تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ژاپن برای اطمینان از دسترسی کاربران به اپ‌های شخص ثالث قانونی تازه تصویب کرد

غول‌های فناوری اکنون در صورت عدم دسترسی به برنامه‌ها و سیستم‌های پرداخت شخص ثالث در گوشی‌های خود، با جریمه‌های بزرگی در ژاپن مواجه خواهند شد. تصمیم قانون‌گذاران ژاپن برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و شرکت‌های کوچک‌تر اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژاپن به‌تازگی قانونی وضع کرده است تا اطمینان حاصل کند که غول‌های فناوری مانند گوگل و اپل دسترسی کاربران به برنامه‌ها و سیستم‌های پرداخت شخص ثالث را فراهم خواهند کرد. در غیر این صورت، در معرض خطر جریمه‌های سنگینی قرار می‌گیرند.

مشابه قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، این قانون الزام می‌کند که سازندگان گوشی‌های هوشمند منصفانه عمل کنند و سیستم‌عامل‌ها، مرورگرها و موتورهای جستجو را برای همه در دسترس قرار دهند.

رفتاری که ضدرقابت تلقی شود، برای بار اول به‌اندازه 20 درصد درآمد شرکت‌ها در ژاپن و در صورت تکرار، تا 30 درصد برای آن‌ها جریمه به‌همراه می‌آورد.

ژاپن همگام‌شدن ژاپن با اتحادیه اروپا در حمایت از حقوق کاربران

در بیانیه کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن آمده است:

«اتحادیه اروپا گام‌های اولیه را برداشته و مقررات جدیدی را اجرا کرده است. برای اینکه بازارهای دیجیتال ژاپن، ایالات‌متحده و اروپا تلاش‌های خود را هماهنگ کنند و خواستار رقابت منصفانه از اپراتورهای پلتفرم‌های دیجیتال باشند، به یک چارچوب قانونی جدید در بازار ژاپن نیاز است.»

مجلس اعلای پارلمان ژاپن نیز روز چهارشنبه این قانون را بدون هیچ اصلاحیه‌ای تصویب کرد.

پیش از رأی‌گیری توسط قانون‌گذاران، «شینجی موریموتو»، رئیس کمیته اقتصاد و صنعت مجلس گفت که این لایحه «اقداماتی را ممنوع می‌کند که ممکن است رقابت در زمینه نرم‌افزارهای مشخص را محدود کند». البته او مستقیماً از شرکت‌های فناوری مانند گوگل یا اپل - که گاهی اوقات به‌عنوان انحصارطلبان دوگانه از آن‌ها یاد می‌شود - نام نبرد.

در ماه آوریل، «یوشیماسا هایاشی»، سخنگوی دولت گفت که ژاپن «محیطی رقابتی» را برای نرم‌افزارهایی مانند فروشگاه‌های اپلیکیشن بهبود می‌بخشد تا «حق انتخاب مصرف‌کننده را محقق و در عین حال امنیت را تضمین کند».

رسانه ژاپنی کیودونیوز گزارش داد که انتظار می‌رود این قانون تا پایان سال 2025 اجرایی شود. باید منتظر ماند و دید که این قانون چقدر می‌تواند شرکت‌ها را مجاب به رعایت قوانین ضدانحصار کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ژاپن برای اطمینان از دسترسی کاربران به اپ‌های شخص ثالث قانونی تازه تصویب کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..