تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش‌ بینی عجیب و غافلگیرکننده هواشناسی برای تیرماه

صادق ضیاییان:بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۴ تیر) در آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، قم، اصفهان، مرکزی، گیلان، مازندران، ارتفاعات رشته کوه البرز دامنه.های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

سه شنبه تا جمعه (۵ تا ۸ تیر)در شمال غرب، برخی نقاط شمال شرق و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و سواحل دریای خزر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود. طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۶ تا ۷ تیر) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر علاوه بر کاهش نسبی دما بارش در نیمه غربی سواحل تقویت می‌شود. طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زایل وزش باد شدید و گاهی گردوخاک رخ خواهد داد. طی سه روز آینده در بخش‌هایی از مرکز استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. امروز شرق دریای عمان و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

هشدار جدی سیل برای ۷ استان!
هواشناسی برای جاری شدن سیل در ۷ استان هشدار داد.

سیلاب تابستانی در راه تهران!
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور "هشدار نارنجی هواشناسی" از احتمال وقوع طوفان و سیلاب تابستانی در تهران خبر داد و گفت: شهروندان تا پایان روز سه‌شنبه پنجم تیر ماه از حضور در ارتفاعات و تردد در کنار رودها خودداری کنند.

حامد یزدی‌مهر از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر وقوع دو سامانه تشدید ناپایداری‌های سامانه بارشی در مناطق شمالی استان تهران به ویژه دامنه و ارتفاعات و افزایش شیب فشاری و تقویت ناپایداری‌های محلی در استان تهران به ویژه نیمه جنوبی خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی زمان شروع سامانه‌ها از دوشنبه چهارم تیر تا پایان روز سه‌شنبه پنجم تیر ماه پیش‌بینی شده است، گفت: با توجه به بارش‌های محتمل توصیه می‌شود شهروندان ضمن اجتناب از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها در عبور با خودرو از مسیرهای کوهستانی احتیاط لازم را داشته باشند.

یزدی‌مهر بر ضرورت پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی به‌ویژه صعود به قله‌ها و خودداری از پروازهای ورزشی و تفریحی توسط بالگرد و هواپیماهای سبک نیز تاکید کرد و افزود: از مسوولان مربوطه می‌خواهیم لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و پاک‌سازی دهانه پل‌ها را در دستور کار داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی و امدادی نیز در حال آماده‌باش قرار بگیرند.

وی همچنین در خصوص احتمال وقوع وزش باد خیلی شدید و طوفان لحظه‌ای گرد و خاک نیز هشدار داد و عنوان کرد: با توجه به احتمال سقوط بعضی اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها و خطر شکستن درختان کهنسال از شهروندان به خصوص ساکنین نیمه جنوبی استان می‌خواهیم از حضور در پشت بام، زیر درختان و سازه‌های سست و امور عمرانی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین در خصوص احتمال خیزش و گسترش موقت گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید نیز هشدار داد و بیان کرد: افراد دارای بیماری زمینه و تنفسی در زمان‌های هشدار از حضور در فضای باز خودداری کنند.

سورپرایز هواشناسی برای تیرماه
جدیدترین نقشه‌های پیش بینی فصلی بارش و دمای هوای کشور بر مبنای نقشه پیش بینی‌های ماهانه برونداد مدل مرکز پیش بینی‌های میان مدت اروپا موسوم به SEAS-۵.۱ توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از نیمه دوم تیر ماه تا نیمه اول آذر ماه سال جاری تولید و ارائه شد.

بر مبنای این گزارش پیش بینی می‌گردد، مشخصه‌های بارش کشور در پنج ماه آینده عبارتند از: کاهش بارش در ناحیه خزری در تابستان، بارش موسمی در محدوده نرمال با گرایش به بیش از نرمال در جنوب شرق کشور، بارش کمتر از نرمال در غالب مناطق کشور در نیمه اول پاییز و گرایش به نرمال در نیمه دوم پاییز در نوار شمالی و شمال غرب کشور.

به گزارش پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، همچنین، در خصوص دمای هوای کشور نیز انتظار است، طی پنج ماه آینده، بیشترین نابهنجاری مثبت دمای هوا از نیمه تیر تا نیمه مرداد در شمال غرب کشور و گسترده‌ترین نابهنجاری مثبت آن از نیمه مرداد تا نیمه شهریور مورد انتظار است.

بر این اساس، از نیمه مهر تا نیمه آبان دمای هوا در نواحی شرقی کشور قدری متعادل می‌شود.

شایان ذکر است، درستی گزارش پیش بینی فصلی بارش و دمای کشور بین ۶۵ تا ۷۰ درصد بوده و در ماه‌های گرم درستی پیش بینی بارش کمتر از ماه‌های سرد سال است.

این گزارش در پایان هر ماه توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور تهیه و تولید می‌شود.

در این گزارش نقشه‌های پیش بینی ماهانه بارش و دما بر مبنای تقویم میلادی تهیه می‌شوند که حدودا بین دو نیمه ماه شمسی قرار می‌گیرند.

به همین جهت با تولید آخرین گزارش پیش بینی توسط پژوهشگاه مذکور این گزارش به صورت ماهانه بروزرسانی و اطلاع رسانی می‌شود.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش‌ بینی عجیب و غافلگیرکننده هواشناسی برای تیرماه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..