تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات احتمالی Adreno X1 لو رفت؛ گرافیک جدید کوالکام برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی

در آستانه‌ی معرفی رسمی آدرنو X1، جزئیات این پردازنده‌ی گرافیکی فاش شد.

وب‌سایت ویدئوکاردز مشخصات گرافیک Adreno X1 را فاش کرد. ظاهراً این GPU در پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت و ایکس پلاس به‌کار رفته است.

آدرنو X1 اولین نسل از واحد پردازش گرافیکی سفارشی کواکام مبتنی‌بر معماری آرم برای ویندوز است. نام X1 بیان‌گر نسل اول این گرافیک است و احتمالاً در نسل‌ بعدی شاهد نام‌ آدرنو X2 خواهیم بود.

مشخصات پردازنده‌ی گرافیکی اسنپدراگون ایکس الیت و ایکس پلاس Qualcomm

آدرنو X1-85 قوی‌ترین مدل سری X1 محسوب می‌شود و به ۶ هسته‌ی سایه‌زن با مجموع ۱٬۵۳۶ واحد محاسبه و منطق در فرمت FP32 مجهز است که به گرافیک اجازه می‌دهد ۹۶ واحد بافت را در هر چرخه پردازش کند و عملکردی معادل ۴٫۶ ترافلاپس را ارائه دهد. X1-85 می‌تواند ۷۲ میلیون پیکسل از داده‌‌ها را در هر ثانیه پردازش کند.

مقایسه‌ی عملکرد بازی پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت و Core Ultra 7 155H Qualcomm نمودار عملکرد گرافیکی پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت Qualcomm

کوالکام، آدرنو X1-85 را با واحد گرافیکی Xe در پردازنده اینتل مدل Core Ultra 7 155H مقایسه می‌کند. بر اساس بنچمارک‌های فاش‌شده، X1-85 در اجرای چندین بازی با وضوح 1080p عملکردی هم‌سطح رقیب اینتلی یا بهتر از آن دارد. اطلاعاتی در مورد تنظیمات گرافیکی بازی‌ها یا بستر اجرای آن‌ها ارائه نشده است.

مقالات مرتبط

Adreno X1 با API-های گرافیکی رایج مانند DirectX 12.1 (Shader Model 6.7) و DirectX 11 و Vulkan 1.3 و OpenCL 3.0 سازگاری دارد و تضمین می‌کند که توسعه‌دهندگان می‌توانند از قابلیت‌های آدرنو X1 برای مجموعه‌ی گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها استفاده کنند.

کوالکام اپلیکیشنی اختصاصی با نام Adreno Control Panel را برای مدیریت و بهینه‌سازی بازی و به‌روزرسانی درایورها معرفی خواهد کرد. به احتمال زیاد عملکرد X1 به مرور زمان بهتر خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات احتمالی Adreno X1 لو رفت؛ گرافیک جدید کوالکام برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..