تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تیک تاک به دولت آمریکا کلید قطع اضطراری پلتفرم خود را پیشنهاد داده بود

تیک تاک اعلام کرد که در سال 2022 به دولت ایالات متحده آمریکا پیشنهاد داده بود تا برای حل نگرانی پیرامون محافظت از داده‌ها و امنیت ملی، به یک کلید قطع اضطراری (Kill Switch) دسترسی داشته باشد. بااین‌حال، ظاهراً پس از ارائه این پیشنهاد، مذاکرات از سمت مسئولان دولت متوقف شد و ادامه پیدا نکرد.

طبق اعلام تیک تاک، کلیدی که این شرکت به دولت پیشنهاد داده بود، به آن‌ها اجازه می‌داد تا در صورت عدم پیروی از قوانین، این پلتفرم را از دسترس خارج کنند. قوانین مذکور در پیش‌نویس «توافق‌نامه امنیت ملی» مشخص شده بود که تیک تاک آن را در ماه اوت 2022 به دولت ایالات متحده پیشنهاد کرد. در این توافق به مواردی نظیر سرمایه‌گذاری در واحدهای محافظت از داده و کسب اطمینان از عدم دسترسی بایت‌دنس به داده‌های کاربران آمریکایی نیز اشاره شده بود.

تلاش‌های تیک تاک برای جلوگیری از ممنوعیت در آمریکا

با وجود تلاش‌های تیک تاک برای رفع نگرانی دولت آمریکا، مسئولان مربوطه به مذاکرات پایان دادند. وکیل این شبکه اجتماعی در نامه‌ای به وزارت دادگستری مدعی شده است که دولت درخواست‌ها برای جلسات بیشتر را نادیده گرفت و به دعوت برای بازرسی از مرکز شفافیت اختصاصی تیک تاک در مریلند پاسخ نداد.

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که تیک تاک و بایت‌دنس نبرد قضایی خود برای مقابله با ممنوعیت احتمالی این شبکه اجتماعی در آمریکا را آغاز کرده‌اند. این شرکت می‌گوید قانون جدید برای ممنوعیت تیک تاک، انحرافی چشمگیر نسبت به سنت آمریکا در ترویج اینترنت آزاد است و رویه‌ای خطرناک را برای هدف قراردادن پلتفرم‌ها ایجاد می‌کند.

کشمکش حقوقی پیرامون آینده تیک تاک در آمریکا در ماه‌های آینده تشدید خواهد شد. دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده در منطقه کلمبیا قرار است در ماه سپتامبر میزبان استدلال‌های شفاهی از سوی تیک تاک، بایت‌دنس و کاربران تیک تاک باشد.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، در ماه آوریل قانون ممنوعیت یا فروش تیک تاک را امضا کرد. بایت‌دنس تا ماه ژانویه 2025 فرصت دارد که شبکه اجتماعی خود را بفروشد یا با انسداد مواجه شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تیک تاک به دولت آمریکا کلید قطع اضطراری پلتفرم خود را پیشنهاد داده بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..