تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهر طالبی ایران کجاست؟

به گزارش رکنا، طالبی یکی از محبوب ترین میوه‌های تابستانی است. چون خیلی شیرین و آبدار است، جالب است بدانید ریشه آن در کشور فرانسه و الجزایر است.

بهترین طالبی ایران

این توپ گرد خوردنی به نام ساوه ثبت شده و در سراسر کشور برند طالبی ساوه معروف است به گونه‌ای که هر میوه فروشی که بخواهد تبلیغ میوه اش را کند نام طالبی ساوه را روی اتیکت محصول نصب می‌کند.

در شهر ساوه ۲۷۰۰ هکتار از زمین های حاصلخیز زیر کشت طالبی قرار دارد و از هر هکتار بیش از ۲۲ تن طالبی برداشت می شود.

طالبی ساوه به علت مرغوبیت و طعم شیرین، مشتریان و طرفداران خاص خود را در شهر‌های مجاور مانند، تهران، قم اصفهان و ... دارد.

انواع طالبی برداشت شده در ساوه

سمساری ورامین، شاهرودی، میاندوآب و فلات از مهمترین ارقام طالبی کشت شده در ساوه است. کیفیت طالبی ساوه و افزایش قیمت موجب شده تا برداشت طالبی از جالیز‌های شهرستان ساوه هر ساله بیشتر از گذشته باشد.

بهترین مکان برای کشت طالبی

طالبی ها آب و هوای گرم را دوست دارند و در جایی که تابستان طولانی دارد بهتر رشد میکنند. برای موفقیت در کاشت و پرورش طالبی دمای سطح زمین باید بالای 30 درجه سانتیگراد باشد. تقریباً مثل کدو تنبل ها، طالبی یک خوراکی سنگین است و دوست دارد که خاک سرشار از مواد آلی باشد و زهکشی به خوبی انجام گیرد.

ساوه پایتخت طالبی ایران

ساوه از شهرهای استان مرکزی و مرکز شهرستان ساوه، در کشور ایران است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۹۵ برابر با ۲۲۰٬۷۶۲ نفر است. ساوه یکی از شهرها و مناطق باستانی بازمانده از دوره ساسانی است که در اواخر آن دوره و در اوایل دوره اسلامی یعنی سال ۲۲ هجری، جزو ایالت جبال یا همان عراق عجم بوده‌است.

خواص تغذیه ای طالبی

طالبی یکی از بهترین منابع ویتامین آ است و مملو از بتا کاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود. در یک فنجان آب طالبی فقط 56 کالری انرژی وجود دارد ولی 129% نیاز روزانه ما به ویتامین آ را تامین می کند که تاثیر آن در بهبود بینایی و پوست بدن بر همه واضح است. ویتامین ث یکی دیگر از خواص طالبی است. طالبی علاوه بر ویتامین های آ وث حاوی مواد مغذی مفید دیگری مثل پتاسیم، فولات، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین های ب6،ب3،ب5 وب1 است.

خواص درمانی طالبی و گرمک

    طالبی میوه ای اشتها آور است.

    طالبی، ادرارآور، نرم کننده (ملیّن) و موجب طراوت و شادابی پوست بدن است.

    خوردن طالبی، بعد از غذا برای درمان کم خونی مفید است.

    ازجمله خواص طالبی مفید بودن آن برای کسانی که سل ریوی دارند و یا مبتلا به یبوست و بواسیر هستند، مفید است.

    گرمک سرشار از ویتامین های آ وث و سلولز است.

    گرمک ملّین است؛ مخصوصاً برای کسانی که از یبوست می نالند مفید است.

    گرمک و طالبی، تشنگی را در تابستان تسکین می دهد.

    گوشت طالبی برای تسکین سوختگی های سطحی و یا درمان ورم پوست موثر است.

    آب طالبی برای نرم نمودن پوست مفید است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهر طالبی ایران کجاست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..