتقد است که هوش مصنوعی جامعه را به‌شکلی چنان بنیادی تغییر خواهد داد که لازم است راهکارهای جامع‌تری داشته باشیم. او توضیح داد: «فکر می‌کنم در درازمدت، واقعاً لازم است به این فکر کنیم که چگونه اقتصاد را سامان می‌دهیم، و مردم چگونه درباره زندگی خود فکر خواهند کرد؟» او فعلاً پاسخی برای این سؤال‌ها ندارد، چون باور دارد که باید گفت‌وگوهایی میان مردم در این زمینه صورت بگیرد.

آمودی که کارمند سابق OpenAI بوده است، در سال 2021 با همکاری خواهرش، «دنیلا»، و پنج کارمند دیگر OpenAI، استارتاپ انتروپیک را بنیان گذاشت. آن‌ها باور داشتند که هوش مصنوعی تأثیری شگرف بر جهان خواهد داشت و می‌خواستند مطمئن شوند شرکتی می‌سازند که ارزش‌های آن با ارزش‌های انسانی مطابقت دارد. آمودی پیش‌تر گفته بود که شرکتش متمرکز بر «منفعت عمومی» است.

خیلی از چهره‌های سرشناس حوزه فناوری و هوش مصنوعی از ارائه درآمد پایه همگانی حمایت کرده‌اند. این درآمد در واقع شکلی از پرداختی نقدی به همه شهروندان بدون توجه به میزان ثروت یا وضعیت شغلی آن‌هاست. UBI در این بحث، می‌خواهد نابرابری‌های ناشی از هوش مصنوعی را در جهان کاهش دهد. پیش‌تر «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI نیز علاوه‌بر UBI، از ایده‌ای مبتنی بر توزیع منابع رایانش پایه همگانی میان مردم صحبت کرده بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیرعامل انتروپیک می‌گوید درآمد پایه همگانی برای حل بحران هوش مصنوعی کافی نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..