تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازگشت فضانوردان مأموریت استارلاینر بوئینگ به زمین تا اطلاع ثانوی به‌تعویق افتاد

دو فضانورد مأموریت استارلاینر بوئینگ 6 ژوئن (17 خردادماه) وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند. ابتدا قرار بود مأموریت این فضانوردان هشت روز طول بکشد اما آن‌ها نزدیک بیست روز است آنجا به سر می‌برند و ظاهراً به‌دلیل مشکلات این کپسول تا تاریخ نامشخصی در ژوئیه (تیر یا مرداد) در ایستگاه فضایی خواهند ماند.

براساس اعلام ناسا، قرار است فضانوردان استارلاینر دو پیاده‌روی‌ فضایی (Spacewalk) در تاریخ‌های دوشنبه ۲۴ ژوئن (4 تیر) و سه‌شنبه ۲ ژوئیه (12 تیر) انجام بدهند. مدیران مأموریت استارلاینر پس از این دو پیاده‌روی خارج از سفینه، تاریخ دقیق بازگشت به زمین را ارزیابی می‌کنند. پیش‌ازاین مقرر شده بود «بوچ ویلمور» (Butch Wilmore) و «سونی ویلیامز» (Suni Williams) 26 ژوئن (6 تیر) به خانه بازگردند.

«بوچ ویلمور» 61 ساله (سمت راست) و «سونی ویلیامز» 58 ساله (سمت چپ) تأخیر بازگشت به زمین فضانوردان استارلاینر

استارلاینر 5 ژوئن پس از چندین بار تأخیر، به فضا پرتاب شد و حدود یک روز بعد، ویلمور و ویلیامز را به ایستگاه فضایی بین‌المللی رساند. قرار بود اقامت آن‌ها حدود یک هفته طول بکشد. با‌این‌حال، طی پرواز چهار مرتبه نشت هلیوم در سیستم پیشرانه ایجاد شد.

همچنین هنگامی که استارلاینر 6 ژوئن تلاش کرد به ایستگاه فضایی بین‌المللی نزدیک شود و لنگر بیندازد، پنج عدد از 28 رانشگر آن آفلاین شدند. البته بوئینگ توانست چهار تا از آن‌ها را دوباره راه‌اندازی کند. ناسا همچنین چند روز پس از پرتاب اعلام کرد مهندسان درحال بررسی مشکلی در سوپاپ یک ماژول هستند که به‌درستی بسته نشده است.

فضاپیمای استارلاینر متصل به ایستگاه فضایی بین‌المللی، درحالی که بر فراز اقیانوس هند و شفق قطبی است.

باتوجه‌به این مشکلات و پیاده‌روی فضایی برنامه‌ریزی‌شده، ویلمور و ویلیامز با تأخیر به زمین بازخواهند گشت. احتمال دارد این دو نفر در تعطیلات 4 جولای نیز در فضا باشند. البته برای ناسا و بوئینگ سودمند است که استارلاینر برای مدت طولانی‌تری به ایستگاه فضایی متصل باشد. آن‌ها می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره عملکرد این فضاپیما در مأموریت‌های طولانی‌مدت جمع‌آوری کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازگشت فضانوردان مأموریت استارلاینر بوئینگ به زمین تا اطلاع ثانوی به‌تعویق افتاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..