تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل با ورود جدی‌تر به دنیای هوش مصنوعی برای عرضه ربات‌های خانگی آماده می‌شود

خبرنگار بلومبرگ که ظاهراً به پروژه‌های آتی اپل آگاهی دارد، در یادداشت جدیدی اعلام کرده است که قابلیت‌های هوش مصنوعی موسوم به Apple Intelligence برای نرم‌افزارها و حتی سخت‌افزارهای آتی این شرکت نقش کلیدی خواهد داشت؛ ازجمله این سخت‌افزارها می‌توانیم به ربات‌های خانگی، عینک‌های واقعیت افزوده (AR) و ایرپاد مجهز به دوربین اشاره کنیم.

«مارک گرمن»، خبرنگار سرشناس بلومبرگ در یادداشتی نوشته است که قابلیت‌های هوش مصنوعی در وهله اول به محصولات فعلی اپل نظیر آیفون‌ها، آیپدها و مک‌ها کمک خواهند کرد تا کاربردی‌تر شوند. اما حرکت این شرکت به‌سمت هوش مصنوعی تنها به محصولات فعلی ختم نمی‌شود. این فناوری به نسل جدیدی از سخت‌افزارها کمک خواهد کرد که طراحی خواهند شد تا استفاده بهتری از قابلیت‌های کنترل صدا داشته باشند و اطلاعات را درست در زمانی که کاربر به آن نیاز دارند، در اختیارش قرار دهند.

اپل برای عرضه نسل جدید سخت‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی آماده می‌شود

اگرچه اپل در ابتدا با عرضه هوش مصنوعی در iOS 18 می‌خواهد عقب‌ماندگی خود را نسبت به رقبا جبران کند و فروش آیفون را افزایش دهد، اما این شرکت به سخت‌افزارهای هیجان‌انگیزتری چشم دوخته است. افزون‌بر محصولات رباتیک، عینک‌های هوشمند و ایرپادهای جدید، کوپرتینویی‌ها روی مربی‌های سلامتی مبتنی بر هوش مصنوعی و حسگرهایی با استفاده از این فناوری کار می‌کنند که می‌توانند دمای بدن و سطح قند خون را تحت نظارت قرار دهند.

خبرنگار بلومبرگ می‌گوید اپل مشغول ساخت رباتی شبیه به Amazon Astro بوده است که می‌تواند کاربر را در خانه دنبال و در انجام کارهای مختلف به او کمک کند. چنین دستگاهی برای حرکت در محیط و انجام کارهای پیچیده به موتورهای هوش مصنوعی پیشرفته نیاز دارد. به‌علاوه، نسخه جدید سیری که احتمالاً امشب در WWDC 2024 معرفی می‌شود، می‌تواند یکی از ویژگی‌های اصلی چنین رباتی باشد.

هدست ویژن پرو همین حالا تا حدی از هوش مصنوعی برای پردازش محیط اطراف کاربر و تعامل اجزای دیجیتال با محیط استفاده می‌کند. اما مدل‌های AI پیشرفته‌تر می‌توانند مسیر عرضه عینک‌های AR را هموار کند. مارک گرمن همچنین به عرضه احتمالی ایرپادی اشاره می‌کند که می‌تواند دوربین داشته باشد. چنین دستگاه‌هایی می‌توانند جهان اطراف کاربر را ببینند تا اطلاعات موردنیاز را در اختیار او قرار دهند.

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل امشب ساعت 20:30 به وقت ایران آغاز می‌شود. ما در دیجیاتو مانند هر سال این مراسم را به‌صورت زنده پوشش خواهیم داد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل با ورود جدی‌تر به دنیای هوش مصنوعی برای عرضه ربات‌های خانگی آماده می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..