تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قالیباف: نباید راه رئیسی متوقف شود

آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیشب (پنجشنبه، ۱۰ خرداد) در آیین گرامی‌داشت رئیس جمهور شهید و همراهانش که در میدان امام حسین (ره) تهران برگزار شد، گفت: این مجلس برای ذکر، یادآوری و بزرگداشت است و اولین نکته‌ای که همه ما را متوجه می‌کند این است که ما از یاد و فرهنگ شهدا غفلت نکنیم.

وی افزود: ویژگی‌هایی در این چند روز از شهادت شهدای پرواز اردیبهشت در ابعاد مختلف مطرح شده است. طبیعتاً همه این ویژگی‌ها می‌تواند الگوی یکایک ما در هر کجا که هستیم به ویژه برای ما که در مسئولیت‌های مختلف و جزو کارگزاران نظام اسلامی هستیم، باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون شک خلوص و کار برای خدا در راس برجستگی‌های شهید عزیز رئیسی بود، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) تعبیری دارند که کار برای خدا نه خستگی دارد و نه دلسردی.

وی ادامه داد: امروز هنگامی که با این کلام امام خمینی (ره) به زندگی شهید رئیسی خصوصاً در دوران ریاست جمهوری نگاه می‌کنیم، او خستگی را خسته کرده بود. این شهید عزیز علی‌رغم همه سختی‌ها و مشکلات کار و زخم زبان‌ها، اما، هیچ‌گاه هرگز دلسرد نشد.

قالیباف با اشاره به اینکه در بیشتر سخنرانی‌های رئیسی چه در جلسات کارشناسی و تخصصی مهم در سطوح مختلف و چه در سخنرانی‌های مردمی در کنار اینکه خستگی را خسته کرده بود و هرگز دلسرد نشد بلکه همیشه فصل الخطاب سخنان او حاکی از امید به آینده بود.

وی افزود: شهید رئیسی همواره بیان می‌کرد که مطمئن است آینده برای ما روشن و موفقیت با ما است و ما پیروز این میدان هستیم که این ویژگی‌ها ناشی از خلوص و اخلاص این شهید عزیز بود.

قالیباف با بیان اینکه رئیسی با عشق برای مردم کار می‌کرد، گفت: اگر ما شهید رئیسی را سیدالشهدای خدمت می‌دانیم، مهم‌ترین ویژگی‌اش این بود که مردم را، ولی نعمت خود می‌دانست و آن‌ها را مزاحم فرض نمی‌کرد.

وی افزود: شاید به این موضوع کمتر اشاره شده است، اما شهید رئیسی در مسئولیت ریاست جمهوری مهم‌ترین و اساسی‌ترین کاری که انجام داد، با رفتار و کردار خود این بود که یک مسئول و کارگزار در این سطح نشان داد که رابطه او با مردم در تراز انقلاب اسلامی که باور‌های انقلاب اسلامی بود را به عینه ظهور و بروز می‌داد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رابطه بین کارگزار و مردم مبانی وجود دارد، شهید عزیز ما شهید آیت الله دکتر بهشتی نگامی که از رابطه بین کارگزار و مردم سخن می‌گفت؛ عنوان می‌کرد که اهمیت رابطه بین مردم و کارگزار جمهوری اسلامی همچون عدالت اهمیت دارد. 

وی افزود: یعنی به همان میزان که عدالت اهمیت دارد این رابطه نیز مهم است. چرا که عدالت اساس حکومت اسلامی است، عدالت هیچ موقع در فقه ما شامل احکام ثانویه نمی‌شود به تعبیر شهید بهشتی یک موضوع قطعی است. به همین دلیل شهید بهشتی معتقد است که نباید رابطه بین کارگزار و مردم دارای هیچ حجاب و حائلی باشد.

قالیباف خاطرنشان کرد: این حق مسلم مردم است که در هر شرایطی و بدون حجابی به کارگزار جمهوری اسلامی دسترسی داشته باشد، چون چنین کارگزاری در تراز جمهوری اسلامی ایران است. لذا؛ شهید رئیسی در مقام ریاست جمهوری به نماد این مهم تبدیل شد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیسی در هر سفر استانی و میان مردم تلاش کرد تا حقی که مردم بر کارگزار جمهوری اسلامی دارند را به بهترین شکل ممکن ادا کند، تصریح کرد: حتی موضوعات امنیتی مانع این کار نشد و اجازه داد تا در هر فرصتی مردم درد دل خود را بیان کنند. این ویژگی شهید رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری بود که برای همه ما کارگزاران درس است.

وی ادامه داد: اینجاست که پس از وقوع حادثه تلخ شهادت شهید رئیسی و همراهانش و از دست دادن شهید رئیسی باید نسبت به این ویژگی‌ها در چنین شخصیت‌هایی دلمان بسوزد، چون چنین شخصیت‌هایی ممتازی را از دست دادیم. هیچ‌گاه و هیچ کسی این ادعا را ندارد که اشکالی در کار او وجود ندارد چرا که حتماً اشکالاتی هست، ولی نوعی از نگاه، کار، باور و تراز از ارتباط بین مردم بین شهید رئیسی و مردم وجود داشت.

 قالیباف با اشاره به مراسم یادبود هفتمین روز شهدای خدمت خاطرنشان کرد: برگزاری چنین اجتماعی برای بزرگداشت یاد شهید رئیسی به این دلیل است که چنین شخصیت عزیزی را از دست داده‌ایم و این برای ما خسارت بسیار بزرگی است.

