تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امروز در فضا: مریخ‌نورد اسپریت به فضا پرتاب شد

10 ژوئن 2003، فضاپیمای اسپیریت با پرتاب از زمین، مأموریت مریخ‌نورد اکتشافی ناسا را آغاز کرد.

اسپریت سه هفته زودتر از همتای آن، آپورچونیتی، وارد سیاره سرخ شد.

اهداف اصلی این مریخ‌نورد تحلیل طیف وسیعی از خاک و سنگ‌ها جهت مشخص‌کردن آثار قدیمی شواهد آب در مریخ بود.

ناسا این مأموریت را تنها برای 90 روز مریخی برنامه‌ریزی کرده بود؛ زیرا محققان فکر نمی‌کرند که آپورچونیتی و اسپیریت قادر به پشت‌سرگذاشتن‌ نخستین زمستان خود در مریخ باشند؛ فصلی که تا دوبرابر بیشتر از زمستان زمینی طول می‌کشد.

هر دو مریخ‌نورد در نیم‌کره جنوبی سیاره فرود آمدند که نور چندانی از طرف خورشید دریافت نمی‌کند. بنابراین شارژ دو دستگاه به کمک پنل‌های خورشیدی غیرممکن به‌نظر می‌رسید.

بااین‌حال ناسا توانست راهی برای چرخاندن مریخ‌نوردهایش به‌سمت شمال بیابد که در زمستان تا حدی از نور خورشید بهره‌مند می‌شود. درنهایت طی سال 2009 بود که مریخ‌نورد اسپیریت در ماسه‌های روان به دام افتاد و نتوانست در چهارمین زمستان خود به‌سمت نور خورشید بچرخد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امروز در فضا: مریخ‌نورد اسپریت به فضا پرتاب شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..