تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین میزگرد اقتصادی انتخابات چهاردهم: پزشکیان درباره کارمندان و کارگران چه گفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان در یک میزگرد اقتصادی در شبکه یک اظهار داشت: حضرت علی در نامه به مالک اشتر، جامعه را به طبقاتی تقسیم می کند؛ طبقه‌ای از لشکریان که باعث امنیت و عزت و سربلندی جامعه هستند. می‌گوید این گروه را نمی‌شود اداره کرد؛ مگر این‌که مالیات بگیرید. همچنین لشکریان را نمی‌شود اداره کرد؛ مگر قضات و عمال و کتاب وجود دارد که این‌ها را نظم می‌دهد و پشتیبانی و اداره کند. اصل حرف این‌جاست که می‌گوید هیچ‌کدام از این‌ها نمی‌توانند پایدار بمانند؛ مگر با تاجران و صاحبان صنعت.

وی افزود: همین نگاه را اگر بپذیریم و قوانین و مقررات را تنظیم کنیم، نباید این مشکلات را می‌داشتیم. یعنی این نگاه است که ما بپذیریم که بدون تولیدکننده و تاجر، کارها غیرپایدار است.

پزشکیان در ادامه با اشاره به شاخص‌های اقتصادی کشور، تصریح کرد: بدهی دولت به بانک مرکزی از آغاز سال 1400 تا بهمن، از 115 همت به 302 همت رسیده است. یعنی ما 187همت افزایش داریم. بدهی دولت به بانک‌ها از همان سال از 416 همت به 819 همت رسیده است. انتشار اوراق مالی 752 همت شده است؛ یعنی دو برابر آنچه که در شهریور 1400 وجود داشت که 333 همت بود.

وی متذکر شد: تورم طی سه سال، 1400 تا 1402 همواره بالای 40 درصد بوده است. تورم گوشت قرمز و سفید در سال 1403 در حدود 72.9 درصد، گوشت ماکیان 80 درصد، ماهی 63 درصد بوده است. رشد اقتصادی کجا بوده است. رشد گروه کشاورزی منفی 2.2 درصد، گروه صنایع و معادن بدون نفت منفی 0.5، استخراج نفت و گاز طبیعی 20 درصد. یعنی رشد 5.7 درصدی اقتصاد برای نفت بوده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم با اشاره به وضعیت ارز ترجیحی به استناد گزارش رییس‌کل بانک مرکزی در 30 فروردین 1403، عنوان کرد: 20 میلیارد دلار ارز به قیمت 28 هزار و 500 تومان فروخته شده است. 50 میلیارد دلار ارز به نرخ زیر 40 هزار تومان توزیع شده است. معنای این حرف این است که 600 هزار هزار میلیارد تومان پول به یک عده‌ای رانت داده‌ایم.

پزشکیان ادامه داد: وضعیت جامعه ما چگونه است؟ کارمندان دیگر نمی‌توانند راحت زندگی کنند. بازنشستگان گرفتار هستند و قدرت خرید ندارند؛ یعنی دیگر نمی‌توانند با آن حقوقی که می‌گیرند، به دلیل تورم وحشتناکی که ایجاد شده، به صورت روزمره زندگی خودشان را تامین کنند. در حال حاضر همه نگران و ناراضی هستند و روز به روز اگر جلوی آن گرفته نشود، ما قطعا با مشکل زیادی روبه‌رو خواهیم شد.

چرا تورم بالا را تجربه کردیم؟

حسین عبده تبریزی، همراه پزشکیان در تکمیل سخنان وی اضافه کرد: آزادی‌های مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها، فرصت‌های برابر، دست یافتن به جایگاه اول، ارتقای سطح سرانه، ریزفناوری‌ها، فناوری‌های زیستی، تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و سایر فرازها مانند ارتقای روابط بین المللی، افزایش جذب منابع سرمایه گذاری خارجی مورد قبول ما است. متن سند نهایی چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران است که توسط کارشناسان تهیه شده است و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را پذیرفته و به تأیید مقام رهبری رسیده و تمام این سند توسط ایشان ابلاغ شده است.

همراه و مشاور این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر آقای پزشکیان گفتند که قصد اجرای آن را دارند حرف بدی زدند؟ این اصول اجرا نشده و حرف آقای پزشکیان این است که اینها را اجرا کنند. برای مثال بند ۳۹ این سند مربوط به مهار تورم است. این سند هزاران ساعت کار کارشناسی برده و طبق این بند قرار بوده تورم کنترل شود.

همراه پزشکیان تصریح کرد: متوسط تورم در دولت آقای رفسنجانی ۲۵ بوده، در دولت آقای خاتمی ۱۵ و در دوران آقای احمدی نژاد ۱۷ و در دولت روحانی متوسط به ۴۷ رسیده و در دوران آقای رئیسی به ۴۰ رسیده است. ما به طور دائم تورم بالای ۲۰ درصد داشتیم. آیا ما کارشناس نداشتیم که با وجود زمان ۲۰ ساله این سند تورم بالا را تجربه کردیم؟

٢٢٣٢٢٣




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین میزگرد اقتصادی انتخابات چهاردهم: پزشکیان درباره کارمندان و کارگران چه گفت؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..