وی افزود: اما، خسارت بزرگ این است که ارزش‌ها و باور‌های او را فراموش کنیم. چرا که این خسارت به مراتب بزرگ‌تر از خسارت از دست دادن این شهید عزیز و دیگر شهدای ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به استقبال مردم از شهدای خدمت عنوان کرد: امروز نگاه کنید که مردم ما چگونه از این شهید عزیز استقبال کردند. به نظرم بنده این شهید عزیز با همه وجود به سنت‌های الهی ایمان و اعتقاد داشت. چرا که همه حرکت شهید رئیسی و هم‌رزمان و هم‌سنگران شهیدش برای کسب خیر عمومی بود و به دنبال این بودند که بتوانند مشکلات مردم عزیزمان را حل و فصل کنند.

وی ادامه داد: در سنت‌های الهی خیر عمومی ماندگار و مورد رضایت مردم است. حضور میلیونی مردم در نقاط مختلف کشور و همراهی، دلدادگی و تجلیل از این شهید عزیز به خاطر باور‌های الهی بود که شهید رئیسی داشت و به سمت خیر عمومی حرکت می‌کرد.

قالیباف با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی می‌فرمایند که سنت‌های الهی نه تبدیل می‌شوند و نه تحویل بلکه همیشه ثابت هستند، تصریح کرد: هنر شهید رئیسی این بود که با چنین فرهنگ، باور و بالاترین مسئولیت اجرایی کشور به سنت‌های الهی ایمان داشت و به سمت خیر عمومی حرکت کرد. لذا؛ خداوند هم خواست تا او را ماندگار سازد و مردم اینگونه به میدان بیایند و انجام وظیفه کنند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی با همه مشغله کاری و سختی‌ها و مشکلاتی که داشت هیچ‌گاه از توسل به اهل بیت (علیهم السلام) فاصله نگرفت و یکی از غصه‌ها و دلتنگی‌های بنده این نیست که یک همکار و همسنگر را از دست داده‌ام. بنده از آغاز جوانی در سال ۵۶ و ۵۷ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دوستی و رفاقت ما در مشهد در مبارزه با رژیم ستمشاهی شکل گرفت و این مرد از آن روز اهل توسل و عبادت بود و توسل و عبادت جزء قطعی و لاینفک زندگی این مرد بود.

قالیباف عنوان کرد: هنگامی که می‌خواست از جوار حضرت ثامن الحجج (ع) و خادمی آنجا به تهران بیاید؛ دو نفری با همدیگر بودیم و با اشک به من گفت که خدمت در هیچ کجا بهتر از جوار حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نیست، ولی اگر امروز بنابر تکلیف و وظیفه‌ای که دارم فقط به عشق خدمت به مردم و محبین اهل بیت (علیهم السلام) خود را راضی به پذیرش مسئولیت می‌کنم. 

وی افزود: شهید رئیسی می‌گفت از امام رضا (ع) خواستم که این توفیق خدمت را به من بدهد که اگر امروز از جوار ایشان فاصله می‌گیرم، ولی بتوانم یک خدمتگزار صادق در تراز انقلاب اسلامی باشم و متوسل به حضرت رضا هستم که این توفیق را به من عنایت کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوادث تاریخ انقلاب مسئولان خدوم زیادی را از دست دادیم؛ در حادثۀ اخیر نیز، عظمت و آرامش روحی مردم و استحکام سیاسی نظام اسلامی در اداره امور کشور به نمایش گذاشته شد که چنین حوادثی نمی‌تواند خللی در عزم، روحیه و آرامش ملت ما ایجاد کند.

وی ادامه داد: این نشان از قدرت و انسجام ملی و قدرت نظام جمهوری اسلامی و ایران عزیز ما است. 

قالیباف بیان کرد: هرچند که امروز برای بنده که یک رفیق و دوست که بیش از ۴۷ سال از نزدیک با او رفاقت و دوستی داشتم و همسنگر و همکار یکدیگر بودیم، مخصوصاً در سال‌های اخیر در حوزه تحول در جبهه انقلاب اسلامی و تلاش برای تحقق آن همکار و همسنگر بودیم، این یار دیروز ما دیگر امروز در میان ما نیست و بدون شک از دیدن جای خالی این شهید عزیز و گرانقدرمان دلتنگ و غصه دار هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دست دادن  رئیسی ثلمه بزرگی برای ما بود، اما، رویکرد خدمتگزارانه او امروز قوی‌تر و دقیق‌تر از گذشته در میان مردم جا باز کرده است، تأکید کرد: این رویکرد موجب انسجام و توجه بیشتر شده است، لذا ما حق نداریم تا اجازه دهیم که چرخ‌های تحول در حوزه حکمرانی و این نوع مدیریت و رابطه بین کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران با مردم که شهید رئیسی نشان داد را متوقف کنیم و یا به عقب بازگردیم.

وی افزود: این یک خیانت بزرگ به آرمان‌های امام و شهدا و یک ظلم بزرگ به ولایت و مردم عزیزمان است. همه ما باید همه مصمم باشیم و امور را بدین ترتیب به پیش ببریم و تحت هیچ عنوان این فرصت بزرگ را ضایع نکرده و از دست ندهیم.

قالیباف در پایان با اشاره به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور و سایر همراهانش تاکید کرد: این اتفاق خسارت بزرگی برای ما بود، ولی این ارزش‌ها هم فرصت‌های بزرگی است که مکلف هستیم آن‌ها را ماندگار ساخته و باید توفیق پیدا کنیم که در این مسیر حرکت کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قالیباف: نباید راه رئیسی متوقف شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..