تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این شغل ها خطر آلزایمر را به دنبال دارد

به گزارش رکنا، بعضی از مشاغل که نیاز به نشستن‌های طولانی دارد ممکن است در افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌ های زوال عقل مثل آلزایمر نقش مستقیم داشته باشد.

یک استاد دانشگاه و یکی از برجسته‌ترین دانشمندان حوزه عصب‌شناسی و تحقیق درباره تکامل زیست شناسی انسان می‌گوید برخی از مشاغل می‌توانند خطر ابتلا به زوال عقل را تا ۶۰ درصد افزایش دهند.

روزنامه اطلاعات در این باره نوشت: پروفسور دیوید رایکلن، متخصص زیست شناسی انسان و تکاملی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، هشدار داده است که بعضی از مشاغل که نیاز به نشستن‌های طولانی دارد ممکن است در افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های زوال عقل مثل آلزایمر نقش مستقیم داشته باشد.

وی می‌گوید: افرادی که به خاطر شغل خود ساعات زیادی در روز می نشینند، چه به دلیل سبک زندگی و چه به دلیل شغل، بیشتر در معرض خطر زوال عقل هستند. اگر ۱۰ ساعت در روز بنشینید در مقایسه با ۹ ساعت در روز، حدود ۱۰ درصد خطر زوال عقل را افزایش می‌دهد. اگر ۱۲ ساعت در روز بنشینید، حدود ۶۰درصد خطر زوال عقل را افزایش می دهد.

صاحبان این شغل ها منتظر آلزایمر باشند

مشاغلی که مستلزم نشستن برای مدت طولانی است می تواند شامل نقش هایی مانند پذیرش، راننده اتوبوس، نویسنده آزاد، خلبان، راننده قطار، داور، مهندس نرم افزار، حسابدار و طراح گرافیک باشد. مشاغل دیگر ممکن است شامل توزیع کننده ها، کارگران ورود اطلاعات و رانندگان وسایل نقلیه سنگین باشد.

رایکلن گفت: در چند دهه اخیر متوجه شده ایم که می توان نورون های جدیدی تولید کرد، به ویژه در نواحی کلیدی مغز مانند هیپوکامپ - که با حافظه مرتبط است. رشد نورون های جدید ممکن است کلید پیشگیری یا از بین بردن آن باشد. این بیماری‌های عصبی را که تاثیر زیادی بر پیری مغز دارند، باید از بین ببرید.

این متخصص درمورد اینکه چگونه می‌توانیم سلول‌های مغزی جدید بسازیم،گفت: میزان بهینه فعالیت بدنی ۱۵۰دقیقه درهفته است، اما تنها ۲۵ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده این دستورالعمل‌ ها را رعایت می‌کنند. افراد مسن فقط دو تا چهار دقیقه در روز انجام می‌دهند.

ریکلن می‌گوید مطالعات نشان می‌دهد که فعال بودن می‌تواند به جلوگیری از پیر شدن سریع مغز ما کمک کند. حتی ممکن است از پیشرفت بیماری آلزایمر یا سایر زوال عقل جلوگیری کند.

منبع: خبرآنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این شغل ها خطر آلزایمر را به دنبال دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..