تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غرب به استاندارد‌های دوگانه در رابطه با پاکستان و ایران پایان دهد

فواد احمد حسین چودری:

وزیر سابق اطلاع‌رسانی و ارتباطات پاکستان، تصریح کرد یا غرب باید پاسخگوی بحران انرژی در پاکستان باشد، یا باید از به کارگیری استاندارد‌های دوگانه در زمینه همکاری‌های دوجانبه اسلام آباد با تهران خودداری کند.

 غرب به استاندارد‌های دوگانه در رابطه با پاکستان و ایران پایان دهد 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی یوراسیا ریویو، فواد احمد حسین چودری، وزیر سابق اطلاع‌رسانی و ارتباطات پاکستان، از کشور‌های غربی خواست تا به استاندارد‌های دوگانه خود در رابطه با همکاری‌های پاکستان با ایران، به ویژه درزمینه پروژه خط لوله گاز مشترک دو همسایه، پایان دهند.

چودری تاکید کرد نباید پاکستان را از مزایای روابط همسایگی با ایران و فرصت حل بحران انرژی خود محروم کرد.

وی همچنین از اعمال تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران انتقاد کرد، تحریم‌هایی که به گفته وی ربطی به همکاری تهران و اسلام آباد ندارد.

این مقام پاکستانی تصریح کرد یا غرب باید پاسخگوی بحران انرژی در پاکستان باشد، یا باید از به کارگیری استاندارد‌های دوگانه در زمینه همکاری‌های دوجانبه اسلام آباد با تهران خودداری کند.

در ادامه چودری افزود پروژه گازی مشترک ایران و پاکستان بهترین گزینه برای مقابله با بحران انرژی در پاکستان است، اما تحریم‌های غیرقانونی واشنگتن علیه ایران همچنان مانع نهایی شدن آن می‌شود.

وی همچنین با قدردانی از نقش ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید ایران، در تقویت روابط دوجانبه ایران و پاکستان، سفر وی به پاکستان را بسیار مهم توصیف کرد.

در ژوئن ۲۰۰۹، ایران و پاکستان قرارداد خرید و فروش گاز برای خط لوله‌ای را منعقد کردند که قرار بود گاز ایران را از میدان پارس جنوبی به پاکستان که تشنه انرژی است، انتقال دهد. این خط لوله برای انتقال ۷۵۰ تا هزار میلیون فوت مکعب گاز در روز طراحی شده است.

ایران در سال ۲۰۱۱ از تکمیل بخشی از خط لوله که ساخت آن برعهده این کشور بود، خبر داد. با این حال، ساخت بخش دیگر خط لوله که برعهده طرف پاکستانی بود، با تاخیر‌های مکرر مواجه شده است. آمریکا دولت جدید پاکستان را تحت فشار قرار داده است تا از اجرای این پروژه خودداری کند.

پاکستان در حال حاضر با بحران شدید انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، بحرانی که ناشی از وجود شکاف عمیق میان میزان عرضه و تقاضای انرژی در این کشور است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غرب به استاندارد‌های دوگانه در رابطه با پاکستان و ایران پایان دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..