تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سابقه مصرف انواع دخانیات ۳۰ درصد بیماران سرپایی و بستری حوزه مغزواعصاب

عضو هیأت علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۳۰ درصد بیماران سرپایی و بستری حوزه مغزواعصاب سابقه مصرف انواع دخانیات از جمله سیگار را داشتند.

سابقه مصرف انواع دخانیات ۳۰ درصد بیماران سرپایی و بستری حوزه مغزواعصاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، متخصص مغز و اعصاب و عضو هیأت علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: سکته مغزی دومین علت مرگ و میر و اولین علت ایجاد بیماری در بیماران مغز و اعصاب بوده و به طور متوسط از هر ۱۰ بیمار این حوزه در ۳ نفر از آنها سابقه مصرف سیگار و دخانیات وجود دارد و در کسانی که مصرف سیگار و دخانیات دارند احتمال ایجاد سکته مغزی تا ۲ برابر افزایش می‌یابد.

دکتر کاویان قندهاری افزود:احتمال افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی در افراد مختلف به‌خصوص سیگاری‌ها متفاوت بوده و بسته به میزان مصرف دخانیات داشته و دارد و هرچه قدر که میزان مصرف بیشتر باشد به همان نسبت خطر ابتلا افزایش می‌یابد.

عضو هیأت علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه آسیب مصرف سیگار تنها برای مصرف کننده آن نیست، گفت: در میان بیماران مختلف در حوزه مغزواعصاب و همچنین حوزه قلب و عروق افراد زیادی بودند که به واسطه ارتباط با فرد سیگاری دچار مشکل شدند، کسانی که خودشان سیگاری نبودند، اما در معرض دود سیگار قرار داشتند و این افراد هم در خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی قرار دارند و باید از محل‌ها و فضا‌هایی که دود سیگار در آن وجود دارد به‌دور باشند تا که دچار آسیب و سکته نشوند.

دکتر قندهاری افزود: در میان بیماران سرپایی و بستری حوزه مغزواعصاب ۳۰ درصد آنها سابقه مصرف انواع دخانیات از جمله سیگار را داشتند و همین موضوع یکی از دلایل اصلی ایجاد بیماری در این افراد بود و برخلاف باور غلطی که در برخی افراد در خصوص سیگار به عنوان مسکن و آرام بخش وجود دارد باید بگوییم که مصرف دخانیات نه تنها تسکین دهنده و آرامش بخش نیست، بلکه مستعد کننده ایجاد بیماری هم بوده است.

وی گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌های حال حاضر کاهش سن مصرف دخانیات بوده که به همان نسبت ریسک و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله سکته مغزی و مشکلات حوزه مغزواعصاب را افزایش می‌دهد و توصیه ما در این خصوص به خانواده‌ها این است که مانع مصرف دخاینات از سوی فرزندشان شوند، ضمن اینکه خودشان هم اقدام به مصرف مواد دخانی نکنند تا که دچار مشکل نشوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سابقه مصرف انواع دخانیات ۳۰ درصد بیماران سرپایی و بستری حوزه مغزواعصاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..