تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چطور پس از نصب ویندوز ۱۱، مشکل وصل نشدن اینترنت را رفع کنیم؟

برخی کاربران بعد از نصب ویندوز ۱۱ و هنگامی که قصد دارند اکانت مایکروسافت خود را برای راه‌اندازی ویندوز وارد کنند، متوجه می‌شوند که در هیچ صورتی قادر به پیدا کردن شبکه‌های وای‌فای یا اتصال به اینترنت ازطریق کابل LAN نیستند؛ زیرا در اولین بوت، ویندوز قادر به شناسایی و نصب درایور شبکه نبوده است و این مشکل حتی در برخی از سیستم‌ها و لپ‌تاپ‌های جدید همچنان وجود دارد.

یادآوری می‌شود که شما بدون اینترنت هم می‌توانید ویندوز ۱۱ را راه‌اندازی کنید که البته جزو روش‌های رسمی راه‌اندازی ویندوز نیست و باید با راه‌حل‌هایی آن را دور بزنید؛ به‌همین‌دلیل پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی آموزشی نصب ویندوز ۱۱ بدون اینترنت را در زومیت مطالعه کنید اما اگر می‌خواهید در زمان راه‌اندازی اینترنت شما وصل باشد، در این مقاله به‌ شما آموزش می‌دهیم که چگونه درایور کارت شبکه را در همان زمان راه‌اندازی ویندوز نصب کنید.

کپی لینک

اتصال به اینترنت از طریق هات اسپات گوشی

غیر از نصب درایورهای شبکه، راه‌حل ساده‌تری هم برای اتصال سریع‌تر به اینترنت وجود دارد؛ بنابراین اگر وقت یا مهارت کافی برای نصب درایورهایی را که در ادامه آموزش خواهیم داد، ندارید، می‌توانید به آسانی اینترنت موبایل خود را از طریق کابل USB با کامپیوتر یا لپ‌تاپ به‌اشتراک بگذارید.

بعد از نصب ویندوز ۱۱ وارد چنین صفحه‌ای خواهید شد که اگر درایورهای شبکه نصب نباشد و در نتیجه اتصال اینترنتی هم برقرار نباشد نمی‌توانید به مرحله‌ی بعد بروید.

برای اتصال به اینترنت، هات اسپات گوشی خود را روشن کنید و مانند تصویر زیر با نگه داشتن روی آیکون هات اسپات در منوی تنظیمات سریع وارد تنظیمات هات اسپات شوید. توجه کنید که ما این آموزش را در رابط کاربری One UI و گوشی سامسونگ انجام دادیم اما روال کار در سایر گوشی‌ها نیز به همین صورت است. هات اسپات در گوشی سامسونگ هات اسپات در گوشی سامسونگ سپس گوشی را با کابل USB به سیستم وصل کنید و در تنظیمات هات اسپات گزینه USB tethering را روشن کنید. اکنون اینترنت شما به‌صورت سیمی در سیستم‌عامل ویندوز اشتراک‌گذاری می‌شود.

اگر از نسخه‌های جدید اندروید استفاده می‌کنید می‌توانید شبکه‌ی وای فای جداگانه‌ای را که با گوشی به آن وصل هستید، با کابل USB با ویندوز به‌اشتراک بگذارید اما در اندرویدهای قدیمی‌تر، تنها می‌توانید اینترنت سیم‌کارت را از این طریق به‌اشتراک بگذارید.

کپی لینک

نصب درایورهای شبکه هنگام راه اندازی ویندوز ۱۱

اگر متوجه شدید که سیستم هیچ شبکه‌ی بی‌سیمی را پیدا نمی‌کند و ارتباط سیمی ازطریق کابل LAN نیز مشکل‌گشا نیست، به‌احتمال خیلی زیاد ویندوز مشکلی در شناخت کارت‌های شبکه شما دارد. برای نصب آن‌ها ابتدا باید مدل دقیق کارت شبکه‌ی خود را شناسایی کنید.

در همان صفحه‌ی Let's connect you to a network کلیدهای ترکیبی Shift + F10 را فشار دهید تا پنجره‌ی خط فرمان باز شود. دستور devmgmt.msc را تایپ کنید و اینتر بزنید تا پنجره‌ی دیوایس منیجر برایتان باز شود. حالا روی درایو ناشناخته کلیک‌راست و گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید. اکنون در بخش Details گزینه‌ی Property را روی Hardware Ids تنظیم کنید. سپس با استفاده از شناسه‌های VEN و DEN به‌راحتی می‌توانید درایور کارت شبکه خود را در اینترنت پیدا و دانلود کنید. مثلاً در تصویر بالا می‌توانید VEN_10EC&DEV_8168 را در گوگل سرچ کنید. همچنین اگر به سایت سازنده‌ی مادربرد یا لپ‌تاپ خود دسترسی دارید، با جست‌وجوی مدل، کارت شبکه‌ی خود را پیدا و دانلود کنید. بعد از اینکه درایور را دانلود کردید، اگر به‌صورت فایل فشرده بود، ابتدا آن‌ را از حالت فشرده خارج کنید، اگر به‌صورت تک‌فایل با پسوند exe است، در سیستم دیگری آن‌ را اجرا و در پنجره‌ی نصب روی Extract کلیک کنید تا بالأخره محتوای حاوی فایل‌های مختلفی با پسوند inf را در مسیر آن ببینید، سپس پوشه را به فلش مموری انتقال دهید و به سیستم وصل کنید. دوباره خط فرمان را با کلید‌های Shift + F10 باز کنید و دستور زیر را برای شناسایی نام درایو فلش وارد کنید و اینتر بزنید.

wmic logicaldisk get volumename,name

در آموزش ما فلش مموری با نام درایو F شناخته شده است. سپس کد زیر را وارد کنید تا نصب درایور شروع شود. توجه کنید که امکان دارد نام درایو شما به‌عنوان فلش مموری متفاوت از کد زیر باشد. در نهایت این دستور، درایور مناسب برای کارت شبکه را شناسایی و آن‌ را نصب می‌کند.

pnputil /add-driver F:*.inf /subdirs




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چطور پس از نصب ویندوز ۱۱، مشکل وصل نشدن اینترنت را رفع کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..