تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جشن ولایت علوی، اکمال نبوی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

بقاع متبرکهبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیف‌‌الله رستملو، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار کرد: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در استان آماده برپایی جشن ولایت علوی، اکمال نبوی در ایام منتهی به عید غدیر شده‌اند، این جشن از نهم تا هجدهم ذی‌الحجه مصادف با ۲۷ خرداد تا پنجم تیرماه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری آیین معنوی غبارروبی قبور امامزادگان و شهدای دفن شده در آنها، فضاسازی تبلیغاتی، اطلاع رسانی از فضای مجازی و برپایی محافل انس با قرآن ازجمله برنامه های جشن ولایت علوی، اکمال نبوی است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین دعای عرفه در هشت بقعه متبرکه سطح استان برگزار می شود و نماز عید قربان هم در ۲ بقعه سید بهلول خوی و سید محمد سلماس اقامه خواهد شد.

حجت‌الاسلام رستملو اظهار کرد: ۲۵ مورد سخنرانی، ۱۵ مورد مولودی‌خوانی در بقاع همراه با قرائت زیارت جامعه کبیره از دیگر برنامه‌های این دهه در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

وی گفت: همچنین برگزاری مراسم شب و روز غدیر، اطعام غدیریه با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذا، برپایی ایستگاه پذیرایی از زائران در بقاعی که ظرفیت پذیرایی دارند، از دیگر برنامه های ایام جشن ولایت علوی - اکمال نبوی است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از اجرای طرح نشاط معنوی از ۱۰ تیر تا ۲۰ مرداد ماه جاری خبر داد و افزود: مخاطبان این طرح دانش آموزان دختر و پسر هشت تا ۱۸ سال هستند و اساتید و مربیان طرح نشاط معنوی، مبلغان اعزامی، بومی و ائمه جماعات مستقر در بقاع متبرکه، مربیان سبک زندگی اسلامی بقاع متبرکه، اساتید فنی و حرفه‌ای، دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و خواهران دوره دیده در قم هستند.

وی ادامه داد: مربیان سبک زندگی اسلامی، این شیوه زندگی را در بقاع متبرکه آموزش خواهند داد.

حجت‌الاسلام رستملو افزود: باتوجه به اینکه این ایام مصادف با ایام محرم است، هیات جوانان و نوجوانان برنامه‌های عزاداری در امامزاده‌ها برگزار خواهند کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های مهارت‌آموزی نظیر خیاطی، گلدوزی، چرم دوزی، عروسک‌بافی، عروسک‌دوزی، قالی بافی، گلیم‌بافی، نقاشی و طراحی، مداحی، سرود و تواشیح‌خوانی در امامزادگان از برنامه‌های نشاط معنوی است که در روزهای تابستان دایر خواهند بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این کلاس‌های آموزشی چشمه معرفت و کودک و نوجوان نیز در امامزاده‌ها برپا خواهد شد، برخی برنامه‌ها نظیر برنامه‌های ورزشی تنیس و فوتبال به صورت مشارکتی و ترکیبی است که در صورت همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جشن ولایت علوی، اکمال نبوی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..