تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پولیتیکو: راست افراطی و چپ‌های فرانسه برای شکست مکرون مذاکره می‌کنند

به گزارش خبرآنلاین این رویارویی احزاب راست افراطی در فرانسه با مکرون را مسئله مهمی برای آینده فرانسه و اتحادیه اروپا ارزیابی کرد و افزود: بعد از این که حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه با کسب ۳۱.۴ آرا حزب رنسانس مکرون را در انتخابات پارلمان اروپا شکست داد، مکرون خواستار انتخابات زودهنگام شد. در حالی که رئیس جمهوری فرانسه بر سر توانایی اش جهت جلوگیری از موج حزب راستگرای ملی گرا و ضد مهاجرت در انتخابات سراسری قمار می کند، رقبای او در حال محک زدن تشکیل یک جبهه متحد در برابر وی هستند.

به نقل از ایسنا ماریون مارشال نامزد پیشتاز حزب «فتح دوباره» (Reconquest) در انتخابات اروپا، با عمه خود ماری لوپن نامزد حزب راست افراطی اجتماع ملی و جوردن باردلا رئیس جوان این حزب دیدار کرد تا با آنها درباره این ائتلاف احتمالی مذاکره کند.

مارشال، نماینده سابق حزب اجتماع ملی و نوه ژان ماری لوپن، بنیانگذار این حزب، پیش از رقابت های ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ برای پیوستن به صفوف حزب فتح دوباره- که توسط اریک زمور روزنامه‌نگار تاسیس شده بود- به لوپن پشت کرد.

هر چند که حزب او بسیار کوچکتر از حزب اجتماع ملی است و در انتخابات پارلمان اروپا تنها پنج درصد آرا را کسب کرد، آستانه ای که برای انتخاب شدن به عنوان نماینده پارلمان اروپا در فرانسه لازم است، چنین حامیانی می توانند در رقابت های سراسری اهمیت داشته باشند.

لوپن بعد از این دیدار در مصاحبه ای تلویزیونی گفت که با مجموعه ای از رهبران سیاسی برای تشکیل «اکثریت» دیدار خواهد کرد اما اشاره ای به توافق احتمالی با برادرزاده اش نکرد. وی خاطرنشان کرد اگر حزب جمهوریخواه فرانسه به توافقی با حزب وی دست یابد اعضای حزب اجتماع ملی از معرفی نامزدهایی در مقابل نمایندگان حزب محافظه کار خودداری خواهند کرد.

در حالی که مارشال آشکارا برای تشکیل جبهه ای متحد با حزب لوپن تلاش می کند هنوز معلوم نیست که زمور رئیس و بنیانگذار حزب وی در این فهرست ائتلافی باشد.

پولیتیکو نوشت: احزاب لوپن و مارشال در سطح اتحادیه اروپا موافق هم نیستند و نمایندگان آنها در گروه بندی های رقیب در این پارلمان قرار دارند. آشتی دو حزب در سطح ملی می تواند راه را برای تشکیل گروه بزرگی از نمایندگان راست افراطی در پارلمان اروپا که اکنون بین اروپاستیزها و محافظه کاران راست افراطی، گروه هویت و دموکراسی، اصلاح طلبان پراکنده شده اند، هموار کند.

با این حال زمور که در انتخابات سال ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه توانست هفت درصد آرا را کسب کند، در جریان انتخابات پارلمان اروپا در اختلاف با حزب لوپن بوده است. وی روز یکشنبه خواستار تشکیل «بزرگترین ائتلاف راست گراها» شد بدون این که اشاره ای به حزب اجتماعی ملی به عنوان شریک احتمالی چنین ائتلافی کند.

در طرف دیگر طیف سیاسی فرانسه نیروهای چپ گرای این کشور شامل کمونیست ها، سوسیالیست ها، سبزها و جنبش پوپولیستی فرانسه در بیانیه مشترکی خواستار معرفی نامزدهای مشترک شدند. دو سال پیش آنها برای تشکیل یک جبهه متحد چپ گرا با شعار مشترک توافق کردند. اما این ائتلاف نتوانست دوام آورد و در انتخابات اروپا جداگانه رقابت کردند و اختلافات خود را درباره مسائلی همچون جنگ اوکراین، غزه و یکپارچگی اتحادیه اروپا بروز دادند.

311311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پولیتیکو: راست افراطی و چپ‌های فرانسه برای شکست مکرون مذاکره می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..