تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی به اولین کلوپ شبانه‌ی عربستان سعودی که مشروبات الکلی در آن سرو نمی‌شود

عربستان سعودی که پیش از این به خاطر قوانین سختگیرانه‌اش شناخته می شد، اولین کلوپ شبانه دائمی خود را با هدف جذب جوانان علاقه‌مند به مهمانی افتتاح کرده است. کلوپ شبانه «بیست هاوس» (Beast House)، واقع در منطقه جوان پسند جکس در ریاض، تنها مکان پرجنب و جوش برای شادمانی در کشور است؛ اما ورود به آن ارزان نیست.

با دکوراسیون شیک، نورپردازی زیبا و امکانات تجملی، سازندگان بیست هاوس انتظار دارند که این مکان چند طبقه به کانون تکامل صحنه هنری و موسیقی کشور تبدیل شود.

دیجی ها و موزیسین های مستعد وارد این کلوپ می شوند تا برای جوانان سعودی که دهه ها از برگزاری مهمانی ها، حتی در فضاهای خصوصی منع شده بودند، اجرا کنند.

انتظار می رود که این کلوپ حتی گردشگران خارجی را که تاکنون در این کشور مکانی این چنینی نداشتند را جذب کند.

رمضان الحراتانی (Ramadan Alharatani)، مدیرعامل شرکت سازنده‌ی این مکان، به خبرگزاری عرب نیوز گفت: «ما شاهد این خواهیم بود که بیست هاوس به یکی از ارکان صحنه موسیقی ریاض تبدیل می شود، جایی که خلاقیت پرورش یافته و استعدادها از صحنه های محلی و بین المللی رشد می کنند. چشم انداز ما انقلابی در تجربه موسیقی در منطقه با پرورش ارتباطات در جامعه خلاق از طریق قدرت موسیقی است.»

طارق عنتابی، دیجی سعودی که پیش از این مجبور بود برای اجرای خود به خارج از کشور سفر کند، پس از اینکه سرانجام توانست مهارت های موسیقی خود را در کشور خود به نمایش بگذارد، به تایمز گفت: «اینجا برای من کل دنیاست»

با این حال، ورود به این کلوپ انحصاری ارزان نیست: کمترین حق عضویت سالانه اولین کلوپ شبانه عربستان سعودی، ۲,۴۰۰ دلار است. سعودی های ثروتمند می توانند با پرداخت حدود ۳,۵۰۰ دلار، از مزایای بیشتری بهره‌مند شوند.

یکی از زنانی در این کلوپ، اعتراف کرد پیش از اصلاحات اجتماعی اخیر، از جمله کمی آزادی بیشتر برای زنان، وسوسه شده بود که کشور را ترک کند. او گفت: «این یک زندگی جدید است، ما دوباره متولد شده ایم».

گزارش ها حاکی از آن است که این کلوپ توسط صندوق ثروت ملی عربستان سعودی و همچنین ولیعهد محمد بن سلمان که در تلاش است تا عربستان سعودی را با پروژه های دیوانه وار خود مانند نئوم و لاین، به صحنه جهانی بیاورد، پشتیبانی می شود.

در حالی که این مکان انحصاری همه چیز را در بالاترین سطح ارائه می دهد، نوشیدنی های الکلی همچنان ممنوع است و سکیوریتی های سختگیر به ویژه برای اجرای قانون بدون الکل استخدام شده اند. به جای آن، مهمانان می توانند نوشیدنی خود را از منوی متنوع انواع کوکتل ها انتخاب کنند.

ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در عربستان از سال ۱۹۵۲ آغاز شد، پس از آنکه یکی از پسران ملک عبدالعزیز، پادشاه وقت این کشور، در حالت مستی یک دیپلمات انگلیسی را با شلیک گلوله به قتل رساند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی به اولین کلوپ شبانه‌ی عربستان سعودی که مشروبات الکلی در آن سرو نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..