تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شایع ترین بیماری عفونی در کشور، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی است/ خطرناک برای کودکان و سالمندان

به گزارش خبرنگار سلامت رکنا، دکتر علی مجید پور متخصص عفونی گفت: شایع ترین بیماری عفونی در حال حاضر، عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی است.این بیماری ناشی از، عفونت حاد است.عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، بینی، سینوس‌ها، حلق، حنجره یا نای را درگیر می‌کند.

مجید پور با ابراز خوشحالی از اینکه داروهای این بیماران کاملاً تحت پوشش بیمه هستند.، گفت: بیماران عفونی برای تامین نیاز داروییشان هیچ مشکلی ندارند.

مجید پور گفت: فراگیری این بیماری در اطفال و بزرگسالان به یک اندازه است. بیماری عفونی به دلیل انتقال از طریق دستگاه تنفسی است باید فرد بیمار از هر گونه اجتماع و شلوغی دوری کند.

مجید پور وزارت بهداشت را در گسترش این بیماری مقصر نمیداند و میگوید: وزارت بهداشت از نظر من نمیتواند هیچ گونه تمهیداتی برای ویروسی با قطر دو میکرون داشته باشد. پیشگیری و مراقبت دست مردم است. رعایت بهداشت در پیشگیری و انتقال بیماری مهم‌ترین راه برای جلوگیری از عفونت‌های دستگاه تنفسی است. مردم با پرهیز از اجتماع میتوانند بهترین عامل موثر در ابتلا به این بیماری باشند. وزارت بهداشت هم در این راستا امکانات درمانی را فراهم کند. این بیماری در حال حاضر در ایران اپیدمی نیست و در وضعیت بحرانی نیستیم.

مجید پور با تاکید بر این نکته، افراد علائم عفونت دستگاه تنفسی را جدی بگیرند، از مهم ترین علائم مانند آبریزش بینی،سرفه،گلو درد،بدن درد و تب بیش از 39 درجه سانتیگراد و لرز ، دشواری در تنفس نام برد.

وی افزود : عفونت تنفسی برای کودکان، افراد سالخورده، و افرادی که سیستم ایمنی آن‌ها اختلالاتی دارد خطرناک است.

اظهارات دکتر مجیدپور در حالی است که بخش مهم فرهنگ سازی و آموزش های لازم جهت پیشگیری از بیماری عفونی و غیر عفونی و کنترل این بیماری ها از وظایف برجسته وزارت بهداشت است.

 

تماس با ما : 23051497

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شایع ترین بیماری عفونی در کشور، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی است/ خطرناک برای کودکان و سالمندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..