تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقلد بروس لی: «تقلید از کار او سخت تر از آن چیزی بود که به نظر می رسید»

هنگامی که بروس لی در سال ۱۹۷۳ در سن ۳۲ سالگی به طرز مرموزی درگذشت، یک جای خالی در میان ستارگان اکشن به جا گذاشت که غیرقابل جایگزین به نظر می رسید.

به هر حال، این موضوع مانع از تلاش صنعت فیلم هنگ کنگ و بقیه جهان برای جایگزینی او نشد.

از آنجایی که آخرین فیلم کامل بروس لی به نام اژدها وارد می شود (Enter the Dragon) که تنها شش روز پس از مرگ او اکران شد، موفقیت زیادی در باکس‌آفیس کسب کرد، پدیده‌ای به نام «Brucesploitation» شکل گرفت که بازیگران شبیه به بروس لی را برای جایگزینی و تقلید از این رزمی‌کار پیشگام روی پرده آورد.

دهه‌ها پس از اینکه این فیلم‌ها بینندگان را فریب دادند و در عین حال صحنه های اکشن جذابی را به نمایش گذاشتند، شرکت «سورین فیلمز» قرار است The Game of Clones: Brucesploitation Collection Vol. 1 را منتشر کند؛ مجموعه ای شامل ۱۴ فیلم با بازیگرانی که به عنوان بروس‌های «جعلی» شناخته می‌شدند، مانند هو چونگ تائو، ریونگ کو، چانگ یی‌تائو و وونگ کین‌لانگ که با نام «بروس له» شناخته می شود.

له کار خود را به عنوان بازیگر قراردادی برای استودیوی معروف هنگ کنگی Shaw Brothers پیش از فعالیت به عنوان مقلد بروس لی آغاز و در فیلم های The Big Boss Part II، بازگشت بروس (Return of Bruce) و Enter the Game of Death ایفای نقش کرد.

لو اخیراً در مصاحبه ای گفته که او نسبت به بسیاری از همتایان خود ارتباط عمیق‌تری با بروس لی برقرار می کند.

بروس لی شاگرد ایپ من، استاد وینگ چون بود.

اما ایپ من خیلی پیر بود و نمی‌توانست خودش به بروس لی آموزش دهد.

 بنابراین، وانگ شون لیانگ، شاگرد ایپ من، به بروس لی آموزش داد و او استاد من هم بود.

همچنین لو در فیلم Enter the Clones of Bruce، مستند دیوید گرگوری در مورد پدیده بروس‌اسپلوایتیشن نیز حضور داشته است.

او اعتراف کرده که در ابتدا تمایلی به پذیرفتن نقش بروس لی نداشته است.

این کار برایم یک افتخار بود. فکر می‌کردم می‌توانم اکشن به سبک بروس‌لی را به شیوه خودم پیاده‌سازی کنم، زیرا معلم هنرهای رزمی بودم.

اما لی نمی‌خواست در فیلم‌هایی در ژانر ووشیا حضور داشته باشد، ژانری که بر ماجراجویی در چین باستان تمرکز دارد.

مشکل این بود که برادران شاو روی بازار ژانر ووشیا تسلط داشتند و به دنبال داستان‌های مدرن‌تری نبودند.

من دو یا سه سال با برادران شاو همکاری کردم، اما به نوع داستان ها علاقه ای نداشتم.

بنابراین در فیلم‌های متفاوتی بازی کردم تا سبک خودم را نشان دهم.

همان‌طور که در مستند گرگوری به تصویر کشیده شده، همه مقلدان بروس لی شبیه به یکدیگر نبودند.

بروس یک بازیگر بسیار متعهد بود و بازیگری مانند کونگ‌فو نیست.

بنابراین در واقع تقلید از او به دلیل بخش بازیگری، به آن آسانی که فکر می‌کردند، نبود.

در ابتدا می خواستم از او تقلید کنم. اما پس از بازیگری در ۱۰ فیلم یا بیشتر، شروع به ساخت سبک خودم کردم؛ اما در عین حال، همچنان از سبک بروس لی پیروی می کردم.

به گفته له، او در فیلم هایی که بازی کرده، سبک لی را به نمایش گذاشته است.

او فیلم بازگشت بروس (Return of Bruce) در سال ۱۹۷۷ و Ninja Strikes Back در سال ۱۹۸۲ را جز فیلم های مورد علاقه خود می داند، چراکه در فیلم دوم توانست سکانس هایی از فیلم راه اژدها (The Way of the Dragon) را که در ایتالیا فیلمبرداری شده بود را بازسازی کند.

او همچنین به فیلم «نینجا دوباره حمله می‌کند»، به دلیل تکنیک خلاقانه‌ای که برای نشان دادن تأثیر ضرباتش با استفاده از انیمیشن ابداع کرده بود، افتخار می‌کند.

مستند گرگوری با ۱۴ فیلم بازسازی‌شده از دوران اوج این ژانر، همراه با یک کتاب ۱۰۰ صفحه‌ای پر از مقالات و تصاویر عرضه می‌شود.

هرچند له از این توجه استقبال می‌کند، تصریح کرده که هرگز قصد نداشته جایگزین بروس لی برای تماشاگران باشد، بلکه صرفاً می‌خواسته باعث سرگرمی آن ها شود.

من سعی نمی کردم از بروس لی تقلید کنم، زیرا خودم کونگ فو را یاد گرفتم. برای من، همیشه مهم‌ترین چیز این بوده که چگونه می‌توانم در فیلم مبارزه کنم که برای تماشاگر به بهترین شکل ممکن به نظر برسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقلد بروس لی: «تقلید از کار او سخت تر از آن چیزی بود که به نظر می رسید»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..