تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از درخواست حماس برای افزودن سه کشور در ضمانت آتش‌بس تا تصمیم جدید اسرائیل درباره اردوگاه رفح

یک رسانه عرب زبان با اشاره به جزئیاتی از پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس ارائه شده، از درخواست این جنبش برای ملحق شدن روسیه، چین و ترکیه به ضمانت‌کنندگان این توافق خبر داد.

هفته‌نامه «المجله» عربستان در این باره گزارش داد که حماس با هماهنگی دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین تغییراتی را در توافق آتش بس پیشنهادی اعمال کرده است.

طبق این گزارش، حماس ضمن اعلام پایبندی به ضمانت سازمان ملل، بر ملحق شدن روسیه، چین و ترکیه به آمریکا، قطر و مصر به عنوان کشورهای ضامن توافق تأکید کرده است.

المجله همچنین نوشت: حماس خواستار خروج اسرائیل از محور فیلادلفیا در مرز رفح و مصر شده است.

برپایه این گزارش، جنبش حماس همچنین بر ضرورت خروج ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه، توقف کامل حملات و بازسازی غزه طی سه تا پنج سال تأکید کرده است.

از دیگر خواسته‌های حماس ادامه فعالیت آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، فراهم کردن برق غزه، پایان دادن به محاصره و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی است.

این جنبش همچنین بر ضرورت بازگشت وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شرایط پیش از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تأکید کرده است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه جمعه ۱۸ خرداد گفت رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و در صورت حصول توافق بر سر این طرح جدید، آمریکا پایبندی تل‌آویو به مفاد این طرح را تضمین خواهد کرد.

بایدن گفت: اسرائیل یک پیشنهاد جامع ارائه داده است. این یک نقشه‌راه است که به آتش‌بس پایدار و آزادسازی تمام اسرا منجر خواهد شد. این پیشنهاد از طریق قطر به حماس تحویل داده شده است.

پس از این اظهارات بایدن، قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر توقف درگیری‌ها در غزه دوشنبه شب با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع روسیه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید و جنبش حماس از آن استقبال کرد.

اسرائیل جنین را منطقه نظامی اعلام کرد 

در پی یورش ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «جنین» واقع در شمال کرانه باختری و درگیری‌ میان اشغالگران و فلسطینیان در این شهر و اردوگاه آن، ارتش رژیم صهیونیستی اردوگاه جنین را منطقه نظامی بسته اعلام کرد.

در همین راستا، «کمال ابوالرب» فرماندار جنین به خبرگزاری وفا گفت: رژیم اشغالگر به دلیل تداوم تجاوزات علیه جنین و اردوگاه آن به انجمن مدنی اطلاع داده است که تا اطلاع ثانوی از ورود و خروج به اردوگاه جنین خودداری می‌کند.


فرماندار جنین افزود: ارتش رژیم اشغالگر در حال تخریب زیرساخت‌ها و خیابان‌های میدان تجاری جنین و اردوگاه آن است.

وی همچنین اعلام کرد: رژیم اشغالگر ورود و خروج از کمپ جنین را ممنوع کرده است. وی افزود: اشغال جنین و اردوگاه آن، منطقه را دچار فاجعه کرده و تمامی تأسیسات زیربنایی را ویران می‌کند.

اخراج وکیل آمریکایی حامی فلسطین

جنان شحاده، وکیل آمریکایی به دلیل انتشار مطالبی در حمایت از فلسطین در شبکه‌های اجتماعی اخراج شد. این وکیل ۲۶ساله، فارغ‌التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه جورج تاون، از مادری مراکشی و پدری لبنانی در حومه بریج ویو، ملقب به فلسطین کوچک، در جنوب غربی شهر شیکاگو به دنیا آمده و بزرگ شده است.

وی با بیان اینکه از کودکی نگران مسئله فلسطین بوده است، گفت: مکانی که در آن بزرگ شدم مرا به فردی که امروز هستم تبدیل کرد. پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ما به دلیل مسلمان یا عرب بودن، شیطان‌صفت قلمداد شدیم.

این وکیل آمریکایی می‌گوید : در ابتدا احساس کردم که این می‌تواند فرصتی باشد تا نگرانی‌های خود را در مورد آنچه در غزه اتفاق می‌افتد برای خانواده‌ام در لبنان و بستگانم در فلسطین بیان کنم. با این‌حال، یک‌بار در جلسه‌ای، فضا چیزی جز این بود. فضای خصمانه‌ای وجود داشت که در آن مطالب من در مورد فلسطین زیر سؤال رفت. از من سؤالاتی در مورد هویت و گذشته‌ام پرسیده شد. هر مطلب در حمایت از فلسطین بررسی شد و درخواست کار من به همین دلیل رد شد. آنها حمایت من از فلسطین را تروریسم خواندند.

شحاده با ذکر این نکته که کسانی که در محل کار آشکارا حمایت خود را از اسرائیل اعلام می‌کنند، مشمول چنین رفتاری نیستند، این اقدام را استانداردی دوگانه خواند و گفت که تصمیم به مبارزه حقوقی گرفته است.

این وکیل جوان در پایان اظهار کرد: من از دفاع از فلسطین پشیمان نیستم، به‌خصوص در این زمان، من معتقدم که سکوت به منزله همدستی در جنایت است.

دبیرکل نُجَباء: اسرائیل خیلی زود به پرداخت بهایی سنگین برای جنایت خود وادار می‌شود


.دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در پیامی شهادت فرمانده جهادی حزب‌الله لبنان «طالب سامی عبدالله» (ابوطالب) را به سیدحسن نصرالله، رزمندگان مقاومت لبنان و خانواده آن شهید سعید، تعزیت و تسلیت گفت.

شیخ «اکرم الکعبی» شهید ابوطالب را فدایی ارزش‌های ناب اسلامی توصیف و تأکید کرد: مردان راستین پیمان بسته‌اند که در قبال این خون‌های پاک، دشمن را خیلی زود به پرداخت بهایی سنگین و دوچندان وادار سازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند که مقاومت عراق، لبنان، سوریه، یمن و ایران، جهاد خود را تا آزادسازی قدس از لوث اشغالگران یاغی متوقف نخواهند کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از درخواست حماس برای افزودن سه کشور در ضمانت آتش‌بس تا تصمیم جدید اسرائیل درباره اردوگاه رفح»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..