تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از حمله مقاومت فلسطین به مرکز فرماندهی صهیونیست‌ها تا هشدار سازمان ملل درباره قحطی در نوار غزه

به گزارش ایکنا، با وجود گذشت ۲۵۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، عملیات‌های گروه‌های مقاومت فلسطین علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که حمله موشکی جدیدی را علیه ارتش رژیم صهیونیستی به انجام رسانده است.

بر این اساس مبارزان گردان‌های قدس مرکز فرماندهی و کنترل ارتش رژیم صهیونیستی در خط پشتیبانی محور «نتساریم» واقع در جنوب شهر غزه را با موشک‌های «۱۰۷» هدف قرار دادند.

علاوه بر این نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد «سعد» واقع در شرق شهرک «الزیتون» شهر غزه نیز با بمب‌های از پیش کاشته‌شده مبارزان گردان‌های قدس هدف قرار داده شدند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که حمله خمپاره‌ای جدیدی را علیه نظامیان متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی صورت داده است.

بر اساس اعلام گردان‌های قسام، مبارزان این گردان‌ها نظامیان متجاوز صهیونیست را در شرق شهرک «الزیتون» شهر غزه هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده‌اند.

کمی پیش‌تر نیز گردان‌های «شهداء الاقصی» اعلام کرد که مقر فرماندهی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی را در محور «نتساریم» با موشک‌های کوتاه برد «۱۰۷» هدف قرار داده است.

همچنین گردان‌های «شهداء الاقصی» با گلوله‌های خمپاره نیروها و ادوات جنگی اشغالگران را در شرق رفح هدف قرار داد.

یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز در آسمان مناطق شمالی نوار غزه از سوی مبارزان گردان‌های «شهداء الاقصی» سرنگون شد و تحت کنترل این مبارزان درآمد.

 از حمله مقاومت فلسطین به مرکز فرماندهی صهیونیست‌ها تا هشدار سازمان ملل درباره قحطی در نوار غزه

سرزمین‌های اشغالی زیر آتش موشک‌های برکان و کاتیوشا

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از ۵ عملیات جدید خود علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در چارچوب پاسخ به ترور اجراشده از سوی دشمن صهیونیست در شهرک جویا و زخمی‌شدن غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۴۰ عصر روز چهارشنبه دوازدهم ژوئن ۲۰۲۴ موضع برکه ریشا را با موشک‌های برکان هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این بر اساس اعلام حزب‌الله لبنان مواضع صهیونیستی «جل العلام» و «حانیتا» در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز از سوی رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفتند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در چارچوب پاسخ به ترور اجراشده از سوی دشمن صهیونیست در شهرک جویا و زخمی‌شدن غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۰۵ عصر روز چهارشنبه دوازدهم ژوئن ۲۰۲۴ موضع حدب یارین را با موشک‌های برکان هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این استحکامات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی در موضع «خربه ماعر» و همچنین نظامیان استقراریافته در اطراف آن از سوی رزمندگان حزب‌الله لبنان با موشک‌های کاتیوشا مورد هدف قرار گرفتند.

با احتساب این ۵ عملیات، حزب‌الله لبنان طی روز جاری ۱۷ عملیات را علیه نظامیان، جنگ‌افزارها و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

 از حمله مقاومت فلسطین به مرکز فرماندهی صهیونیست‌ها تا هشدار سازمان ملل درباره قحطی در نوار غزه

بلینکن: طرح کنونی سریع‌ترین راه برای دستیابی به آتش‌بس دائمی در غزه است

وزیر امور خارجه آمریکا  با اشاره به شکاف بین مواضع حماس و رژیم صهیونیستی درباره آتش بس، تأکید کرد طرح کنونی برای آتش بس در نوار غزه، تأثیرگذارترین و سریع ترین راه برای پایان دادن به جنگ است.

آنتونی بلینکن که در دوحه به سر می‌برد در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت: زمان آن فرا رسیده است که همه بحث و جدل‌های کنونی متوقف شود و گامی رو به پیش برداریم. سپس برای آغاز آتش‌بس، گامی به عقب برگردیم.

وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد کنونی برای آتش‌بس را سریع‌ترین و تأثیرگذارترین راه برای توقف دائمی جنگ در غزه دانست و ادعا کرد: ما برای صلح همیشگی و واقعی برای همگان در منطقه و برپایی کشور مستقل فلسطین تلاش می کنیم.

بلینکن همچنین گفت: در مواضع طرفین، اختلافاتی وجود دارد که می توان آنها را به هم نزدیک کرد اما این به معنی حل کامل و عملی همه اختلافات نیست.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که پیشنهاد آتش‌بس منجر به توقف نبرد و پایان جنگ خواهد شد و زمینه را برای اقدامات متعدد در راستای اهدافی که برای آنها تلاش می‌کنیم، فراهم خواهد کرد.

بلینکن افزود: پاسخی که دیروز حماس به طرف‌های میانجی داده است، به منزله موافقتی نیست که ما انتظار داشتیم زیرا به پیشنهادها پاسخ مثبت نداده است.

وی مدعی شد: ۱۲ روز پیش می‌توانستیم به آتش‌بس دست یابیم اما این امر به دلیل عدم پاسخ مثبت حماس به پیشنهادات تحقق نیافت.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: همگان به پیشنهاد توافق برای آتش‌بس موافقت کرده‌اند اما هنوز حماس موافقت خود را در این زمینه اعلام نکرده است.

بلینکن افزود: پیشنهاد مطرح شده از سوی بایدن، همان پیشنهاد روز ششم ماه می (۱۷ اردیبهشت) گذشته است.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، موافقت اسرائیل با پیشنهاد آتش‌بس را اعلام کرده است.

 از حمله مقاومت فلسطین به مرکز فرماندهی صهیونیست‌ها تا هشدار سازمان ملل درباره قحطی در نوار غزه

حماس: پاسخ ما به پیشنهاد آتش‌بس مطابق با اصول قطعنامه شورای امنیت است

طاهر النونو مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس چهارشنبه شب در اظهاراتی گفت که پاسخ این جنبش به پیشنهاد آتش‌بس اعلامی از سوی رئیس جمهور آمریکا مطابق با اصول قطعنامه اخیر شورای امنیت است.

النونو با بیان اینکه واشنگتن همچنان به موضع جانبدارانه خود از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، افزود: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از ابتدای جنگ در نقش وزیر خارجه رژیم اشغالگر صحبت می‌کند و موضع بی طرف ندارد.

مشاور رسانه‌ای هنیه گفت: ما به میانجی‌ها و پیشنهادهای ارائه شده از سوی آنها برای آتش بس در غزه نگاه مثبت داریم و موضع ما روشن است و آن آتش‌بس دائمی و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه است.

النونو در ادامه با تأکید بر اینکه این رژیم صهیونیستی است که از آتش‌بس سرباز می‌زند، افزود: تکمیل مذاکرات به جدیت دولت آمریکا و رژیم اشغالگر برای اجرای توافق بستگی دارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ۳۱ می گذشته (۱۱ خرداد جاری) و همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پیشنهاد جدیدی برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده که این پیشنهاد از طریق قطر به حماس ارائه شده است. بایدن از طرفین خواست این فرصت را از دست ندهند و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند.

پس از آن آمریکا پیشنهاد قطعنامه‌ای را برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی اسرا به شورای امنیت ارائه کرد که در نشست روز دوشنبه به وقت محلی (۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۱ خرداد ۱۴۰۳) شورای امنیت سازمان ملل با ۱۴ رأی مثبت و یک رأی ممتنع (روسیه) و بدون هیچ رأی مخالفی تصویب شد.

در قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت که دارای هفت بند می‌باشد، آمده است که قطعنامه پیشنهادی آمریکا تمام قطعنامه‌های مربوطه در مورد وضعیت خاورمیانه از جمله موضوع فلسطین را یادآور می‌شود و بر اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک مستمر مصر، قطر و آمریکا با هدف دستیابی به یک توافق آتش‌بس جامع شامل سه مرحله تأکید می‌کند.

در این قطعنامه آمده است: از پیشنهاد آتش‌بس جدید اعلام شده در ۳۱ مه که اسرائیل آن را پذیرفت استقبال می‌کند و از حماس می‌خواهد که آن را نیز بپذیرد و از هر دو طرف می‌خواهد که شرایط آن را به طور کامل بدون تاخیر و بدون قید و شرط اجرا کنند.

