تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علم و تقوا توسط حوزه‌های علمیه در جامعه منتشر شود

آیت‌الله محمدمهدی شب‌‌زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبانبه گزارش ایکنا به نقل از دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدمهدی شب‌‌زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبان، 24 خردادماه در نشستی در دفتر آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد، از استان یزد به عنوان دیار عالمانی یاد کرد که در آسمان علم و فقاهت می‌درخشند و گفت: از جمله این فقها حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی است که یاریگر دین خدا و مروجان سیره اهل بیت(ع) بوده‌اند.

وی با اشاره به حدیثی که به علت نرسیدن جامعه به جایگاه عقلانی و واقعی دلالت دارد افزود: از امام علی(ع) در این مورد سوال شد، ایشان فرمودند که علت انحطاط جامعه به فساد خواص باز می‌گردد و خواص به پنج طایفه تقسیم می‌شوند که اثرگذار در فساد یا رستگاری جامعه هستند.

شب‌زنده‌دار؛ از علما به عنوان اولین گروه یاد کرد و ادامه داد: علما کسانی هستند که مردم و جامعه را به نقطه اصلی خلقت آشنا می‌کند به همین دلیل در فساد و رستگاری جامعه بسیار اثرگذار هستند.

وی، طایفه دوم را کسانی دانست که معرفت خدا آنچنان در باور آنها تجلی کرده که جز خدا دل به چیز دیگری نمی‌بندند و افزود: مردم با دیدن این افراد به خدا دل می‌بندند و از تعلقات دنیا فاصله می‌گیرند. کسانی که امور اقتصادی در ید اختیار آنهاست نیز گروه تأثیرگذار جامعه هستند و از آنها به عنوان امنای خدا و جامعه یاد می‌شود.

عضو فقهای شورای نگهبان، گروه چهارم را جنود و سربازان یک جامعه دانست و گفت: امنیت یک شهر و کشور به دست نیروهای مسلح است. حُکام شامل فرمانروایان یا قضات یا زمامداران جامعه به عنوان گروه پنجم اثرگذار در خیر و شر جامعه مطرح می‌شوند. حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «اگر جامعه‌ای می‌خواهد به نقطه مورد انتظار از جامعه بشری دست یابد، راهش این است که این پنج گروه، صالح شوند زیرا صلاح اینها صلاح جامعه و فساد آنها، فساد جامعه را به دنبال دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر عالمی بخواهد مؤثر باشد و مردم از سخنان او سر باز نزنند، رمز موفقیت او زهد و نصیحت است. مردم باید بپذیرند که این عالم مناصب دنیوی را نادیده گرفته، چشم از تعلقات دنیا پوشیده و دل به خدای متعال سپرده است، آنچنان به او متصل می‌شوند که همچون او مسیر تقوا را سپری می‌کنند.

شب‌زنده‌دار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خاطراتی از رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: خاطرات انفجار در مسجد ابوذر شنیدنی است و چون بعد از این حادثه تصمیم گرفتند هیچ کاری نکنند اِلا برای خدا، به توصیه دلسوزان جامعه و به توصیه امام راحل برای ریاست جمهوری به میدان آمدند.

وی؛ از رهبر معظم انقلاب به عنوان یک سرمایه عظیم یاد کرد و ادامه داد: امروز اگر می‌بینیم که در این چهار دهه با این مسائل و مشکلات و کج رفتاری‌ها و کج فهمی‌ها، انقلاب مغلوب نشده، یکی از اسرارش در اخلاصی است که در رهبر جامعه اسلامی و البته مردم وفادار به اسلام و اهل بیت وجود دارد.

شب‌زنده‌دار خطاب به طلاب و روحانیون تأکید کرد: چشم امام زمان (عج) و اسلام عزیز به حوزه‌های علمیه و فضلا دوخته شده است و سلوک و عمل ما باید همراه با تقوا و معنویت باشد. اگر شما اهل ورع، تقوا و پرهیزکاری باشید، به گفته امام باقر(ع)، هم شخص با تقوا ثروتی برای جامعه است و هم مردم از او الگو می‌گیرند.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علم و تقوا توسط حوزه‌های علمیه در جامعه منتشر شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..