تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توقف کاهش جمعیت/ بسیاری از خانواده‌های مرفه فرزند کمتر دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری اعلام جزئیات آغاز "طرح ملی نهضت سواد سلامت‌آموزی" با همکاری وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و معاونت زنان نهاد ریاست‌جمهوری با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده دولت سیزدهم در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

دکتر خزعلی در این نشست در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه "نزدیک به سه سال از اجرای قانون جوانی جمعیت می‌گذرد و شاهد تغییر چشمگیری در نرخ باروری نبوده‌ایم؛ در حالی که عمده رویکرد قانون جوانی جمعیت، اعطای مشوق‌های اقتصادی بوده است، وزارت بهداشت اعلام کرده که مسائل فرهنگی نقش عمده‌تری در فرزندآوری دارند؛ معاونت زنان، چه اقدامی برای فرهنگسازی بین بانوان در راستای افزایش فرزندآوری داشته است؟" اظهار کرد: ما بخش‌هایی از مسائل مربوط به خانواده و فرزندآوری را پیگیری می‌کنیم اما مأموریت اصلی ما نیست زیرا ستاد ملی جمعیت، تشکیلاتی است که برای موضوع جوانی جمعیت ایجاد شده که بودجه مشخصی دارد و اگر ما به این موضوع ورود کنیم، تداخل کاری پیش می‌آید.

وی افزود:‌ اگرچه در این سه سال با اجرای ناقص قانون جوانی جمعیت روبرو بودیم اما نمی‌توان گفت که اجرای این قانون، تغییر مشهودی در روند جمعیتی ایران ایجاد نکرده است زیرا در حال حاضر، سیر نزولی کاهش جمعیت، متوقف شده است؛ توقف سیر نزولی نرخ باروری که ما را وارد سیاه‌چاله جمعیتی می‌کرد، خود اقدامی مثبت به شمار می‌رود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری متذکر شد:‌ حمایت‌های قانون از جنس اقتصادی است و بنابراین ما باید روی بحث فرهنگ و دیدگاه خانواده‌ها کار کنیم چرا که در حال حاضر می‌بینیم که بسیاری از خانواده‌های متمول، فرزند کمتری نسبت به خانواده‌هایی دارند که وضعیت اقتصادی نامناسب‌تری دارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توقف کاهش جمعیت/ بسیاری از خانواده‌های مرفه فرزند کمتر دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..