 از حمله مقاومت فلسطین به مرکز فرماندهی صهیونیست‌ها تا هشدار سازمان ملل درباره قحطی در نوار غزه

اسامه حمدان: اشغالگران مانع از برقراری آتش‌بس در غزه هستند

اسامه حمدان از رهبران حماس گفت: اشغالگران مانع برقراری آتش بس در غزه هستند.

وی افزود: بلینکن ثابت کرد که خود بخشی از مشکل است نه راه حل.ما به واسطه‌ها ابلاغ کردیم آنکه با طرح‌های پیشنهادی مخالفت می‌کند، رژیم صهیونیستی است.دولت آمریکا برای فرار از هرگونه تعهد در رابطه با توافق آتش‌بس در غزه با رژیم اشغالگر همراهی می‌کند.

حمدان بیان کرد: روز بعد از جنگ فلسطینی خواهد بود و ما در مورد وضعیت و آینده خود تصمیم‌گیری خواهیم کرد. ما از واسطه‌ها می‌خواهیم ضمانت‌هایی بدهند که مانع فرار رژیم اشغالگر از مسئولیت‌های خود شود. این رژیم صهیونیستی است که مانع رسیدن به توافق آتش‌بس می‌شود.

وی همچنین افزود: در طرح پیشنهادی دشمن صهیونیستی بر آتش‌بس موقت تاکید شده تا این رژیم مجدد نفسی تازه کرده و جنگ را ازسرگیرد.

از حمله مقاومت فلسطین به مرکز فرماندهی صهیونیست‌ها تا هشدار سازمان ملل درباره قحطی در نوار غزه

سازمان ملل: مواجهه یک میلیون نفر در غزه با مرگ و گرسنگی تا ماه آینده

سازمان ملل متحد هشدار داد: تا اواسط ماه  آتی میلادی (جولای)  بیش از یک میلیون نفر در غزه با مرگ و گرسنگی مواجه خواهند شد.

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری روز چهارشنبه به وقت محلی هشدار داد که تا اوایل ماه آینده میلادی به دلیل جنگ در غزه بیش از یک میلیون نفر در این منطقه با گرسنگی و مرگ مواجه خواهند بود.

بر اساس اعلام سازمان ملل، جنگ در غزه و سودان میلیون‌ها نفر از مردم را به مرز گرسنگی و قحطی می‌‌کشاند.

سازمان ملل پیش از اجلاس گروه ۷ در ایتالیا اعلام کرد: تنها نبود اطلاعات است که از اعلام قحطی جلوگیری می‌کند در حالی که مردم هم اکنون از گرسنگی می‌میرند.

مارتین گریفیتس، معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل افزود: قحطی در قرن بیست و یکم، بحرانی قابل پیشگیری است. رهبران گروه ۷ باید از نفوذ خود برای جلوگیری از قحطی استفاده کنند. انتظار برای اعلام رسمی قحطی و عدم اقدام مانند حکم مرگ برای هزاران نفر خواهد بود. این اقدام همچنین یک بی‌اخلاقی بزرگ خواهد بود.

گریفیتس ادامه داد: انتظار می‌رود تا اوایل ماه جولای بیش از یک میلیون نفر در غزه با مرگ و گرسنگی مواجه شوند. کمک بشردوستانه راه حل جنگ‌ها نیست و کشورها در گروه ۷ باید از نفوذ عظیم سیاسی خود برای کمک کردن به همه مردم نیازمند استفاده کنند.

معاون دبیرکل سازمان ملل افزود: جهان باید تامین ماشین جنگی که منجر به رسنگی دادن غیرنظامیان در بسته و سودان می‌شود را متوقف کند. زمان آن رسیده است که دیپلماسی را در اولویت قرار دهیم و به مردم آینده آنها را اعطا کنیم و فردا گروه ۷ می‌تواند این کار را انجام دهد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از حمله مقاومت فلسطین به مرکز فرماندهی صهیونیست‌ها تا هشدار سازمان ملل درباره قحطی در نوار غزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..