تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگترین دیوارنگاره دزفول رونمایی شد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسین خرمی افزود: دزفول ظرفیت‌های گردشگری فراوانی در زمینه طبیعت گردی، تاریخی، مذهبی و تفریحی دارد که این شهرستان را به مقصد ملی سفر در چهار فصل سال تبدیل کرده است. سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری دزفول با درک این موضوع تلاش کرده است با نمایش گلچینی از جاذبه‌های گردشگری مختلف، به سهم خود قدمی در راستای معرفی هر چه بیشتر این شهرستان به شهروندان و گردشگران بردارد.

مدیر سازمان سیما، منظرو فضای سبز شهری شهرداری دزفول اضافه کرد: تاکنون دیوارنگاره‌هایی با طرح‌های هدفمند و هویت بخش با معرفی ویژگی‌های مختلف ملی و جهانی دزفول در جای جای دزفول توسط این سازمان اجرا شده است.

خرمی ادامه داد: پل ساسانی دزفول، آستان متبرک سبز قبا (ع)، آسیاب‌های تاریخی، مسجد جامع، آرامگاه محمد ابن جعفر طیار (ع)، آرامگاه یعقوب لیث صفاری، آبشار شوی دزفول، حسینیه ثارالله و گلزار شهدای دزفول از جمله جاذبه‌های نقش بسته شده در دیوارنگاره پیرامون میدان مادر است.

وی طول دیوارنگاره جاده ساحلی را بیش از ۲۱۰ متر اعلام کرد و افزود: موزه دفاع مقدس، پل بند جندی شاپور، دریاچه تمی، جنگل‌های دزفول و دریاچه شهیون نیز در این دیوارنگاره نقاشی شده‌اند.

خرمی با اشاره به نقش بستن بازار قدیم، قمش‌های دزفول، خانه‌های تاریخی تیزنو و سوزنگر، عمارت قطب، دژ محمدعلی خان بختیاری و روستا‌های نورآباد و لیوس در این دیوارنگاره جاده ساحلی، اظهار کرد: چال کندی، آرامگاه‌های رودبند و شاه رکن الدین، کت‌های دزفول، تپه چغامیش و سد علی کله در این دیوارنگاره نقش بسته‌اند.

وی با بیان اینکه این دیوارنگاره توسط مرتضی خدادادی از هنرمندان دزفول نقش بسته شده است، افزود: پلابچیلون، کوره میلیونی، مجتمع فرهنگی سینمایی، کوه هفت تنان، کول خرسان، گذر معزی، ساباط کاروان، دره توبیرون و قلعه شاداب نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری هستند که در بزرگترین دیوارنگاره دزفول به نمایش درآمده‌اند.

پیش از این نیز دیوارنگاره‌های مختلفی در نقاط مختلف شهر دزفول از جمله ١٧ دیوارنگاره با موضوع دفاع مقدس، عملیات بزرگ فتح المبین و نقش مردم دزفول پایتخت مقاومت ایران اسلامی در میدان فتح المبین این شهر اجرا و رونمایی شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگترین دیوارنگاره دزفول رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..