تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۰۳ بار خداوند در قرآن دستور به صبر داده است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شامگاه دوشنبه در مراسم حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: در صورتی که گناه اجتماعی، فردی و یا سیاسی به انسان رو کرد، با استقامت و صبر باید به گناه پشت پا زد.

استاد انصاریان بیان کرد: امام حسین علیه السلام بیعت با بنی امیه که دزد ایمان مردم بود را نپذیرفت و از مدینه بیرون آمدند و به مکه رفت و سپس به کربلا آمد و در طی ۸ روزی که ۳۰ هزار نفر حضرت را محاصره کرده بودند، در پاسخ به بیعت با حکومت ظالم فرمود به خدا قسم من با شما دست نمی‌دهم و این نرفتن به سمت گناه، سبب شهادت حضرت و ۷۲ نفر از یارانش شد و این امر می‌ارزید که به گناه بیعت با بنی امیه آلوده نشوند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در برابر گناه رشوه، ربا، غارت کردن ارث یتیم و بقیه گناهان، قرآن انسان را به استقامت دعوت می‌کند.

استاد انصاریان با بیان اینکه آتش گیره دوزخ، گناهان است و تا وقتی انسان به سمت گناه نرود جهنمی نیست افزود: کسانی که مال یتیم را به ناحق می‌خورند، آتش در درون خود می‌ریزند و در همان وقت مصرف کردن مال حرام، آتش در درون شان ریخته می‌شود.

استاد انصاریان گفت: اگر انسان در برابر گناهان صبر کند در این صورت مستحق رحمت الهی خواهد بود.

او افزود: انسان نباید به مریض خبر دلهره آوری دهد و باید فرصت مناسبی برای بیان خبر پیدا کرد و وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها خبر شهادتش را از پیامبر شنید؛ پیامبر به او توصیه کرد که صبر کند.

استاد حوزه علمیه گفت: پیامبر اسلام به حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود برای شهادت امام حسین علیه السلام باید تسلیم خدا باشد.

استاد انصاریان بیان کرد: ۱۰۳ بار خداوند در قرآن به انبیا، امت و اهل اسلام دستور صبر داده است؛ یعنی اگر انسان صبر نکند ارزش‌های عبادتی از دست می‌رود و ارزش‌های استقامتی در برابر گناه و مشکلات زندگی از بین می‌رود.

انصاریان ادامه داد: برادران یوسف تصور کردند می‌توانند با دروغ، حضرت یعقوب را گمراه کنند و وقتی برادران پیراهن یوسف را از تن او درآوردند و به خون حیوانی آغشته کردند و گفتند که ما یوسف را کنار وسایلمان گذاشتیم و به صحرا رفتیم و برگشتیم دیدیم یوسف را گرگ خورده است؛ حضرت یعقوب باور نکرد و پاسخی داد این بود که من در برابر این حادثه سنگین استقامت و صبر می‌کنم تا پروردگار و دینم را از دست ندهم.

استاد انصاریان افزود: خداوند قدرت بی نهایتی است که از او باید یاری خواست و صبر کرد و بعد از ۳۰ سال دوباره یعقوب به یوسف رسید.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اگر انسان در برابر خدمت به خلق و هجوم گناهان و پیش آمد‌های تلخ استقامت نکند زحمت و رضایت و مغفرت الهی و بهشت را از دست خواهد داد که این امر سفارش حضرت جواد علیه السلام است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۰۳ بار خداوند در قرآن دستور به صبر داده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..